Producció i Realització de Televisió
Llengua d'impartició principal: català
L’assignatura "Producció i Realització en Televisió" pretén que l’alumne conegui i identifiqui quins processos fan possible que una idea publicitària esdevingui una campanya concreta; és a dir, repassar totes les etapes i processos que fan possible passar de la idea a l’anunci, del què s’ha de fer al com s’ha de fer.
La producció i la realització són dos móns molt diferents, però sempre caminen agafats de la mà. Per tant sera lògic que durant el curs de l’assignatura anem passant d’un bloc a l’altre i s’alterni la teoria amb classes de caire eminentment pràctic: d'una banda es treballarà la part més teòrica de la realització i la producció i d'altra banda la vessant més creativa del procés publicitari.
L’execució d’una campanya publicitària és un procés molt complex on intervenen molts agents amb un rol específic concret; en aquesta assignatura s’aprén a distingir les diferents fases d’aquest procés, tant en la vessant de la producció com en el de la realització, i sobretot, a distingir com el procés de producció i realització d’un contingut audiovisual influeix en la pròpia creativitat d’aquest contingut.
No són necessaris requisits previs específics per cursar aquesta assignatura. És bo haver cursat amb anterioritat les assignatures de Sociologia, Llenguatge Publicitari i Comunicació Televisiva (a Primer curs); Història i Teoria de la Publicitat i de les Relacions Públiques i el Workshop de Llenguatge Publicitari (Segon curs); Fotografia i Disseny Aplicats a la Publicitat, Redacció Persuasiva i Tècniques de Narrativa Audiovisual (Tercer curs).
L’objectiu principal de l’asignatura és ensenyar a l’alumne a pensar en el procés de creació de la comunicació publicitària des del punt de vista de l’execució d’una campanya, tant en el seu aspecte organitzatiu (la producció) com creatiu (realització); en altres paraules, que conegui i sàpiga actuar amb mentalitat de productor o de realitzador. Per això cal que vegi i sàpiga identificar bé quins processos concrets pertanyen a cada aspecte mencionat. Com a objectius secundaris es troben refermar els seus coneixements de llenguatge i tècniques de narrativa audiovisuals, assolir un cert criteri artístic a l’hora d’interpretar execucionalment una campanya, o conéixer bé i saber desenvolupar els diferents documents que componen el procés de producció.
Els resultats d’aprenentatge de l’alumne un cop cursada aquesta assignatura són els següents:
L’assignatura es divideix dues parts:
PART 1 (aula, amb el professor Ramon M. Piqué); i PART 2 (plató, amb el professor Josep M. Banqué).
PART 1. Les classes a l'aula estan dedicades a les diferents parts del temari que analitzen el procés execucional d’una campanya tant pel que fa a la realització com a la producció. Temari:
PREVIS
PRE-PRODUCCIÓ
LA PRODUCCIÓ
LA POST-PRODUCCIÓ
PART 2. Al plató es treballaran conceptes pràctics i narrativa audiovisual bàsica aplicada a la publicitat.
Pràctiques a elaborar durant el curs:
PART 1
PART 2
Coaching. Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. Workshop. Tallers avançats, intensius, de major durada, dirigits per professors i/o professionals estrangers, en els quals l'idioma utilitzat és l'anglès. Culminen en un producte professional o semiprofessional produït també en llengua anglesa. |
0,6 |
Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 0,6 |
Meeting points: s'organitzaran punts de trobada entre personalitats del món professional, científic, àmbit internacional, etc. i els alumnes. Se'ls donarà forma de conferència, sessió de treball, tertúlia, entrevista, etc. | 0,6 |
Workshop. Tallers avançats, intensius, de major durada, dirigits per professors i/o professionals estrangers, en els quals l'idioma utilitzat és l'anglès. Culminen en un producte professional o semiprofessional produït també en llengua anglesa. | 2,8 |
Classe magistral. En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 1,4 |
Coaching Exposició oral Meeting Point Pràctiques Seminari |
60% |
Taller | 40% |
AUMONT, JACQUES. Estética del cine. Paidós Comunicación. Barcelona.
ÉCIJA BERNAL, H. (2000): Cómo producir, distribuir y financiar una obra audiovisual. Libro blanco del audiovisual. Exportfilm. Madrid.
HONTHANER, E. L. (2001): The complete film production handbook. Focal Press. London.
KOCH, J. y KOSBERG, R. (2004): Pitching Hollywood: How to sell your TV and Movie Ideas. Quill Driver Books. California.
PARDO, A. (2002): El oficio de producir películas. El estilo Puttnam. Arial Cine. Barcelona.