Producció i Realització de Sèries Televisives
Mòdul: Televisió i ràdio
Matèria: Producció i realització de sèries televisives
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: castellà,
Responsable
Horari d'atenció
Amb cita prèvia a través del correu electrònic:
Patricia Font: pfont@uic.es
Aquesta assignatura fa un recorregut per les principals fases de producció i realització de les sèries de ficció televisiva.
Es portarà a terme una simulació pràctica dels aspectes de la preparació d’una sèrie des del disseny de producció i fins a la realització del primer capítol o el teaser com a estratègia de venda.
Donat el caràcter pràctic de l’assignatura, es requereix haver assimilat els conceptes teòrics de la producció audiovisual (cinema i televisió), tant pel que fa a nomenclatura com a processos, rols i metodologies. Tot allò relacionat amb la creació audiovisual el que s’ha anat veient durant el grau.
Posar en pràctica de manera transversal els coneixements tècnics i teòrics assolits durant el Grau de Comunicació Audiovisual emmarcant-los en el format de sèrie de ficció.
L’alumne aplicarà aquests coneixements com si fos un laboratori, a través de la feina de l’anàlisi, la reflexió, la investigació i el treball i debat en grup. Tot al voltant de sèries de ficció de l’actual panorama televisiu.
1- Sabrán dialogar y coordinar todos los departamentos implicados en la producción y/o rodaje de una obra cinematográfica con el objetivo de integrar sus diversas perspectivas.
2- Serán capaces de organizar y coordinar todas la logística que requiere cualquier producción audiovisual, cinematográfica o televisivas.
3- Serán capaces de desarrollar trabajos de edición y montaje con sentido del ritmo y coherencia narrativa. Se familiarizarán con técnicas básicas de la postproducción.
4- Tendrán una visión actualizada de la demanda de la audiencia y sabrán darle respuesta adaptándose al panorama televisivo ya en curso y a los condicionantes económico-empresariales.
5- Compondrán historias coherentes y consistentes siendo lo suficientemente flexibles como para ir adaptando elementos del texto original a las modificaciones de las expectativas iniciales respecto a los objetivos finales que todo proyecto audiovisual acaba sufriendo.
6-Teniendo en cuenta que las series televisivas vienen ocupando los puestos de máxima audiencia, sabrán los formatos, rutinas y estrategias gracias a las cuales este tipo de producto televisivo se ha convertido en un fenómeno social.
Càsting
Negociació
Organigrama
Calendaris d’incorporació
Contractació
Qüestions dramàtiques
Qüestions logístiques
Qüestions administratives / financeres
Desglossos
Pla de rodatge
Rodatge / Edició
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|---|
Classes magistrals: a les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 1 |
Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. | 0.6 |
Labs: grups de treball en els quals es combina la teoria i la pràctica. En ells l'objectiu no consisteix tant a exercitar tècniques ja conegudes, sinó a fer avançar tant la teoria com la tècnica. Els labs culminaran també en un producte professional o semiprofessional, si bé aquesta vegada de caràcter necessàriament innovador (resultat de la combinació de reflexions o lectures innovadores dels mitjans i la realitat social). | 0.8 |
Aprenentatge entre iguals: Amb aquesta activitat es pretén que els alumnes guanyin capacitat d'anàlisi i capacitat crítica Una manera d'aconseguir-ho és corregir exercicis, productes, etc. dels seus propis companys. Cada estudiant obtindrà una doble avaluació: com a receptor i com a transmissor de coneixement crític. | 0.2 |
Taller: espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.). | 0.4 |
MANUALES Y LIBROS
1 Eve Light Honthaner (2010). The Complete Film Production Handbook (American Film Market). Routledge. [4ª ed.]
2 Miguel A. Poveda (2013). Producción de ficción en cine y televisión. Opera Prima.
3 Tara Bennett (2014). Showrunners: The Art of Running a TV Show. Titan Books.
4 Miguel Sáinz (1999). El productor audiovisual. Síntesis
5 José G. Jacoste (2014). El productor cinematográfico. Síntesis
ARTÍCULOS Y OTROS RECURSOS * Están disponibles para los alumnos on-line o en formato pdf.
Blakey, E. (2017). Showrunner as Auteur: Bridging the Culture/ Economy Binary in Digital Hollywood. Open Cultural Studies, 1(1), 321-332.
Cascajosa Virino, C. (2016). El ascenso de los showrunners: creación y prestigio crítico en la televisión contemporánea. Index Comunicación, 6(2), 23-40.
Grillo-Marxuach, Javier /2016) The Eleven Laws of Showrunning Guerrero, E. (2010). Development of audiovisual projects: acquisition and creation of entertainment formats. Communication & Society 23(1), 237-274.
Higueras, M., Gómez, F. & Alberich, J. (2018). Historical Review and Contemporary Characterization of Showrunner as Professional Profile in TV Series Production: Traits, Skills, Competences, and Style. Communication & Society 31(1), 91-105.