Assignatura

Professional English for Advertising II

  • codi 10048
  • curs 4
  • període Semestre 2
  • tipus OB
  • credits 4

Llengua d'impartició principal: anglès

Professorat

Presentació

El curs aborda el brand design tot entenent la imatge pública de la marca com el resultat final d'un llarg procés. Aquest procés inclou diferents actors i funcions, i depèn del context, la mida de la marca i el posicionament desitjat. Hi ha molts aspectes a tenir en compte i no n’hi ha prou amb partir d’una bona idea: hem de reforçar les capacitats individuals i de treball en equip per recollir la informació adequadament, actuar de forma responsable, planificar estratègicament i pensar de forma crítica.

Requisits previs

Nivell B2 d'anglés.

Fonaments de recerca en màrqueting i nocions de branding.

Objectius

L'assignatura PEA(II) té com a objectiu principal capacitar l'alumne perquè pugui desenvolupar el seu futur treball professional en una empresa multinacional on l'idioma comú és l'anglès.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 03 - Capacitat de planificar recursos propis (personals, materials, temporals…)
  • 08 - Capacitat per organitzar temps i espai
  • 15 - Capacitat de síntesi
  • 17 - Capacitat per afrontar dificultats i resoldre problemes
  • 18 - Capacitat per treballar sota pressió
  • 26 - Capacitat per coordinar i/o coordinar-se a/amb un equip
  • 76 - Capacitat i habilitat per exercir com a professionals que s'encarreguen de l'atenció al client
  • 79 - Capacitat i habilitat per a l'exercici liberal de la professió
  • 84 - Capacitat i habilitat per a la creació i desenvolupament d'elements gràfics
  • 89 - Capacitat de crear sinergies en els equips de treball
  • 90 - Capacitat de perspicàcia, d'enginy i creativitat
  • 92 - Capacitat d'anàlisi, de síntesi i judici crític
  • 93 - Saber gestionar el temps
  • 94 - Capacitat per actuar en llibertat i responsabilitat
  • 99 - Ser capaç d'entendre les idees principals en conferències en llengua anglesa
  • 04 - Capacitat d'acte avaluació i acte ordenació professional
  • 05 - Capacitat per aprendre autònomament
  • 06 - Capacitat d'actuar autònoma i responsablement
  • 07 - Capacitat per treballar en equip
  • 09 - Capacitat lingüística en català, castellà i anglès
  • 12 - Capacitat de produir texts orals i escrits
  • 13 - Capacitat de lectura
  • 14 - Capacitat d'anàlisi
  • 20 - Capacitat de concreció
  • 21 - Capacitat d'abstracció
  • 22 - Capacitat per generar debat i reflexió
  • 97 - Ser capaç de llegir i entendre bibliografia sobre l'àmbit de la Comunicació en llengua anglesa
  • 98 - Manejar amb habilitat la terminologia de la llengua anglesa relacionada amb la Comunicació

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Al final del curs, els estudiants haurien de poder:
— Comprendre el procés de disseny de marca
— Identificar diferents situacions i estratègies de marca
— Realitzar anàlisi i diagnosi d'identitat de marca
— Desenvolupar dissenys de marca i identificar els paranys durant el procès
— Conèixer i utilitzar les funcions bàsiques d’Illustrator®

Continguts

— Sessió 1
Presentacions. Introducció al curs: continguts, metodologia i avaluació. Conceptes bàsics del disseny de marca, treball previ i escenaris possibles
— Sessió 2
Presentació dels projectes dels estudiants, debat i millores
Aspectes bàsics de l'Illustrator I (ús, documents i eines)
— Sessió 3
Estratègia de marca, noms i tag-lines. Aspectes bàsics de l'Illustrator II (iniciar i finalitzar un projecte)
— Sessió 4
Logotips: tipologia, arquitectura de marca i mètode suggerit. Logos i Illustrator (objectes, col·locació, alineació, farcits, línies, vectorització)
— Sessió 5
Tipografia: breu història de tipografia, anatomia de la tipografia, sistemes tipogràfics. Tipografia i Illustrator
— Sessió 6
Color: propietats, sistemes i paleta. Color i Illustrator
— Sessió 7 i 8
Presentació parcial + discussió i millores
— Sessió 9
Imaginari de marca: foto, il·lustració, iconografia i moviment. Objectes i Illustrator
— Session 10
Manual de marca i guide-lines (programes d'identitat).
Disposició de text-objectes i Illustrator
— Sessió 11 i 12
Treball tutoritzat a classe (sobre els projectes dels estudiants)
— Sessió 13 i 14
Presentacions finals + discussió i millores

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

L'assignatura és eminentment pràctica i l'anglès és l'únic idioma utilitzat, ja que és una bona ocasió perquè els alumnes perdin les pors i respectes que normalment es tenen en parlar en públic.

