Assignatura

Professional English for Advertising II

  • codi 10048
  • curs 4
  • període Semestre 2
  • tipus OB
  • credits 4

Llengua d'impartició principal: anglès

Professorat

Presentació

El curs aborda el brand design tot entenent la imatge pública de la marca com el resultat final d'un llarg procés. Aquest procés inclou diferents actors i funcions, i depèn del context, la mida de la marca i el posicionament desitjat. Hi ha molts aspectes a tenir en compte i no n’hi ha prou amb partir d’una bona idea: hem de reforçar les capacitats individuals i de treball en equip per recollir la informació adequadament, actuar de forma responsable, planificar estratègicament i pensar de forma crítica.

Requisits previs

Nivell B2 d'anglés.

Fonaments de recerca en màrqueting i nocions de branding.

Objectius

L'assignatura PEA(II) té com a objectiu principal capacitar l'alumne perquè pugui desenvolupar el seu futur treball professional en una empresa multinacional on l'idioma comú és l'anglès.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 03 - Capacitat de planificar recursos propis (personals, materials, temporals…)
  • 08 - Capacitat per organitzar temps i espai
  • 15 - Capacitat de síntesi
  • 17 - Capacitat per afrontar dificultats i resoldre problemes
  • 18 - Capacitat per treballar sota pressió
  • 26 - Capacitat per coordinar i/o coordinar-se a/amb un equip
  • 76 - Capacitat i habilitat per exercir com a professionals que s'encarreguen de l'atenció al client
  • 79 - Capacitat i habilitat per a l'exercici liberal de la professió
  • 84 - Capacitat i habilitat per a la creació i desenvolupament d'elements gràfics
  • 89 - Capacitat de crear sinergies en els equips de treball
  • 90 - Capacitat de perspicàcia, d'enginy i creativitat
  • 92 - Capacitat d'anàlisi, de síntesi i judici crític
  • 93 - Saber gestionar el temps
  • 94 - Capacitat per actuar en llibertat i responsabilitat
  • 99 - Ser capaç d'entendre les idees principals en conferències en llengua anglesa
  • 04 - Capacitat d'acte avaluació i acte ordenació professional
  • 05 - Capacitat per aprendre autònomament
  • 06 - Capacitat d'actuar autònoma i responsablement
  • 07 - Capacitat per treballar en equip
  • 09 - Capacitat lingüística en català, castellà i anglès
  • 12 - Capacitat de produir texts orals i escrits
  • 13 - Capacitat de lectura
  • 14 - Capacitat d'anàlisi
  • 20 - Capacitat de concreció
  • 21 - Capacitat d'abstracció
  • 22 - Capacitat per generar debat i reflexió
  • 97 - Ser capaç de llegir i entendre bibliografia sobre l'àmbit de la Comunicació en llengua anglesa
  • 98 - Manejar amb habilitat la terminologia de la llengua anglesa relacionada amb la Comunicació

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Al final del curs, els estudiants haurien de poder:
— Comprendre el procés de disseny de marca
— Identificar diferents situacions i estratègies de marca
— Realitzar anàlisi i diagnosi d'identitat de marca
— Desenvolupar dissenys de marca i identificar els paranys durant el procès
— Conèixer i utilitzar les funcions bàsiques de Photoshop i InDesign

Continguts

- Sessió 1
Presentacions. Introducció al curs: continguts,
metodologia i avaluació. Conceptes bàsics del disseny de marca, treball previ i escenaris possibles
- Sessió 2
Presentació dels projectes dels estudiants, debat i millores. Estratègia de marca, noms i tag-lines.
- Sessió 3
Estratègia de marca, noms i tag-lines. Presentació de la marca personal en Xarxes Socials i Internet.
- Sessió 4
Logotips: tipologia i arquitectura de marca. Tipografia.
- Sessió 5
Color: propietats, sistemes i paleta.
- Sessió 6
Imaginari de marca: foto, il·lustració, iconografia i moviment. Fotografia publicitària I
- Sessió 7
Fotografia publicitària II
- Sessió 8
Imaginari de marca, manual de marca i guide-lines
- Sessions 9 i 10
Presentacions parcials + discussió i millores.
- Sessió 11 i 12
Treball tutoritzat en classe (sobre els projectes dels estudiants)
- Sessió 13 i 14
Presentacions finals + discussió i millores

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

L'assignatura és eminentment pràctica i l'anglès és l'únic idioma utilitzat, ja que és una bona ocasió perquè els alumnes perdin les pors i respectes que normalment es tenen en parlar en públic.

