Assignatura

Pràctiques Externes I

  • codi 10082
  • curs 3
  • període Anual
  • tipus PR
  • credits 5

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: castellà

Professorat

Responsable

Dra. Marta NARBERHAUS - mnarberhaus@uic.es

Horari d'atenció

Amb cita enviant un correu a practiquesperiodisme@uic.es.

Presentació

L'assignatura consisteix en la realització de treballs pràctics i reals en el sector dels mitjans de comunicació. S'avaluarà aquest període de formació en funció dels objectius fixats pel coordinador docent d'acord amb els criteris de la Junta de Centre.

Això inclou tant els mitjans tradicionals (premsa, ràdio, televisió o agències de notícies), com empreses de comunicació d'altres sectors o realitats (agències de comunicació, projectes periodístics a Internet i departaments de premsa o de comunicació d'empreses i corporacions, entre d'altres).

Requisits previs

Cap.

Objectius

  • L’alumne haurà de desenvolupar correctament les capacitats de lectura, anàlisi i síntesi, així com l’habilitat per donar forma creativa al missatge periodístic utilitzant perspicàcia, enginy i creativitat.
  • Haurà d’adquirir la capacitat per treballar en equip, així com aprendre a actuar responsablement i amb autonomia, i afrontar les dificultats i resoldre els problemes amb un esperit positiu i emprenedor.
  • També haurà de desenvolupar l’habilitat de relacionar-se amb l’entorn; planificar, executar i elaborar el pressupost per a un projecte periodístic, treballant amb els diferents agents de la professió.
  • Un altre aspecte per impulsar serà la capacitat per entendre i aplicar els diversos gèneres i formats periodístics en les diferents fases de creació, edició, producció i realització de premsa, ràdio, televisió i internet. També aprendrà a utilitzar les diferents tipologies de guions televisius i radiofònics i a relacionar-se amb l’entorn, adaptant-se a les circumstàncies canviants.
  • L’alumne haurà de desenvolupar la capacitat de detectar fets noticiables, així com l’habilitat d’exercir com a expert en la gestió estratègica del discurs corporatiu.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 02 CG - Capacitat per aprendre i actuar autònoma i responsablement
  • 03 CG - Capacitat per treballar en equip
  • 04 CG - Capacitat per organitzar temps i espai
  • 05 CG - Capacitat de desenvolupar una actitud ètica
  • 06 CG - Capacitat de lectura, anàlisi i síntesi
  • 07 CG - Capacitat per afrontar dificultats i resoldre problemes
  • 13 CG - Esperit positiu i emprenedor
  • 15 CE - Capacitat lingüística en català, castellà i anglès
  • 18 CE - Capacitat per detectar fets noticiables
  • 20 CE - Capacitat de planificar i executar projectes periodístics
  • 27 CE - Capacitat per entendre i treballar amb els diferents agents de la professió periodística
  • 28 CE - Capacitat per entendre i aplicar les tècniques de producció i edició de premsa, ràdio, televisió i Internet
  • 29 CE - Capacitat per entendre i aplicar els diferents gèneres i formats periodístics
  • 30 CE - Capacitat per entendre i aplicar les diferents fases de creació i realització d'un programa televisiu o de ràdio
  • 31 CE - Capacitat per entendre i aplicar les diferents tipologies de guions televisius i radiofònics
  • 41 CE - Capacitat i habilitat per relacionar-se amb l'entorn
  • 45 CE - Capacitat i habilitat per donar forma creativa al missatge periodístic
  • 47 CE - Capacitat i habilitat per exercir com a experts en la gestió estratègica del discurs corporatiu
  • 48 CE - Capacitat de perspicàcia, d'enginy i creativitat
  • 52 CE - Capacitat d'adaptació a les circumstàncies canviants

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

  • S'han d'expressar amb correcció i claredat.
  • Elaboraran guions per als diferents mitjans de comunicació.
  • Argumentaran de manera intel·ligible i convincent.
  • Redactaran peces informatives amb fluïdesa.
  • Dominaran el llenguatge escrit i oral.
  • Seran capaços de crear continguts radiofònics.

Continguts

Variaran en funció de l'empresa en la qual l'alumne desenvolupi la seva tasca.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

  1. Per cada un dels períodes de pràctiques que realitzi l'alumne s'ha de signar un conveni. Sense aquest conveni no és possible iniciar les pràctiques.
  2. Un cop l'alumne i l'empresa hagin acordat les condicions de les pràctiques, l'empresa haurà d'omplir l'esborrany d'Annex del Conveni.
  3. La coordinadora de pràctiques i la secretaria s'encarreguen de la gestió del conveni.
  4. Quan el conveni estigui preparat (en un termini aproximat d'una setmana), des secretaria es posaran en contacte amb l'alumne perquè el passi a recollir. A cada alumne se li lliuraran tres còpies que ha de portar a l'empresa a l'inici de les seves pràctiques perquè les signin. D'aquestes tres còpies, una és per a l'empresa, l'altra per a l'alumne i, la tercera, per la Facultat. Aquesta tercera còpia ha de ser retornada com més aviat millor a la secretaria de la Facultat.
  5. Si a secretaria no disposen de la còpia del conveni que pertany a la Facultat, les pràctiques no es podran avaluar i no constaran com a realitzades.
ACTIVITAT FORMATIVACRÈDITS ECTS
Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

  • Les pràctiques es podran realitzar entre setmana o els caps de setmana. No obstant això, en funció del lloc que ocupi l'alumne, aquestes condicions poden variar.
  • L'horari i la durada de les pràctiques dependrà de les necessitats de cada empresa i es pactarà amb l'alumne. Normalment, solen realitzar-se en un període aproximat de 3 mesos. L'alumne ha de fer un mínim de 150 hores i es concretarà en funció de les peticions de cada empresa.
  • Tots els alumnes que realitzin les pràctiques curriculars hauran de presentar una memòria (veure model als materials) on es recomana incloure un dossier de continguts realitzats a l'empresa.
  • L'avaluació de l'assignatura consisteix: 80% nota del tutor de l'empresa i 20% nota de la memòria. Un cop finalitzades les pràctiques, l'alumne disposa de 15 dies per lliurar la memòria.
  • Per a l'avaluació de les pràctiques és imprescindible que el conveni signat hagi estat retornat a secretaria de la Facultat.
SISTEMA D'AVALUACIÓPERCENTATGE
Treballs Individuals
100%

Bibliografia i recursos

Cap.

Material didàctic

      Materials
             Informe final tutor empresa Castellà informefinaltutorempresa_cast.docx 
             Informe final tutor empresa Català informefinaltutorempresa_cat.docx 
            Memòria estudiant Castellà memoria_final_estudiante_cast1819.docx 
            Memòria estudiant Català memoria_final_estudiant1819.docx 
            Normativa pràctiques Periodisme normativa_practicas_periodismo.pdf 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00