Assignatura

Aspectes Evolutius del Pensament i el Llenguatge

  • codi 10173
  • curs 4
  • període
  • tipus op
  • credits 6

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: castellà

Professorat

Responsable

Presentació

En aquesta assignatura es pretén analitzar, des del pensament crític, les relacions entre desenvolupament del llenguatge, el desenvolupament del pensament i el raonament.

Requisits previs

No es requereixen requisits previs.

Objectius

  • Conèixer les relacions entre desenvolupament del llenguatge, el desenvolupament del pensament i el raonament.

 

  • Identificar el processos interns i externs del llenguatge  i els elements que intervenen en la comunicació.

 

  • Conèixer les implicacions de les aportacions teòriques en el desenvolupament lingüístic i cognitiu del ésser humà.

 

  • Identificar els aspectes més característics del desenvolupament lèxic-semàntic i el desenvolupament morfosintàctic en les etapes del desenvolupament psicoevolutiu del llenguatge i el pensament.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

3.Coneix el processos que intervenen en el desenvolupament del llenguatge.

12. Descriu els diferents models i estratègies i mètodes d'avaluació per el tractament educatiu i intervenció en els trastorns de audició i llenguatge.

14. Coneix les bases sobre comunicació aumentativa i les seves aplicacions.

15. Diferencia i compara els diferents sistemes de comunicació aumentatius i alternatius.

19. Promou i facilita contextos d'ensenyament-aprenantatge i joc, adaptats a les necessistats dels alumnes, que fomentin el treball autònom, integrant l'us de les tecnologies de la informació i la comunicació.

22. Valora la importància de la participació constructiva del mestre d'audició i llenguatge en diferents tipus de consultes amb persones e institucions exteriors, col·laborant amb altres professionals.

24. Dissenya, planifica i avalua, a partir de la reflexions, l'activitat docent i el procès d'ensenyament i aprenentatge en l'aula d'audució i llenguatge fomentant la interacció.

27. Descriu i relaciona els conceptes d'audició, parla i llenguatge.

33. Identifica els sistemes de representació, processos i models de processament del llenguatge i del pensament.

35. Relaciona el pensament i el llenguatge mitjançant la comprensió de les imatges mentals i processos cognitius.

40.És conscient de la importància del paper del especialista d'audició i llenguatge en el marc de la integració escolar.

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00