Aspectes Evolutius del Pensament i el Llenguatge
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: castellà
Responsable
Horari d'atenció
Professora: Clàudia Escobedo
Horari d'atenció: Dimecres. Cal concertar hora prèvia a traves de mail cescobedo@uic.es
Sense requisits previs.
3.Coneix el processos que intervenen en el desenvolupament del llenguatge.
12. Descriu els diferents models i estratègies i mètodes d'avaluació per el tractament educatiu i intervenció en els trastorns de audició i llenguatge.
14. Coneix les bases sobre comunicació aumentativa i les seves aplicacions.
15. Diferencia i compara els diferents sistemes de comunicació aumentatius i alternatius.
19. Promou i facilita contextos d'ensenyament-aprenantatge i joc, adaptats a les necessistats dels alumnes, que fomentin el treball autònom, integrant l'us de les tecnologies de la informació i la comunicació.
22. Valora la importància de la participació constructiva del mestre d'audició i llenguatge en diferents tipus de consultes amb persones e institucions exteriors, col·laborant amb altres professionals.
24. Dissenya, planifica i avalua, a partir de la reflexions, l'activitat docent i el procès d'ensenyament i aprenentatge en l'aula d'audució i llenguatge fomentant la interacció.
27. Descriu i relaciona els conceptes d'audició, parla i llenguatge.
33. Identifica els sistemes de representació, processos i models de processament del llenguatge i del pensament.
35. Relaciona el pensament i el llenguatge mitjançant la comprensió de les imatges mentals i processos cognitius.
40.És conscient de la importància del paper del especialista d'audició i llenguatge en el marc de la integració escolar.
U1.- Comunicació i llenguatge
U2.- Processos i factors que afavoreixen la comunicació, el llenguatge i el pensament
U3.- Relacions entre llenguatge, pensament i raonament
U4.- Desenvolupament psicoevolutiu del llenguatge i del pensament
U5.- Avaluació del llenguatge com a fenòmen comunicatiu i de pensament (raonament) de l’infant
COMPETÈNCIES | METODOLOGIA | ACTIVITAT FORMATIVA |
---|---|---|
CEM-05 CEM-07 CEM-08 CEM-09 CEM-14 CET-1 CET-2 CET-3 CET-4 CET-5 CET-6 CET-7 CG-01 CG-02 CG-04 CG-09 CG-10 CG-11 | Aprenentatge orientat a projectes Mètode expositiu / lliçó magistral Resolució d'exercicis i problemes | Classes pràctiques Classes teòriques Estudi i treball individual / autònom Estudi i treball en grup Seminaris tallers Tutories |
RESULTATS D'APRENENTATGE | SISTEMA D'AVALUACIÓ |
---|---|
3 | Grau de participació Proves objectives |
12 | Proves objectives Dossier d'aprenentatge |
14 | Proves objectives |
15 | |
19 | Treballs i projectes |
19 | Treballs i projectes |
22 | Autoavaluació |
24 | |
27 | Proves de resposta curta Proves objectives Prova d'execució |
33 | |
35 | Memòria Proves objectives |
40 | Autoavaluació |