Professional English for Advertising II
Llengua d'impartició principal: anglès
Responsable
El curs aborda el brand design tot entenent la imatge pública de la marca com el resultat final d'un llarg procés. Aquest procés inclou diferents actors i funcions, i depèn del context, la mida de la marca i el posicionament desitjat. Hi ha molts aspectes a tenir en compte i no n’hi ha prou amb partir d’una bona idea: hem de reforçar les capacitats individuals i de treball en equip per recollir la informació adequadament, actuar de forma responsable, planificar estratègicament i pensar de forma crítica.
Nivell B2 d'anglés.
Fonaments de recerca en màrqueting i nocions de branding.
L'assignatura PEA(II) té com a objectiu principal capacitar l'alumne perquè pugui desenvolupar el seu futur treball professional en una empresa multinacional on l'idioma comú és l'anglès.
Al final del curs, els estudiants haurien de poder:
— Comprendre el procés de disseny de marca
— Identificar diferents situacions i estratègies de marca
— Realitzar anàlisi i diagnosi d'identitat de marca
— Desenvolupar dissenys de marca i identificar els paranys durant el procès
— Conèixer i utilitzar les funcions bàsiques de Photoshop i InDesign
- Sessió 1
Presentacions. Introducció al curs: continguts,
metodologia i avaluació. Conceptes bàsics del disseny de marca, treball previ i escenaris possibles
- Sessió 2
Presentació dels projectes dels estudiants, debat i millores. Estratègia de marca, noms i tag-lines.
- Sessió 3
Estratègia de marca, noms i tag-lines. Presentació de la marca personal en Xarxes Socials i Internet.
- Sessió 4
Logotips: tipologia i arquitectura de marca. Tipografia.
- Sessió 5
Color: propietats, sistemes i paleta.
- Sessió 6
Imaginari de marca: foto, il·lustració, iconografia i moviment. Fotografia publicitària I
- Sessió 7
Fotografia publicitària II
- Sessió 8
Imaginari de marca, manual de marca i guide-lines
- Sessions 9 i 10
Presentacions parcials + discussió i millores.
- Sessió 11 i 12
Treball tutoritzat en classe (sobre els projectes dels estudiants)
- Sessió 13 i 14
Presentacions finals + discussió i millores
L'assignatura és eminentment pràctica i l'anglès és l'únic idioma utilitzat, ja que és una bona ocasió perquè els alumnes perdin les pors i respectes que normalment es tenen en parlar en públic.
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 0.6 |
Classe magistral. En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 1.2 |
Taller. espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.). | 1.4 |
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monograficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 1 |
L'assistència a totes les classes és obligatòria. Qualsevol presentació o activitat perduda a causa de les absències dels estudiants només es pot recuperar en casos d'emergències mèdiques o familiars certificables. Si un alumne perd més de dues classes, es deduirà 1 o més punts de la nota final. Cinc absències impliquen un suspens:
2 absències (14%) = La nota màxima serà de 8
3 absències (21%) = Es descomptarà 1 punt de la nota final (aprovar requereix un 6 de base)
4 absències (29%) = Es descomptaran 2 punts de la nota final (aprovar requereix un 7 de base)
5 absències (36%) = Suspens
AVALUACIÓ
Presentació del projecte: 10%
Presentació parcial: 20%
Presentació final: 50%
Assistència, implicació i participació: 20%
Nota final: ∑ 100%
BÀSICA
Adobe (s/d) [on-line] Photoshop User Guide. Disponible a: https://helpx.adobe.com/photoshop/user-guide.html
Adobe (s/d) [on-line] InDesign User Guide. Disponible a: https://helpx.adobe.com/indesign/user-guide.html
Adobe (s/d) [on-line] Illustrator User Guide. Disponible a: https://helpx.adobe.com/illustrator/user-guide.html
Adobe (s/d) [PDF] Adobe® Photoshop® CC Help . Disponible a: https://helpx.adobe.com/content/dam/help/en/pdf/photoshop_reference.pdf
Adobe (s/d) [PDF] Adobe® InDesign® CC Help . Disponible a: https://helpx.adobe.com/content/dam/help/en/pdf/indesign_reference.pdf
Adobe (s/d) [PDF] Adobe® Illustrator® CC Help . Disponible a: https://helpx.adobe.com/content/dam/help/en/pdf/illustrator_reference.pdf
Wheeler, Alina (2013/2018) Designing Brand Identity. Hoboken: John Willey & Sons
COMPLEMENTÂRIA
Capriotti, Paul (2009) Branding corporativo. Fundamentos para la gestión estratégica dela Identidad corporativa. Santiago de Chile: Colección de Libros de la Empresa. Disponible a: http://www.analisisdemedios.com/branding/BrandingCorporativo.pdf
Capriotti, Paul (2013) Planificación estratégica de la imagen corporativa. Málaga: Instituto de Investigación en Relaciones Públicas. Disponible a: http://www.bidireccional.net/Blog/PEIC_4ed.pdf
Maidens, Frank & Hui, Vivian (2016) Logo Design Guide. StudioFunction, Toronto. See: https://gumroad.com/l/HmceP
Mollerup (2013) Marks of Excellence: The History and Taxonomy of Trademarks. London: Phaidon Press.
Olins, Wolff (1999) Corporate identity: making business strategy visible through design. Harvard: Harvard Business School Press.
Roberts, Kevin (2004) Lovemarks: The Future Beyond Brands. New York: Power HouseBooks.
Roellig, Larry. (2001) “Designing Global Brands: Critical Lessons”. Design Management Journal. 12 (4) 40–45. Disponible a: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/pdf/10.1111/j.1948-7169.2001.tb00563.x
Siegel+Gale (2015) Logos Now. A study on logo treatments and brand perceptions. Siegel+Gale, New York. Disponible a: http://simple.siegelgale.com/acton/fs/blocks/showLandingPage/a/9371/p/p-0013/t/page/fm/0
Way, C. J. & Koller, V. (2013) “Deliberate Conventional Metaphor in Images: The Case of Corporate Branding Discourse”. Metaphor and Symbol, 28 (3). Disponible a: http://eprints.lancs.ac.uk/65762/
WEBSITES
http://www.underconsideration.com/brandnew/
http://www.underconsideration.com/