Treball Fi de Màster
Llengua d'impartició principal: castellà
Altres llengües d'impartició: català
Responsable
Dr. Salvador DURANY - sdurany@uic.es
Horari d'atenció
Salvador Durany Pich
Prèvia concreció amb l’alumne.
El Treball de Final de Màster (TFM) consisteix en la resolució oral i per escrit, en grups de tres, de cinc supòsits paradigmàtics o reals de consultoria i litigació.
És convenient que l’alumne hagi rebut la formació de les pràctiques externes per considerar com a complerta la prova d’aprofitament de les competències i habilitats adquirides, així que la defensa el treball davant el tribunal es realitzarà al final del semestre en el qual els alumnes hagin realitzat els 30 crèdits de pràctiques externes. A més, aquesta defensa estarà supeditada a la superació dels mòduls del Màster.
L’objectiu del Treball de Final de Màster és que els estudiants s’enfrontin a una sèrie de supòsits de fet reals, complexos i transversals, i que intentin resoldre’ls al moment, davant del professor, utilitzant tot l’aparell conceptual, teòric i pràctic, adquirit durant el Grau i el Màster, i que ho facin oralment.
L’alumne, a través de l’assignatura:
• Serà capaç de defensar oralment i per escrit la seva posició jurídica davant d’un supòsit de fet determinat, així com de defensar de la mateixa manera altres alternatives possibles de solució.
• Serà capaç de sintetitzar la capacitació adquirida en matèria de consultoria o assessorament jurídic i litigació davant de qualsevol supòsit exemplar que es proposi en cadascun dels mòduls del Màster.
• Reconeixerà les eines pràctiques necessàries per a l’exercici professional de l’advocacia.
• Coneixerà l’activitat ordinària d’un advocat i serà capaç de prestar serveis professionals d’advocacia.
• El Treball de Final de Màster consisteix en la resolució oral i per escrit, en grups de tres, de cinc supòsits paradigmàtics o reals de consultoria i litigació.
• En el treball s’han d’apreciar l’aplicació i la integració dels aprenentatges rebuts en els mòduls d’Organització de la Professió, Assessorament Jurídic, Litigació General, Litigació Especial i Pràctica Professional, així com l’ús efectiu dels recursos al seu abast per donar una solució eficient als problemes que derivin de la seva preparació.
• Cada treball ha de preveure totes les possibles alternatives de solució aplicables. Per a la seva elaboració, l’alumne ha de mostrar autonomia, iniciativa i capacitat d’aplicació dels coneixements adquirits, així com capacitat de comunicar les seves conclusions i els coneixements i les raons últimes que les sustenten, de manera oral i escrita, a un públic especialitzat, de una manera clara i sense ambigüitats.
Cada treball ha de preveure, així, totes les possibles alternatives de solució aplicables al supòsit. Per a la seva elaboració, l’alumne ha de mostrar autonomia, iniciativa i capacitat d’aplicació dels coneixements adquirits, així com capacitat per comunicar les seves conclusions i els coneixements i les raons últimes que les sustenten, de manera oral i escrita, a un públic especialitzat, com és el tribunal, d’una manera clara i sense ambigüitats.
El TFM també té hores de presencialitat, en les quals s’anirà orientant els alumnes pel que fa als aspectes teoricopràctics necessaris per a la preparació i la defensa de la feina.
En l’avaluació de la feina es tindran en compte els aspectes següents:
Treball escrit:
• Aspectes conceptuals: especialment l’aplicació dels coneixements i conceptes adquirits, així com la coherència i claredat de l’exposició.
• Aspectes formals: presentació de la feina d’acord amb els estàndards que estableix el llibre d’estil de la Facultat de Dret de la UIC.
Defensa oral:
• Capacitat de comunicació, especialment es tindrà en compte l’ús precís del llenguatge jurídic, així com l’ordre i la claredat de l’exposició.
• Quant al contingut, capacitat d’aplicació dels coneixements adquirits.
Tota la informació completa sobre les dates de lliurament, els dies de sessions presencials i la composició dels grups està al document adjunt “1. Normativa general: avaluació, grups i professorat”.
La pròpia de cada mòdul.