La Llengua Anglesa i les Seves Cultures
No especificada
Responsable
La cultura forma part de la nostra identitat, configura qui som i com percebem, entenem, classifiquem i descrivim tot allò que ens envolta. Per tant, des d'aquesta perspectiva és possible afirmar que qualsevol acte comunicatiu pot esdevenir un acte social que s'enmarca dins d'una realitat cultural que en major o menor mesura comparteixen els parlants d'una mateixa llengua.
Així doncs, el pes de la cultura en l'adquisició i l'ensenyament de les llengües té especial rellevància en els nostres estudis d'especialitat, sobretot si l'enfocament és principalment comunicatiu. Per aquest motiu, aquesta assigntura pretén dotar els futurs mestres de les eines necessàries per formar-se en aquest sentit i per poder-ho transmetre en la seva futura activitat docent.
Haver assolit el nivell B2 d'anglès del MCERL en les quatre capacitats bàsiques que s'avaluen pel que fa als diversos nivells de domini d'una llengua: la comprensió i la producció orals i la comprensió i la producció escrites.
L'objectiu principal de l'assignatura és apropar els alumnes a la realitat cultural dels països de parla anglesa. En segon lloc, l'assignatura pretén convidar a la reflexió pel que fa a l'estreta relació entre llengua i cultura.
Per poder introduir alguns aspectes culturals, és molt necessari que els alumnes coneguin alguns episodis claus de la història, l'actualitat i les tradicions de les Illes Britàniques i d'Irlanda, dels Estats Units i d'altres països de parla anglesa des d'un punt de vista cultural.
Un altre aspecte important en aquesta matèria és la necessitat d'aprendre a documentar-se i a treballar de manera autònoma per completar la seva formació com a futurs mestres que siguin capaços d'encaixar aquesta dimensió cultural als cursos que imparteixin en un futur. Això requerix coneixements sòlids de llengua anglesa i la capacitat de gestionar els coneixements adquirits i d'aprendre a fer cerques productives.
Unitat 1: Cultura, Llengua i Identitat
1.1 Què és la cultura?
1.2 La cultura com a cinquena habilitat
1.3 Integrar la cultura a l'aula d'anglès
Unitat 2: El Regne Unit i Irlanda
2.1 Introducció a la història del Regne Unit i d'Irlanda
2.2 Guia pràctica de literatura anglesa
2.3 El Regne Unit i Irlanda a l'actualitat
2.4 Festivitats i tradicions
2.5 La cultura de les Illes Britàniques a l'aula
Unitat 3 Els Estats Units
3.1 Introducció a la històra dels Estats Units
3.2 Guia pràctica de literatura Nordamericana
3.3 Els Estats Units a l'actualitat
3.4 Festivitats i tradicions
3.5 La cultura nordamericana a l'aula
Unitat 4. Altres països de parla anglesa
4.1 Presentacions
4.2 Articles acadèmics
Presentació de grup: 30%
Presentació individual: 10%
Article acadèmic: 45%
Participació: 15%
Rferències recomanades:
ARMITAGE, D. (2000). The Ideological Origins of the British Empire. Cambridge: CUP.
CARROL, N. P. & NOBLE, D.( 2001). The Free and the Unfree: A Progressive History of the United States. London: Penguin Books.
Center for Andvanced research on Language Acquisition,University of Minnesota. Culture & Language Learning Initiaitves. Retrieved July 29, 2012. <http://www.carla.umn.edu/culture/initiatives.html>
LANG, S. (2004). British History for Dummies. London: John Wiley & Sons.
NORTON, B. (1997). Culture, Identity & the Ownership of English. TESOL Quarterly, vol. 31, no. 3, Language and Identity. pp. 409-429.
PASETA, S (2003). Modern Ireland: A Very Short Introduction. Oxford: OUP.
RYAN, P. “Don’t Insist on English”. TEDxDubai. Available on You Tube. August 29, 2012. <http://www.youtube.com/watch?v=tFX68SJs2-0>
WORMALD, P. (1995). “The Making of England.” History Today. 45(2). pp 26-32.