Assignatura

Les Noves Tecnologies II: Creació Didàctica

  • codi 10148
  • curs 4
  • període
  • tipus op
  • credits 6

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: castellà

Professorat

Responsable

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • CET-2 - Responsabilitat pedagògica: tenir els coneixements i les habilitats pedagògiques per crear un entorn d'aprenentatge segur, per a tota una classe o per a un grup, però també per a alumnes individuals, amb la possibilitat que els infants es puguin convertir en adults responsables i autònoms.
  • CET-3 - Expert en la matèria que s'imparteix i en els mètodes d'ensenyament: tenir els coneixements necessaris sobre la matèria que s'ensenya i saber quins mètodes didàctics s'han d'aplicar per crear un bon entorn d'aprenentatge que permeti a l'alumnat adquirir el bagatge cultural que necessita per viure en societat, i aconseguir-ho d’una manera contemporània, professional i sistemàtica.
  • CET-4 - Responsabilitat organitzativa: tenir un coneixement i unes habilitats organitzatives suficients per crear un clima de treball agradable a les seves classes i a la classe: organitzat, ordenat i centrat en tots els aspectes, amb ell mateix i amb els companys, i per damunt de tot, és clar, amb l'alumnat. i aconseguir tot això d'una manera professional i sistemàtica.
  • CET-7 - Foment de la responsabilitat pel que fa al desenvolupament professional: analitzar, reflexionar i desenvolupar els punts de vista sobre la professió i la competència com a mestre, saber-los explicitar i saber com posar-se al dia.
  • CG-01 - Integrar les tecnologies de la informació i la comunicació a les activitats d'ensenyament i aprenentatge, a la gestió de l'ensenyament i al desenvolupament professional.
  • CG-03 - Saber expressar-se en llengua anglesa segons el nivell b1, d'acord amb el Marc comú europeu de referència per a les llengües.
  • CG-04 - Promoure i facilitar en els contextos d'aprenentatge i de convivència, a l'escola i en relació amb l'entorn, l'atenció a les necessitats educatives singulars dels estudiants, a la igualtat de gènere, a l'equitat i al respecte als drets humans.
  • CG-09 - Conèixer els elements que conformen la competència de la creativitat, els diferents nivells de domini, i desenvolupar aquesta competència al màxim.
  • CG-10 - Conèixer els elements que conformen la competència de l'esperit emprenedor, els diferents nivells de domini, i desenvolupar aquesta competència al màxim.
  • CG-11 - Conèixer els elements que conformen la competència de l'orientació a la qualitat, els diferents nivells de domini, i desenvolupar aquesta competència al màxim.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

1 .   Sap analitzar i valorar els avantatges dels materials didàctics i curriculars .

2 . Coneix a nivell teòric i pràctic les tipologies i els sistemes d'avaluació dels materials  didàctics   i curriculars .

3 . Integra habilitats en el disseny i creació de materials didàctics

4 . Coneix i aplica els principis de la integració curricular dels materials didàctics .

5 . Adapta les intervencions a les necessitats i característiques dels alumnes que presenten dificultats d'aprenentatge , d'adaptació o de handicap .

6 . Detecta problemes i obstacles en el desenvolupament socioemocional i moral dels alumnes i dissenya , si cal amb altres professionals , un pla o mètode adequat .

7 . Està familiaritzat amb les estratègies que els alumnes utilitzen per aprendre les seves necessitats d'aprenentatge , el seu desenvolupament personal i els problemes que apareguin, i sap com afrontar-los.

8 . Coneix el plantejament educatiu basat en la investigació , els mètodes didàctics apropiats per a aquest plantejament i les tecnologies de la informació i la comunicació .

9 . Avalua les activitats i els materials i la seva eficàcia i , si cal , les adaptacions per a tot el grup o per a alumnes concrets .

10 . Fa ús de formes d'organització , suports didàctics i materials educatius que donen suport als objectius i activitats d'aprenentatge .

11 . Actua de forma ètica i responsable en l'exercici de les seves funcions i especialment amb el copyright dels materials .

12 . Està al dia sobre els últims descobriments en els camps de la pedagogia i de la metodologia docent que incideixen en els materials didàctics i disciplinaris .

13 . Posseeix els coneixements i les habilitats pedagògiques - especialment en els   materials- per crear un entorn d'aprenentatge segur , per a tota una classe o per a un grup, però també per a alumnes individuals , possibilitant que els nens puguin convertir-se en adults responsables i autònoms .

