Trastorns de Conducta i Personalitat
Llengua d'impartició principal: castellà
Altres llengües d'impartició: català
Responsable
Dra. Anna CARBALLO - acarballo@uic.es
Horari d'atenció
Professora Mariana Fuentes
Cal concertar previament per correu electrònic: mafuentes@uic.es
Dptx 102
Professora Anna Carballo
Cal concertar previament per correu electrònic: anna.carballo@gmail.com
L’assignatura té la finalitat d'apropar als alumnes als conceptes bàsics de salut mental i trastorn mental, i explicar els principals trastorns de conducta i personalitat. Pretén analitzar el desenvolupament de la personalitat, afavorir la reflexió per part dels estudiants sobre els problemes de conducta a l'aula, així com donar eines per afrontar-les. Es consideren les relacions dels Mestres amb els professionals de suport i amb les famílies dels nens i nenes.
-Comprendre els processos educatius i d'aprenentatge dels infants en el context familiar, social i escolar. X
-Conèixer els desenvolupaments de la psicologia evolutiva de la infantesa. X
-Conèixer els fonaments de l'atenció primerenca. X
Adapta les intervencions a les necessitats i característiques dels i les alumnes que presenten dificultats d'aprenentatge, d'adaptació o de handicap.
És coherent en l'aplicació de procediments concrets, funcionals i amb els pactes acceptats per l'alumnat.
Està familiaritzat amb l'entorn social de les families o tutors legals i amb el bagatge cultural de l'alumnat.
Comunica les seves idees argumentades i s'expressa de forma correcta en la llengua d'ensenyament oral i escrita.
Aporta idees i accions educatives als problemes, situacions i casos que se li plantegen en educació especial.
Coneix i comprèn les característiques i necessitats educatives, afectives i socials de l'alumnat amb deficiència mental, sensorial, motora o trastorn de conducta i personalitat.
Coneix i aplica les eines d'avaluació de les necessitats educatives de l'alumnat amb deficiència mental, sensorial, motora o trastorn de conducta i personalitat.
Dissenya plans d'intervenció educativa dirigits a l'alumnat amb necessitats educatives especials derivades de la deficiència mental, sensorial, motora o trastorn de conducta i personalitat.
Coneix i aplica tècniques de mediació per a la resolució de conflictes.
Promou i afavoreix la relació i col·laboració entre professionals de l'educació i amb les famílies per a l'atenció a l'alumnat amb necessitats educatives especials.
Reflexiona i avalua la seva actuació docent com a instrument per a la millora de la competència professional.
COMPETÈNCIES | METODOLOGIA | ACTIVITAT FORMATIVA |
---|---|---|
CEM-05 CEM-06 CEM-07 CEM-08 CEM-09 CEM-23 CEM-28 CET-1 CET-2 CET-3 CET-4 CET-6 CG-01 CG-02 CG-03 CG-04 CG-09 CG-10 CG-11 | Aprenentatge cooperatiu Estudi de casos Mètode expositiu / lliçó magistral Resolució d'exercicis i problemes | Classes pràctiques Classes teòriques Estudi i treball individual / autònom Estudi i treball en grup Tutories |
RESULTATS D'APRENENTATGE | SISTEMA D'AVALUACIÓ |
---|---|
Coneix com es desenvolupa la Personalitat durant la infància i quins són els factors que hi incideixen d’una forma més decisiva. | Presentacions orals Proves objectives Presentació d'un treball en grup |
Sap què és la Disciplina Positiva i coneix les principals Tècniques de Modificació de Conducta que s’utilitzen avui en dia de forma eficaç. | Observacions Disseny d'activitats Proves objectives |
-Identificar els principals Trastorns de Conducta i saber plantejar una intervenció adequada a l’aula i establir coordinació amb la Família i altres especialistes. | Disseny d'activitats Presentacions orals i debats Proves objectives |
-Fa entrevistes semi-estructurades a pares i mares, i fa una anàlisi d’un context familiar real. | Grau de participació Presentacions orals Autoavaluació Presentació d'un treball en grup |