L'anglès com a Llengua Vehicular d'Aprenentatge Escolar
Llengua d'impartició principal: anglès
Responsable
Dra. Helena ROQUET - hroquet@uic.es
Horari d'atenció
Anna Bret
abret@uic.es
Dimecres 17:30-18:00 (amb cita prèvia)
Els programes d'Aprenentatge Integrat de Contingut i Llengua Estrangera (AICLE) s'han estès per tot Europa amb l'objectiu de millorar l'aprenentatge de les llengües estrangeres entre els ciutadans europeus. A Catalunya, per exemple, són moltes les escoles que incorporen programes AICLE en els seus plans d'estudis per tal d'oferir als seus alumnes un context òptim per a l'aprenentatge de les llengües.
L’objectiu d’aquest curs és formar a futurs mestres d’AICLE oferint-los un anàlisi exhaustiu de les característiques i resultats dels programes AICLE, així com una mirada crítica als resultats de les investigacions més rellevants en AICLE a nivell europeu. El curs farà servir enfocaments teòrics i pràctics en l'anàlisi i implementació de programes AICLE per tal de proporcionar una formació completa en AICLE.
És recomanable que els alumnes tinguin un nivell d’anglès B2 (segons el Marc Comú Europeu de Referència per les llengües) abans de l’inici del curs.
Classes teòriques i pràctiques
Part teòrica:
Presentació oral 20%
4 treballs escrits 40%
Redacció final 40%
Bret, A. (2014). L2 English Young Learners’ oral production skills in CLIL and EFL settings. A Longitudinal study. PhD diss. UAB.
Bruton, A. (2011). Is CLIL so beneficial, or just selective? Re-evaluating some of the research. System, 39 (4): 523-532.
Cenoz, J., Genesee, F. and Gorter, D. (2014). Critical Analysis of CLIL: Taking stock and looking forward. Applied Linguistics, 35(5): 243-262
Coyle, D. (2007). Content and Language Integrated Learning: Towards a Connected Research Agenda for CLIL Pedagogies. The International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. 10 (5): 543-562.
Dalton-Puffer, C. and Smit, U. (2013). Content and Language Integrated Learning. A research agenda. Language Teaching, 46, 545-559.
De Graaff, R., Koopman, G., Anikina, Y. and Westhoff , G. (2007). An Observation tool for Effective Pedagogy in Content and Language Integrated Learning (CLIL), International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 10(5): 603-624.
Ellis, R. (2005). Principles of Instructed Language Learning. System, 33, 209-224.
Eurydice European Unit (2006). Content and Language Integrated Learning (CLIL) at school in Europe. European Commission. Eurydice, Belgium.
Genesee, F. (1994). Integrating Language and Content: Lessons from Immersion. National Centre for Research on Cultural Diversity and Second Language Learning.
Lyster, R. (2007). Learning and Teaching Languages through content: A counterbalanced approach. Amsterdam: John Benjamins.
Muñoz, C. (2007). CLIL: Some thoughts on its psycholinguistics principles, Revista española de lingüística aplicada, Volumen monográfico 1, 17-26.
Navés, T. (2009). Effective Content and Language Integrated Programmes. In Ruiz de Zarobe, Y. and Jimenez Catalán, R. (Eds.), Content and Language Integrated Learning Evidence from Research in Europe. (pp. 22-40). Clevedon: Multilingual Matters.
Pérez-Cañado, M.L. (2012). CLIL research in Europe: Past, present and future. International Journal of Bilingual Education and Bilingualism, 15 (3): 315-341.
Pladevall Ballester, E. (2014) CLIL subject selection and young learners’ listening and reading comprehension skills. International Journal of Applied Linguistics. doi: 10.1111/ijal.12079
Ruiz de Zarobe, Y (2011). Which language competencies benefit from CLIL? An insigight into applied linguistics research. In Ruiz de Zarobe, Y., Sierra, J.M., Gallardo del Puerto, F. (Eds.), Content and Foreign Language Integrated Learning: Contributions to Multilingualism in European Contexts. (pp. 129- 153). Bern: Peter Lang.
Swain, M. (1993). The Output Hypothesis. Just Speaking and Writing aren’t Enough, Canadian Modern Language Review, 50(1): 158-164.
Vallbona, A. (2014). L2 competence of young language learners in science and arts CLIL and in EFL instruction contexts. A longitudinal study. PhD diss.. UAB.