ACTIVITAT FORMATIVACRÈDITS ECTS
Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat –en alguns casos, socialment debatudes–, mitjançant treball actiu en grups reduïts.0.6
Classe magistral. En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants.1.2
Taller. espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.).1.4
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monograficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat –en alguns casos, socialment debatudes–, mitjançant treball actiu en grups reduïts.1

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

L'assistència a totes les classes és obligatòria. Qualsevol presentació o activitat perduda a causa de les absències dels estudiants només es pot recuperar en casos d'emergències mèdiques o familiars certificables. Si un alumne perd més de dues classes, es deduirà 1 o més punts de la nota final. Cinc absències impliquen un suspens:

2 absències (14%) = La nota màxima serà de 8
3 absències (21%) = Es descomptarà 1 punt de la nota final (aprovar requereix un 6 de base)
4 absències (29%) = Es descomptaran 2 punts de la nota final (aprovar requereix un 7 de base)
5 absències (36%) = Suspens

AVALUACIÓ

Presentació del projecte: 10%
Presentació parcial: 20%
Presentació final: 50%
Assistència, implicació i participació: 20%
Nota final: ∑ 100%

Bibliografia i recursos

BÀSICA

Adobe (s/d) [on-line] Photoshop User Guide. Disponible a: https://helpx.adobe.com/photoshop/user-guide.html

Adobe (s/d) [on-line] InDesign User Guide. Disponible a: https://helpx.adobe.com/indesign/user-guide.html

Adobe (s/d) [on-line] Illustrator User Guide. Disponible a: https://helpx.adobe.com/illustrator/user-guide.html

Adobe (s/d) [PDF] Adobe® Photoshop® CC Help . Disponible a: https://helpx.adobe.com/content/dam/help/en/pdf/photoshop_reference.pdf

Adobe (s/d) [PDF] Adobe® InDesign® CC Help . Disponible a: https://helpx.adobe.com/content/dam/help/en/pdf/indesign_reference.pdf

Adobe (s/d) [PDF] Adobe® Illustrator® CC Help . Disponible a: https://helpx.adobe.com/content/dam/help/en/pdf/illustrator_reference.pdf

Wheeler, Alina (2013/2018) Designing Brand Identity. Hoboken: John Willey & Sons

 

COMPLEMENTÂRIA

Capriotti, Paul (2009) Branding corporativo. Fundamentos para la gestión estratégica dela Identidad corporativa. Santiago de Chile: Colección de Libros de la Empresa. Disponible a: http://www.analisisdemedios.com/branding/BrandingCorporativo.pdf

Capriotti, Paul (2013) Planificación estratégica de la imagen corporativa.  Málaga: Instituto de Investigación en Relaciones Públicas. Disponible a: http://www.bidireccional.net/Blog/PEIC_4ed.pdf

Maidens, Frank & Hui, Vivian (2016) Logo Design Guide. StudioFunction, Toronto. See: https://gumroad.com/l/HmceP

Mollerup (2013) Marks of Excellence: The History and Taxonomy of Trademarks. London: Phaidon Press.

Olins, Wolff (1999) Corporate identity: making business strategy visible through design. Harvard: Harvard Business School Press.

Roberts, Kevin (2004) Lovemarks: The Future Beyond Brands. New York: Power HouseBooks.

Roellig, Larry. (2001) “Designing Global Brands: Critical Lessons”. Design Management Journal.  12 (4) 40–45. Disponible a: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/pdf/10.1111/j.1948-7169.2001.tb00563.x

Siegel+Gale (2015) Logos Now. A study on logo treatments and brand perceptions.  Siegel+Gale, New York. Disponible a: http://simple.siegelgale.com/acton/fs/blocks/showLandingPage/a/9371/p/p-0013/t/page/fm/0

Way, C. J. & Koller, V. (2013) “Deliberate Conventional Metaphor in Images: The Case of Corporate Branding Discourse”. Metaphor and Symbol, 28 (3). Disponible a: http://eprints.lancs.ac.uk/65762/

 

WEBSITES

http://www.underconsideration.com/brandnew/

http://www.underconsideration.com/

http://www.identityworks.com/

http://www.identityworks.com/forum/

http://www.underconsideration.com/speakup/

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00