Comportament Organitzatiu
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: anglès, castellà
En cas què l'alumne estigui matriculat en la línia anglesa s'impartirà la docència d'aquesta assignatura en aquest idioma i en castellà.
Responsable
Dra. Rejina Mary SELVAM - rmselvam-alumni@uic.es
MsU Rudi Irma Karel LOOSSENS - rloossens@uic.es
Horari d'atenció
A convenir amb el professor personalment o contactant amb rloossens@uic.es.
En aquest curs es considera l’empresa com una organització humana. Està orientat a formar l’estudiant en la resolució de problemes relacionats amb el comportament personal i organitzatiu. Es proporcionen instruments conceptuals i mètodes per analitzar situacions personals i formes de comportament rellevants per a la direcció de l’empresa.
No en té.
El curs pretén proporcionar coneixements teòrics, però també té una forta orientació pràctica. Es pretén desenvolupar la capacitat de l’alumnat per analitzar problemes d’empresa relacionats amb el comportament de les persones i millorar els procediments de presa de decisions, estudiant i aprenent a aplicar conceptes i mètodes rigorosos mitjançant el treball amb casos pràctics.
L’alumne serà capaç de fer el següent:
1. Introducció. El comportament humà com a "objecte" del management. Models de comportament.
2. La motivació humana:
- Teories mecanicistes
- Teories psicosociològiques
- Teoria antropològica
Cas: European Insurance
Article: " The Social Responsibility of Business is to Increase its Profits " por Milton Friedman
3. Funcionament de les organitzacions: els models mecanicistes.
Cas: Hausser Food Products Company
Cas: El dilema d'un jove cap
4. Funcionament de les organitzacions: els models psicosociològics.
Cas: La direcció per objectius en el Grup INI.
5. Funcionament de les organitzacions: el model antropològic (poder, autoritat, lideratge)
Cas: Museu de l'art
Cas: Mina Salvatierra
6. Cas: Ricardo Semler: Un model revolucionari de lideratge.
7. Circuits motivacionals en la presa de decisions (la motivació espontània - la motivació racional)
Cas: Ignacio Valente
8. El model antropològic en acció: exemples
En el curs s’empraran, sobretot, dos tipus de procediments:
Per a un aprofitament correcte de l’assignatura és absolutament necessari anar a les classes amb els casos ben treballats.
ACTIVITAT FORMATIVA COMPETÈNCIES
|
|
Classe magistral |
30 |
|
|
|
|
Classe pràctica (resolució de problemes /vídeos / comentaris de text / fitxes) |
30 |
|
|
Classe pràctica (resolució de problemes / vídeos / comentaris de text / fitxes) |
54 |
Seminaris de grups reduïts |
12 |
Estudi individual |
55 |
Resolució de problemes a l’aula |
50 |
Classe pràctica (resolució de problemes / vídeos / comentaris de text / fitxes) |
59 |
Presentació de treballs i debats |
63 |
Classe pràctica (resolució de problemes / vídeos / comentaris de text / fitxes) |
67 |
L’avaluació es realitzarà a partir dels criteris següents: