Assignatura

Llengua Anglesa a l'aula

  • codi 10166
  • curs 4
  • període Semestre 1
  • tipus op
  • credits 6

Llengua d'impartició principal: anglès

Professorat

Responsable

Dra. Angélica CARLET - acarlet@uic.es

Horari d'atenció

Cita prèvia

Angelica Carlet

acarlet@uic.es

 

Presentació

Aquest curs es centra en les habilitats d'anglès necessàries per els alumnes matriculats al Minor en Anglès per a Professors. Aquest curs cobreix les quatre àrees bàsiques de lectura, escriptura, comprehensió oral i parlar, on el objectiu principal és arribar al nivell C1. Aquest Curs destaca la importància de les habilitats d'aprenentatge autonòmic i estratègies fora de l'aula on els alumnes tinguin el seu propi pla d'aprenentatge individual.

Requisits previs

Els alumnes han de tenir nivell d'idioma anglès B2 segons defineix el Marc Comú Europeu de Referència per les Llengües.

Objectius

-Millorar les capacitats dels alumnes per estudiar i comunicar-se efectivament en anglès.

-Preparar els alumnes a ensenyar l'anglès com a Llengua Estrangera.

- Preparar els alumnes al TFG en anglès. 

-Familiaritzar els alumnes amb el vocabulari i expressions relacionades amb els àmbits de l'educació i les ciències socials.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • CEM-43 - Afavorir les capacitats de parla i d'escriptura.
  • CEM-44 - Conèixer i dominar tècniques d'expressió oral i escrita.
  • CEM-46 - Comprendre el pas de l'oralitat a l'escriptura i conèixer els diferents registres i usos de la llengua.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

En acabar Llengua anglesa a l'aula amb èxit, els alumnes haurien de ser capaços de:

  • Llegir i analitzar textos de diverses formes individualment i en grups.
  • Escoltar i parlar sobre lectures, presentacions, entrevistes, etc.
  • Escriure diverses formes d'assaig.
  • Reconèixer i utilitzar gramàtica i vocabulari acadèmic.
  • Desenvolupar i utilitzar els recursos d'aprenentatge autònom.

Continguts

Els continguts coberts en aquest curs busquen millorar tant l'expressió com la comprensió oral i escrita en llengua anglesa a nivell B2.2 dels alumnes de la Menció d'anglès com a llindar per a superar el curs.

  • Consciència sintàctica mitjançant la correcció d'errors i l'ús de la paràfrasi amb èmfasi a la formulació de preguntes, l'ús de verbs modals, les oracions de relatiu i la passiva.
  • Ampliació del vocabulari segons el que estableix el MCERL a nivell B2.2 i consolidació del registre formal/informal.
  • Redacció d'articles de diferent tipologia textual atenent als criteris del MCERL a nivell B2.2 i als principis de coherència i cohesió.
  • Comprensió oral i escrita segons els criteris del MCERL a nivell B2.2 amb èmfasi a temes relacionats amb l'àmbit de l'educació.
  • Expressió oral segons els criteris del MCERL a nivell B2.2.
  • L'ús dels tàndems lingüístics virtuals per al desenvolupament de la competència oral i intercultural.
  • La lectura com a font d'aprenentatge de llengües.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

  • Lectures setmanals 
  • Pràctiques de conversa per parelles (a classe i via Skype) setmanals
  • Exercicis estructurals i de vocabulari basats en la competència lingüística dels estudiants per a millorar l'expressió oral i escrita
  • Proves d'audició
  • Presentacions individuals i de grup
  • Pràctiques de redacció integrades en les lectures

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

1. Participació, Aprenentatge semi-autònom i autònom 10%

2. Examen de Vocabulari 10%

3. Examen oral 10%

4. Proyecto/aprenentatge servei - 20%

5. Projecte  en grups - entrevista 10%

6. Article acadèmic 40%

 Els estudiants han de recordar que a part del 80% requerit per a l'assistència i participació, han d'aconseguir un mínim de 50% en cadascun dels criteris esmentats per tal d'aprovar el curs, en cas contrari, s'han de preparar per re-avaluació al juny .

Bibliografia i recursos

Vince, M. & Sunderland, P. (2003). Advanced Language Practice with key. Oxford, UK: Macmillan Education

Clare, A. & Wilson, J. (2012). Speakout. Advanced Student's book. Essex, UK: Pearson.

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00