Assignatura

Llengua Anglesa a l'aula

  • codi 10166
  • curs 4
  • període Semestre 1
  • tipus op
  • credits 6

Llengua d'impartició principal: anglès

Professorat

Responsable

Dra. Angélica CARLET - acarlet@uic.es

Horari d'atenció

Cal concertar cita prèvia-

Angelica Carlet

acarlet@uic.es

 

Presentació

 Aquest curs es centra en les habilitats d'anglès necessàries per els alumnes matriculats a la Menció de llengua estrangera. Aquest curs cobreix les quatre àrees bàsiques de comprensió oral, comprensió escrita, expressió oral i expressió escrita, on l'objectiu principal és arribar al nivell B2.2. En aquest curs es destaca la importància de les habilitats d'aprenentatge autonòm i  les estratègies emprades fora de l'aula, per la qual cosa s'anima als alumnes a configurar el seu propi pla d'aprenentatge individual.

Requisits previs

Els alumnes han de tenir nivell d'idioma anglès B2.1 segons defineix el Marc Comú Europeu de Referència per les Llengües.

Objectius

-Millorar les capacitats dels alumnes per estudiar i comunicar-se efectivament en anglès.

-Preparar els alumnes a ensenyar l'anglès com a Llengua Estrangera.

-Familiaritzar els alumnes amb el vocabulari i expressions relacionades amb els àmbits de l'educació i les ciències socials.

 

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • CEM-48 - Conèixer el procés d'aprenentatge del llenguatge escrit i el seu ensenyament.
  • CEM-49 - Fomentar la lectura i el comentari crític de textos i animar a escriure.
  • CEM-50 - Conèixer les dificultats en l'aprenentatge de les llengües oficials en estudiants d'altres llengües.
  • CEM-52 - Expressar-se, oralment i per escrit, en una llengua estrangera.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

En acabar Llengua anglesa a l'aula amb èxit, els alumnes haurien de ser capaços de:

  • Llegir i analitzar textos de diverses formes individualment i en grups.
  • Escoltar i parlar sobre lectures, presentacions y temes d'actualitat.
  • Escriure diverses formes d'assaig.
  • Usar una àmplia gamma d'estructures i de vocabulari a nivell B2.2 o superior.
  • Desenvolupar i utilitzar els recursos d'aprenentatge autònom.

 

Continguts

 Els continguts coberts en aquest curs busquen millorar tant l'expressió com la comprensió oral i escrita en llengua anglesa a nivell B2.2 dels alumnes de la Menció d'anglès com a llindar per a superar el curs.

  • Consciència sintàctica mitjançant la correcció d'errors i l'ús de la paràfrasi amb èmfasi a la formulació de preguntes, l'ús de verbs modals, les oracions de relatiu i la passiva.
  • Ampliació del vocabulari segons el que estableix el MCERL a nivell B2.2 i consolidació del registre formal/informal.
  • Redacció d'articles de diferent tipologia textual atenent als criteris del MCERL a nivell B2.2 i als principis de coherència i cohesió.
  • Comprensió oral i escrita segons els criteris del MCERL a nivell B2.2 amb èmfasi a temes relacionats amb l'àmbit de l'educació.
  • Expressió oral segons els criteris del MCERL a nivell B2.2.
  • L'ús dels tàndems lingüístics virtuals per al desenvolupament de la competència oral i intercultural.
  • La lectura com a font d'aprenentatge de llengües.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

  • Lectures setmanals 
  • Pràctiques de conversa per parelles (a classe i via Skype) setmanals
  • Exercicis estructurals i de vocabulari basats en la competència lingüística dels estudiants per a millorar l'expressió oral i escrita
  • Proves d'audició
  • Presentacions individuals i de grup
  • Pràctiques de redacció integrades en les lectures

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

1. Participació, Aprenentatge semi-autònom i autònom 10%

2. Llibre obligatori (Set book) 10%

3. Examen oral 10%

4. Exàmens de lectura i comprensió oral 20%

5. Projecte individual          20%

6. Proves d'avaluació contínua (CA) 30%

 

*Students will be required to have weekly integrated speaking pratice in pairs in class with some of their peers and virtually with students from a North-American university.


Bibliografia i recursos

Set Book: Haddon, Mark (2004).  The Curious Incident of the Dog in the Night-time. (Vintage, 2004, ISBN 978-0099450252)

Vince, M. (2009). First Certificate Language Practice: Student’s Book Pack with Key. Oxford, UK: Macmillan

Vince, M. & Sunderland, P. (2003). Advanced Language Practice with key. Oxford, UK: Macmillan Education

 

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00