Assignatura

Creació d'empreses

  • codi 10286
  • curs 99
  • període
  • tipus op
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: castellà

Professorat

Responsable

Horari d'atenció

dimecres despres de classe

Presentació

El nivell d'esperit emprenedor d'un país i el grau en què aquest es basi en la pròpia innovació i tecnologia ajuden a entendre el seu poder o la seva feblesa (D. Birch). És un fet que l'augment de llocs de treball prové d'aquelles empreses que sobreviuen i creixen, tot i ser petites.

Catalunya ha estat sempre bressol de empresaris, hi ha esperit emprenedor. Intentar que aquest esperit segueixi aflorant i que ho faci d'una manera innovadora i amb solidesa i continuïtat contribuirà a construir un país més competitiu.

Objectius

* Aconseguir que l'alumnat contempli seriosament (com una alternativa al treball per compte d'altri) la possibilitat de crear la seva pròpia empresa en finalitzar els estudis.
* Fomentar l'esperit emprenedor i la creativitat, tan necessaris en qualsevol empresa i lloc de treball avui.
* Donar una visió generalista de l'empresa, des del punt de vista gerencial, unint les diferents especialitats.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 48 - Ser capaç d'identificar les necessitats d'informació per a la gestió de les principals àrees funcionals dins les organitzacions.
  • 52 - Ser capaç de desenvolupar aptituds en les relacions interpersonals i de treball en equip.
  • 54 - Ser capaç d'expressar idees i arguments de manera ordenada i coherent tant oralment com de forma escrita.
  • 65 - Adquirir la capacitat de posar en pràctica els coneixements.
  • 04 - Comprendre i saber emprar la terminologia financera en el marc empresarial.
  • 19 - Analitzar variables quantificables de l'entorn econòmic i incorporar-les en la presa de decisions.
  • 22 - Identificar la naturalesa i comportament de productors, consumidors i inversors.
  • 26 - Ser capaç d'entendre i utilitzar els conceptes bàsics de màrqueting i les principals polítiques de l'àrea, i de comprendre l'entorn comercial en el qual operen les empreses.
  • 32 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes a partir d'informació quantitativa i qualitativa.
  • 33 - Tenir capacitat de cerca, interpretació i transmissió d'informació.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

El resultat és la elaboració d'un Plan d'Empresa en grup o individual, complet i profund.

 

Continguts

 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

La formació serà teoricopràctica. S'utilitzarà el mètode del cas pràctic empresarial, tests, exercicis, etc. Tot aquest material s'utilitza com a base de discussió, fent les classes molt participades, amb resolució de problemes reals que plantegen els alumnes sobre el seu treball de camp en anar realitzant el seu propi pla d'empresa dia a dia, amb treballs en equip a classe, etc .

S'utilitzaran les noves tecnologies de la informació sempre que sigui necessari (comptabilitat informatitzada, estudis de mercat a través d'internet)

També es treballarà en generar a cada participant autoconfiança en si mateix i en el seu projecte a través de diverses exposicions davant dels seus companys i simulacres de venda del producte o servei, etc.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

  • Entregas semanals: 30%
  • Pla d' empresa: 50%
  • Examen final: 20%

Bibliografia i recursos

  • Jim Collins: Empresas que sobresalen. 2006
  • J. Collins & J. Porras: Sobrevivir con éxito. 1994
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00