Periodisme Cultural
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: castellà,
Responsable
Assignatura impartida per Ignacio Orovio, actualment redactor en cap de la secció de cultura de La Vanguardia
No n'hi ha.
L'objectiu d'aquesta assignatura és que els alumnes aprenguin les bases del periodisme cultural tant pel que fa als àmbits en què es desenvolupa com pel que fa a les diverses temàtiques, rutines i tècniques amb les quals és possible treballar en els diversos mitjans i institucions culturals.
El periodisme cultural
-Definició, àmbits i abast del periodisme cultural.
-El sector cultural: com és, qui genera informació, grans xifres, els efectes de la pirateria, la irrupció digital.
-Periodisme cultural i garbell: com aconseguir un criteri propi.
-Periodisme cultural i mitjans: els efectes de la precarització.
-Els gèneres, aplicats a la cultura: crítica, crònica, informació, agenda, obituaris.
-La comunicació corporativa: ¿correu electrònic, roda de premsa, menjar? Com funcionen les agències de comunicació
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|---|
Classes magistrals: En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 1 |
Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. | 0.4 |
Meeting points: s'organitzaran punts de trobada entre personalitats del món professional, científic, àmbit internacional, etc. i els alumnes. Se'ls donarà forma de conferència, sessió de treball, tertúlia, entrevista, etc. | 0.4 |
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 1.2 |
Avalució contínua a classe
Elaboració de:
-un reportatge
-una entrevista amb un personatge rellevant del món cultural
-una crítica d'un llibre
-una crítica d'una pel.lícula
En segona i tercera convocatòria, l'avaluació serà la mateixa
SISTEMA D'AVALUACIÓ | PERCENTATGE |
---|---|
Treballs Individuals | 100 % |
Els subministrarà el professor dia a dia