Llengua Anglesa i la seva Didàctica II
Llengua d'impartició principal: anglès
Responsable
Dra. Angélica CARLET - acarlet@uic.es
Horari d'atenció
Angelica Carlet
acarlet@uic.es
Amb cita prèvia
En aquest curs s'introduiran els conceptes bàsics i principals en l'estudi de la fonètica i la fonologia i, més concretament, es familiaritzarà l'alumnat amb els sons de la parla de la llengua anglesa i els principals aspectes suprasegmentals. Tanmateix, es donaran eines per poder millorar la pronúncia de l'alumnat a l'aula de llengües, tant en la seva vessant d'estudiants de la Menció de Llengua Anglesa com en el seu rol com a furutrs mestres.
Tenir un nivell d'anglès corresponent a les competències B2 descrites en el MECRL.
Unitat 1: Introducció a l'estudi de la pronúncia
1.1 Què és la fonètica i la fonologia? Per què estudiar fonètica?
1.2. Introducció a l’alfabet fonètic (IPA)
1.3. Conceptes bàsics: homofonia, homografia i parells mínims.
Unitat 2: Els sons de la parla de l'anglès
2.1 Els òrgans de la parla
2.2. Les consonants de l'anglès
2.3 Anàlisi contrastiu de les consonants del català, el castellà i l'anglès
2.4. Les vocals de l'anglès
2.5. Pronúncia de paraules d’ús freqüent
Unitat 3: Característiques suprasegmentals de l'anglès
3.1. Què són els trets suprasegmentals?
3.2. Accent
3.3. Ritme
3.4. Entonació
Unit 4: Pronúncia en l'aula d’anglès com a llengua estrangera per a nens i nenes
4.1 Objectius i recerca sobre l’ensenyament de la pronúncia de llengües estrangeres.
4.2 Materials i activitats didàctiques per ensenyar pronúncia anglesa a nens i nenes.
4.2.1. Metodologies de phonics per ensenyar so i grafia a infants
4.2.2. Ús de textos orals i escrits per treballar trets fonètics.
4.2.3. Microunitats didàctiques dels alumnes.
Les sessions presencials combinen seminaris pràctics, discussions en grups, presentacions orals i classes magistrals.
A més, aquesta assignatura comporta treball dirigit setmanal per complementar les sessions presencials i practicar la pronúncia de l’anglès. Els alumnes hauran de fer servir aquest llibre per al treball dirigit i autònom:
Estebas Vilaplana, Eva (2012). Teach Yourself English Pronunciation: An Interactive Course for Spanish Speakers. A Coruña: Netbiblo.
Collins, B. & Mees, I.M. (2003). Practical Phonetics and Phonology: A Resource Book for Students. London: Routledge.
Estebas Vilaplana, Eva (2009). Teach Yourself English Pronunciation: An Interactive Course for Spanish Speakers. A Coruña: Netbiblo.
Ladefoged, P. & Johnson, K. (2011). A Course in Phonetics. (6th ed.). Boston: Wadsworth
O’Connor, J.D. (1999). Better Enlish Pronunciation. (new ed.). Cambridge: CUP.
English Pronunciation in Use (Intermediate), Cambridge University Press.
Website - Department of Phonetics and Linguistics UCL - Identify the symbol: http://www.phon.ucl.ac.uk/home/johnm/flash/findrp.htm
Website- Type IPA phonetic symbols: http://ipa.typeit.org/
Website - The International Phonetic Association: http://www.langsci.ucl.ac.uk/ipa/ipachart.html
Website: Sheep or ship? (vowels): http://www.shiporsheep.com/
Website - Phonetics: The sounds of spoken language (English and Spanish), University of Iowa: http://www.uiowa.edu/~acadtech/phonetics/#
Webiste- Video tutorial: English pronunciation and IPA
–Part 1: Voicing and Placehttp://www.youtube.com/watch?v=-e66ByetpDY
–Part 2: Mannerhttp://www.youtube.com/watch?v=jJR1VPzayu0&feature=fvwrel
Website-English consonants in 2D:http://www.ic.arizona.edu/~lsp/Phonetics/ConsonantsI/Phonetics2d.html#
Website- VOT and Aspiration:
http://home.cc.umanitoba.ca/~krussll/phonetics/narrower/aspiration.html