Assignatura

La Llengua Anglesa i les Seves Cultures

  • codi 10169
  • curs 4
  • període Semestre 1
  • tipus op
  • credits 6

No especificada

Professorat

Responsable

Presentació

La cultura forma part de la nostra identitat, configura qui som i com percebem, entenem,  classifiquem i descrivim tot allò que ens envolta.  Per tant, des d'aquesta perspectiva és possible afirmar que qualsevol acte comunicatiu pot esdevenir un acte social que s'enmarca dins d'una realitat cultural que en major o menor mesura comparteixen els parlants d'una mateixa llengua.

Així doncs, el pes de la cultura en l'adquisició i l'ensenyament de les llengües té especial rellevància en els nostres estudis d'especialitat, sobretot si l'enfocament és principalment comunicatiu. Per aquest motiu, aquesta assigntura pretén dotar els futurs mestres de les eines necessàries per formar-se en aquest sentit i per poder-ho transmetre en la seva futura activitat docent.

Requisits previs

Haver assolit el nivell B2 d'anglès del MCERL en les quatre capacitats bàsiques que s'avaluen pel que fa als diversos nivells de domini d'una llengua: la comprensió i la producció orals i la comprensió i la producció escrites.

Objectius

L'objectiu principal de l'assignatura és apropar els alumnes a la realitat cultural dels països de parla anglesa. En segon lloc, l'assignatura pretén convidar a la reflexió pel que fa a l'estreta relació entre llengua i cultura.

Per poder introduir alguns aspectes culturals, és molt necessari que els alumnes coneguin alguns episodis claus de la història, l'actualitat i les tradicions de les Illes Britàniques i d'Irlanda, dels Estats Units i d'altres països de parla anglesa des d'un punt de vista cultural.

Un altre aspecte important en aquesta matèria és la necessitat d'aprendre a documentar-se i a treballar de manera autònoma per completar la seva formació com a futurs mestres que siguin capaços d'encaixar aquesta dimensió cultural als cursos que imparteixin en un futur. Això requerix coneixements sòlids de llengua anglesa i la capacitat de gestionar els coneixements adquirits i d'aprendre a fer cerques productives.

Continguts

Unitat 1: Cultura, Llengua i Identitat

 

1.1 Què és la cultura?

1.2 La cultura com a cinquena habilitat

1.3 Integrar la cultura a l'aula d'anglès

 

 

Unitat 2: El Regne Unit i Irlanda

 

2.1 Introducció a la història del Regne Unit i d'Irlanda

2.2 Guia pràctica de literatura anglesa

2.3 El Regne Unit i Irlanda a l'actualitat

2.4 Festivitats i tradicions

2.5 La cultura de les Illes Britàniques a l'aula

 

 

Unitat 3 Els Estats Units

 

3.1 Introducció a la històra dels Estats Units

3.2 Guia pràctica de literatura Nordamericana

3.3 Els Estats Units a l'actualitat

3.4 Festivitats i tradicions

3.5 La cultura nordamericana a l'aula

 

Unitat 4. Altres països de parla anglesa

 

4.1 Presentacions

4.2 Articles acadèmics

 

 

 

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

 

Presentació de grup: 30%

Presentació individual: 10%

Article acadèmic: 45%

Participació: 15%

Bibliografia i recursos

Rferències recomanades:


ARMITAGE, D. (2000). The Ideological Origins of the British Empire. Cambridge: CUP.

 

CARROL, N. P. & NOBLE, D.( 2001). The Free and the Unfree: A Progressive History of the United States. London: Penguin Books.

 

Center for Andvanced research on Language Acquisition,University of Minnesota. Culture & Language Learning Initiaitves. Retrieved July 29, 2012. <http://www.carla.umn.edu/culture/initiatives.html>

 

LANG, S. (2004). British History for Dummies. London: John Wiley & Sons.

 

NORTON, B. (1997). Culture, Identity & the Ownership of English. TESOL Quarterly, vol. 31, no. 3, Language and Identity. pp. 409-429.

 

PASETA, S (2003). Modern Ireland: A Very Short Introduction. Oxford: OUP.

 

RYAN, P. “Don’t Insist on English”. TEDxDubai. Available on You Tube. August 29, 2012. <http://www.youtube.com/watch?v=tFX68SJs2-0>

 

WORMALD, P. (1995). “The Making of England.” History Today. 45(2). pp 26-32.

 

Material didàctic

      Materials
            APA style sheet (6th ed.): A quick guide apa_6thed_quickguide.pdf 
            Avoiding plagiarism avoiding_plagiarism.pdf 
            British History pp1 uic-hic-uk1.ppt 
            British History pp10 uk-hic-uk10.ppt 
            British History pp11 uk-hic-uk11.ppt 
            British History pp12 uk-hic-uk12.ppt 
            British History pp1 - part 2 uic-hic-uk1-part2.ppt 
            British History pp2 uic-hic-uk2.ppt 
            British History pp2 - part2 uic-hic-uk2-part2.ppt 
            British History pp3 uic-hic-uk3.ppt 
            British History pp4 uic-hic-uk4.ppt 
            British History pp5 uic-hic-uk5.ppt 
            British History pp6 uic-hic-uk6.ppt 
            British History pp7 uic-hic-uk7.ppt 
            British History pp8 uic-hic-uk8.ppt 
            British History pp8 - part2 uic-hic-uk8-part2.ppt 
            British History pp9 uk-hic-uk9.ppt 
            CASTROetal-Integrating Culture and Language castroetal-integratinglgeculture.pdf 
            Course breakdown culture-course_breakdown.pdf 
            Instructions for paper and presentations culture-instructions-presapaper.pdf 
            Making Culture Happen in the English Classroom bc_bbc-making_culture_happen_esl.pdf 
            W10-U3-Intro US history and culture w10-u3-introamhculture-1.pptx 
            W11-U3-The Presidents and the Founding Fathers w11-u3-thefoundingfathers.pptx 
            W3-How to write academic papers how_to_write_acad_papers-sl.pptx 
            W6-U2-Shakespeare u2-w6-shakespeare.ppt 
            W9-U2-Halloween u2-w8-halloween_history.ppt 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00