Assignatura
Professional English for Advertising I
- codi 10047
- curs 4
- període Semestre 1
- tipus OB
- credits 4
Llengua d'impartició principal: anglès
Professorat
Presentació
En aquesta assignatura:
- El professor imparteix unes idees bàsiques, es posen en pràctica a través d'exercicis i es reforcen amb unes fitxes de suport que resumeixen el que cal saber.
- Els exercicis es repeteixen constantment i el nivell d'exigència va in crescendo. Tot és un entrenament progressiu.
- Les sessions s'imparteixen íntegrament en llengua anglesa. El professor facilita sinònims o traducció puntuals de termes.
- Els coneixements de Media Training s'imparteixen al plató de TV.
- Part de les sessions es desenvolupa a la sala d'ordinadors.
- Es demana als alumnes que vagin sempre proveïts de pendrive, auriculars, folis en blanc i bolígraf. Idealment també amb portàtil o tablet.
Requisits previs
Objectius
- Desenvolupament de l'expressió oral.
- Domini del llenguatge gestual.
- Argumentar amb convicció.
- Millorar la capacitat d'observació i escolta.
- Disminuir la por a parlar en públic.
- Saber parlar davant d'una càmera de TV.
Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació
- 04 - Capacitat d'acte avaluació i acte ordenació professional
- 05 - Capacitat per aprendre autònomament
- 06 - Capacitat d'actuar autònoma i responsablement
- 07 - Capacitat per treballar en equip
- 09 - Capacitat lingüística en català, castellà i anglès
- 12 - Capacitat de produir texts orals i escrits
- 13 - Capacitat de lectura
- 14 - Capacitat d'anàlisi
- 20 - Capacitat de concreció
- 21 - Capacitat d'abstracció
- 22 - Capacitat per generar debat i reflexió
- 97 - Ser capaç de llegir i entendre bibliografia sobre l'àmbit de la Comunicació en llengua anglesa
- 98 - Manejar amb habilitat la terminologia de la llengua anglesa relacionada amb la Comunicació
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
- Elaborar discursos convincents.
- Improvisar manifestacions verbals.
- Argumentar i contraargumentar en col·loquis.
- Saber representar a una organització en l'exercici del càrrec de portaveu, especialment en situacions d'emergència.
Continguts
- Tècniques i exercicis per expressar-se oralment millor. Èmfasi en les tècniques respiratòries. Com millorar la dicció.
- L'art de resumir: descomposició, paraules-clau i priorització de les idees + desenvolupament del rellotge interior.
- Recursos per cridar l'atenció i convèncer davant d'un auditori. El llenguatge gestual.
- Tècniques per parlar davant d'un micròfon de ràdio i una càmera de TV.
- Tècniques per a l'elaboració de discursos. Tècniques d'improvisació.
- Anàlisi de models d'oratòria política i social.
- Com convèncer a tertúlies i col·loquis. Com realitzar el paper de presentador / moderador.
- Tècniques per generar idees i millorar els nostres missatges.
- Tècniques de portaveu: la declaració, l'entrevista i la roda de premsa.
- El portaveu en situacions de crisi.
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
L'assignatura s'organitza amb el calendari de la taula:
|
De 8 a 10:00 h
|
De 10 a 12 h
|
|
AULA BETA 211 (tots)
|
PLATÓ TV
|
S.ORDENADORS
|
Jornada 1
|
|
|
|
Jornada 2
|
|
|
|
Jornada 3
|
|
|
|
Jornada 4
|
|
|
|
Jornada 5
|
|
|
|
Jornada 6
|
|
|
|
Jornada 7
|
|
|
|
Jornada 8
|
|
|
|
Jornada 9
|
|
|
|
Jornada 10
|
|
|
|
EXAMEN
FINAL
|
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|
Classe magistral. En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants.
| 2 |
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monograficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts.
| 2 |
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
Primer 50% de la nota final: avaluació continuada a través d'exercicis de tot tipus en classe, inclosos exàmens tipus test i valoracions individuals d'exercicis. Les notes aniran apareixent a la Intranet. Del conjunt s'extreu la nota mitjana. Es resten punts per absències. Arribada tardana a classe s'equipara a absència, llevat que estigui degudament justificada.
- Segon 50% de la nota final: discurs davant el grup el 5-4-16.
- Qui suspengui el discurs o no es presenti, s'ha de presentar a l'examen final complet.
PERÍODE D'AVALUACIÓ
- Gener-abril de 2016
- Els que no aprovin el 5-4-16 hauran de presentar a examen final en primera i / o segona convocatòria.
- La justificació d'absències ha de ser documentada i presentar 29-3-16 amb el Portafoli dels treballs realitzats. S'ha d'atenir a la normativa de la Facultat.
- En qualsevol cas, faltar a més del 20% de les sessions implica un supens automàtic a la primera convocatòria.
EL PORTAFOLI
- L'alumne ha de guardar en una carpeta (física o digital) tots els exercicis realitzats al llarg de les sessions i sotmetre'ls a revisió del professor el dia 1-4-14. Inclourà -si fos el cas- la justificació d'absències i retards.
- El professor discrecionalment incrementarà la nota d'aquells alumnes que mostrin actitud de millora contínua, assistència, puntualitat, contribució al feliç desenvolupament de les classes i un portafoli ben elaborat. Per contra, les actituds inverses seran penalitzades.
ABSÈNCIES
- La justificació d'absències ha de ser documentada i presentar 1-4-14 amb el Portafoli dels treballs realitzats. S'ha d'atenir a la normativa de la Facultat.
- En qualsevol cas, faltar a més del 20% de les sessions implica un supens automàtic a la primera convocatòria.
Bibliografia i recursos
Material didàctic