14 . Posseeix els coneixements i les habilitats suficients sobre la matèria que ensenya i sap quins mètodes didàctics ha d'aplicar per crear un gran entorn d'aprenentatge , on els alumnes puguin aprendre el bagatge cultural que necessiten per viure en societat . I aconseguir d'una manera contemporània , professional i sistemàtica .

15 . Posseeix un coneixement i unes habilitats organitzatives suficients per crear un clima de treball agradable a les seves classes ia la classe : organitzat , ordenat i centrat en tots els aspectes - especialment en els materials - , amb el mateix i amb els companys , i per damunt de tot clar amb els seus alumnes . I aconseguir tot això d'una manera professional i sistemàtica .

16 . Fomenta la seva responsabilitat pel que fa al seu desenvolupament professional : analitza , reflexiona i desenvolupa els seus punts de vista sobre la professió i la competència com a mestre , sap explicitar i sap com posar-se al dia - especialment amb els materials - .

17 . Integra les tecnologies de la informació i la comunicació en les activitats d'ensenyament- aprenentatge .

18 . Coneix els àmbits teòrics d'aplicació de la teories de la informació i la comunicació .

19 . Sap interpretar i integrar coneixements de documents en la llengua anglesa d'aquesta matèria .

20 . Promou i facilita en els contextos d'aprenentatge i de convivència , a l'escola i en relació amb l'entorn , l'atenció a les singulars necessitats educatives dels estudiants , a la igualtat de gènere , a l'equitat i al respecte als drets humans , amb l'ús singular de materials .

21 . Coneix els elements que conformen la competència de la creativitat , l'esperit emprenedor i de l'orientació a la qualitat , en els diferents nivells de domini i els desenvolupa al màxim .

22 . Fomenta el treball interpersonal en l'ús de materials didàctics curriculars

Continguts

Materials didàctics i curriculars

1 . Concepte i fins pedagògics dels materials didàctics
2 . Diferents suports de creació de materials
3 . Integració curricular : contextos , planificació , metodologies i rols .
4 . Funció dels materials en el disseny i en desenvolupament del currículum .
5 . Reptes i oportunitats d'aprenentatge en l'adquisició de competències i continguts .
6 . Criteris per a l'elaboració i selecció de materials curriculars .

Les Noves Tecnologies I : . Àmbits teòrics

7 . Els programes educatius audiovisuals i / o multimèdia; concepte , estructura , aprenentatge i funcionalitats .
8 . Integració curricular .
9 . Estudi i anàlisi de models existents
10 . Elements claus : coherència amb el Projecte Educatiu de Centre i les programacions d'aula , eficiència de recursos humans i materials , avaluació d'aspectes tècnics , pedagògics i funcionals .

Les Noves Tecnologies I : . Àmbits teòrics

11 . Elaboració d'una projecte audiovisual educatiu .
12 . Elaboració de programes didàctics informàtics .
13 . Concepció de programacions curriculars interactives .

Elaboració de materials en suport de paper i / o material tangible

14 . Reutilització i reciclatge de materials
15 . Valoració de costos i rendibilitat .
16 . Caps pedagògics : adaptabilitat i adequació.
17 . Treball interdisciplinar .
18 . Integració curricular : contextos , metodologies i rols .

Avaluació de materials didàctics

19 . Criteris de planificació
20 . Indicadors de seguiments
21 . Tipologies de satisfacció
22 . Competència interprofessional
23 . Sistemes d'avaluació i qualitat
24 . Reutilització de materials

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

COMPETÈNCIESMETODOLOGIAACTIVITAT FORMATIVA
Aprenentatge basat en problemes
Aprenentatge cooperatiu
Aprenentatge orientat a projectes
Contracte d'aprenentatge
Estudi de casos
Mètode expositiu / lliçó magistral
Resolució d'exercicis i problemes
Classes pràctiques
Classes teòriques
Estudi i treball en grup
Estudi i treball individual / autònom
Seminaris tallers
Tutories

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

RESULTATS D'APRENENTATGESISTEMA D'AVALUACIÓ
Entrevista estructurada
Presentació d'un treball
Grau de participació
Qüestionari
Proves objectives
Preguntes orals
Dossier d'aprenentatge
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00