ACTIVITAT FORMATIVACRÈDITS ECTS
Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat –en alguns casos, socialment debatudes–, mitjançant treball actiu en grups reduïts.
0,5
Classe magistral. En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants.
2
Taller. espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.).
1
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monograficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat –en alguns casos, socialment debatudes–, mitjançant treball actiu en grups reduïts.
0,5

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

L'assistència a totes les classes és obligatòria. Qualsevol presentació o activitat perduda a causa de les absències dels estudiants només es pot recuperar en casos d'emergències mèdiques o familiars certificables. Si un alumne perd més de dues classes, es deduirà 1 o més punts de la nota final. Cinc absències impliquen un suspens:

2 absències (14%) = La nota màxima serà de 8
3 absències (21%) = Es descomptarà 1 punt de la nota final (aprovar requereix un 6 de base)
4 absències (29%) = Es descomptaran 2 punts de la nota final (aprovar requereix un 7 de base)
5 absències (36%) = Suspens

AVALUACIÓ

Presentació del projecte: 10%
Presentació parcial: 20%
Presentació final: 50%
Assistència, implicació i participació: 20%
Nota final: ∑ 100%

Bibliografia i recursos


BÀSICA

Adobe (s/d) [on-line] Illustrator User Guide. Available at: https://helpx.adobe.com/illustrator/user-guide.html

Adobe (s/d) [PDF] Adobe® Illustrator® CC Help. Available at: https://helpx.adobe.com/content/dam/help/en/pdf/illustrator_reference.pdf

Wheeler, Alina (2013/2018) Designing Brand Identity. Hoboken: John Willey & Sons



COMPLEMENTÂRIA

Capriotti, Paul (2009) Branding corporativo. Fundamentos para la gestión estratégica dela Identidad corporativa. Santiago de Chile: Colección de Libros de la Empresa. Available at: http://www.analisisdemedios.com/branding/BrandingCorporativo.pdf

Capriotti, Paul (2013) Planificación estratégica de la imagen corporativa. Málaga: Instituto de Investigación en Relaciones Públicas. Available at: http://www.bidireccional.net/Blog/PEIC_4ed.pdf

Maidens, Frank & Hui,Vivian (2016) Logo Design Guide. StudioFunction, Toronto. See: https://gumroad.com/l/HmceP

Mollerup (2013) Marks of Excellence: The History and Taxonomy of Trademarks. London: Phaidon Press.

Olins, Wolff (1999) Corporate identity: making business strategy visible through design. Harvard: Harvard Business School Press.

Roberts, Kevin (2004) Lovemarks: The Future Beyond Brands. New York: Power HouseBooks.

Roellig, arry. (2001) “Designing Global Brands: Critical Lessons”. Design Management Journal. 12 (4) 40–45. Available at: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/pdf/10.1111/j.1948-7169.2001.tb00563.x

Siegel+Gale (2015) Logos Now. A study on logo treatments and brand perceptions. Siegel+Gale, New York. Available at:             http://simple.siegelgale.com/acton/fs/blocks/showLandingPage/a/9371/p/p-0013/t/page/fm/0

Way, C. J. & Koller, V. (2013) “Deliberate Conventional Metaphor in Images: The Case of Corporate Branding Discourse”. Metaphor and Symbol, 28 (3). Available at: http://eprints.lancs.ac.uk/65762/



WEBSITES

http://www.underconsideration.com/brandnew/
http://www.underconsideration.com/
http://www.identityworks.com/
http://www.identityworks.com/forum/
http://www.underconsideration.com/speakup/

(more to be added during the course)

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00