Projectes Periodístics en Xarxa
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: castellà
Responsable
Lc. Carlos GONZALEZ - cgonzalezc@uic.es
Altres professors
Lc. Marc MENCHEN - mmenchen@uic.es
Lda. Meritxell MARTINEZ - mmartinezp@uic.es
Horari d'atenció
Hores convingudes.
En aquesta assignatura aprendrem el necessari per poder crear un projecte periodístic en xarxa. Veurem quines són les característiques diferencials d'internet com a mitjà, analitzarem els canvis que internet ha aportat al model de negoci dels mitjans de comunicació, repassarem els elements que intervenen en un projecte periodístic en xarxa i descobrirem el paper que juguen les xarxes socials. A més, veurem quines són les oportunitats que ofereix el periodisme emprenedor y aprendrem a crear un projecte online amb l'eina de publicació WordPress.
Cap.
Els/les estudiants
1. Podran desenvolupar projectes periodístics o de comunicació a Internet en coherència amb la realitat estructural del sector.
2. Gestionaran amb soltura el software d'edició de vídeo, audio, pàgines web i edició gràfica.
3. Sabran com utilitzar els recursos gràfics en projectes periodístics o de comunicació.
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|---|
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 1,6 |
Labs: grups de treball en els quals es combina la teoria i la pràctica. En ells l'objectiu no consisteix tant a exercitar tècniques ja conegudes, sinó a fer avançar tant la teoria com la tècnica. Els labs culminaran també en un producte professional o semiprofessional, si bé aquesta vegada de caràcter necessàriament innovador (resultat de la combinació de reflexions o lectures innovadores dels mitjans i la realitat social). | 2,8 |
Classes magistrals: En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 1,6 |
SISTEMA D'AVALUACIÓ | PERCENTATGE |
---|---|
Projecte | 20% |
Treballs en grup Treballs Individuals | 80% |