Assignatura

Tòpics de Màrqueting

  • codi 10287
  • curs 99
  • període
  • tipus op
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: castellà

Professorat

Responsable

Horari d'atenció

Victor Küppers 

kuppers@kuppers.com

Presentació

Aquesta assignatura s'estructura en una base de conferències de professionals de l'àrea comercial i de màrqueting. L'objectiu és apropar La realitat d'aquests departaments en l'empresa al món universitari.

En cada classe el convidat és un professional que exerceix les seves funcions en aquest àmbit de l'empresa i que intenta transmetre la seva experiència i els objectius i desenvolupament de la seva funció concreta. Explica les funcions de l'àrea de l'empresa emmarcada en l'àmbit comercial i de comercialització i el seu funcionament diari, per que els alumnes puguin conèixer de primera mà aquesta realitat.

Els convidats desenvolupen la seva activitat tant en companyies multinacionals com en petites i mitjanes mpreses, destacant la presència d'emprenedors que estàn desenvolupant el seu propi projecte professional.

En la mesura del possible, s'intenta que algunes de les conferències les imparteixin ex-alumnes de la UIC, per qeu els alumnes que puguin resultar un bon model i referència.

Les conferències finalitzen amb un debat al que s'intercanvien consells, opinions i experiències, cosa que enriqueix en gran mesura l'aprenentatge pràctic dels alumnes. Aquests intercanvis es veuen favoreblemente influïts per el fet que els alumnes acaben de finalitzar en el semestre anterior l'asigantura de Direcció comercial, per el que poden observar l'aplicació pràctica en l'entorn empresarial dels coneixements comercials i de màrqueting que acaben de treballar.

Requisits previs

Encara que en principi no es requereix cap requisit previ per cursar l'assignatura, sí que es recomana que l'alumne hagi cursat l'assignatura de Direcció comercial, per poder estar familiaritzat amb els conceptes i les idees que exposen els conferenciants convidats, perquè puguin aprofitar al màxim les seves conferències i perquè puguin enriquir el debat amb les seves idees i coneixements.

Objectius

1. Apropar l'alumne a la realitat del món empresarial i facilitar-los un coneixement més proper de les activitats que desenvolupen els professionals que treballen en les àrees comercials i de màrqueting d'una empresa.

2. Facilitar la reflexió pràctica dels alumnes en l'aplicació dels conceptes comercials i de màrqueting en l'entorn empresarial actual.

3. Potenciar i fomentar el debat actiu entre els alumnes i els professionals perquè aquests puguin interioritzar els conceptes, estratègies, polítiques i tasques fonamentals de l'àrea comercial i de màrqueting de les empreses.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 25 - Conèixer la funció comercial dins l'empresa i ser capaç d'entendre'n els objectius.
  • 26 - Ser capaç d'entendre i utilitzar els conceptes bàsics de màrqueting i les principals polítiques de l'àrea, i de comprendre l'entorn comercial en el qual operen les empreses.
  • 34 - Desenvolupar la capacitat de preveure situacions i avançar-se als esdeveniments, i de reconèixer i interpretar la situació econòmica en un context determinat.
  • 61 - Desenvolupar habilitats per tal de facilitar l'adaptació a noves situacions.
  • 62 - Adquirir mecanismes que facilitin l'adopció de compromisos de caràcter ètic.
  • 51 - Desenvolupar aptituds en la presa de decisions.
  • 52 - Ser capaç de desenvolupar aptituds en les relacions interpersonals i de treball en equip.
  • 65 - Adquirir la capacitat de posar en pràctica els coneixements.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Els alumnes tindran un major coneixement de la realitat actual en què es desenvolupen les activitats i les funcions d'un departament comercial o de màrqueting de les empreses.

Continguts

Conferències desenvolupades per diferents professionals que desenvolupen la seva activitat en un departament comercial o en un departament de màrqueting en empreses multinacionals o pimes, tant d'àmbit nacional com internacional.

Les temátiques que es desenvoluparan estan relacionades amb els següentes continguts:

- Elaboració de un Plá de Negoci complert per crear una empresa.

- Elaboració i desenvolupament de un Plá de Marketing i un Plá Comercial.

- Análisis de posicionamients de productes i serveis.

- Estrategies de marketing per reaccionar a la situació del mercat i als moviments de la competencia.

- Motivació de equips comercials.

- Desenvolupament e implementació de promocions comercials.

- Avantatges e inconvenients de ser emprendedor.

- Comercialització en mercats internacionals.

- Decisions de canals comercials.

- Internet i les xarxes socials com a estrategia de marketing.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

- Conferències de professionals en actiu.

- Debat i intercanvi d'opinions entre els professionals convidats i els alumnes, que els obliguin a ser reflexius i crítics.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

- Assistencia a classe i participació activa

- Treball final d' assignatura

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00