Anglès per a Odontologia 3
Llengua d'impartició principal: anglès
L'objectiu del programa és dotar els estudiants de les habilitats lingüístiques i els coneixements necessaris per poder interactuar en diverses situacions de la professió des d'un punt de vista internacional i multicultural. Per aquest motiu, es prestarà atenció al desenvolupament de les habilitats d'expressió i comprensió oral, així com a les habilitats d'expressió i comprensió escrita.
El programa consta de 3 parts: classes magistrals, tutories i aprenentatge autònom. Les classes magistrals se centren en el desenvolupament de les habilitats d'interacció oral necessàries per als futurs dentistes. Aquestes activitats estan dissenyades per a desenvolupar la comunicació oral i la comprensió en l'àmbit acadèmic i professional. Les tutories estan enfocades al desenvolupament de les habilitats interpersonals dels estudiants i inclouen la realització d'un treball en grup a avaluar. I finalment, l'aprenentatge autònom, o 'a distància' es centra en el desenvolupament de les habilitats d'expressió escrita i de comprensió oral i lectora; en la consolidació de la gramàtica i de vocabulari específic; i per últim, en l’adquisició d’una major autonomia de l'estudiant en l'aprenentatge d'una llengua estrangera.
El nivell mínim global recomanat abans de l’inici del curs és de B1.
Classe magistral:
Preparar i dotar als estudiants dels coneixements de la llengua necessaris per a comprendre, sintetitzar i presentar aspectes bàsics de la recerca en Odontologia en anglès.
Consolidar les habilitats receptives de lectura i de comprensió oral a través de la pràctica usant diversos estímuls, així com potenciar el desenvolupament de les habilitats productives d'expressió oral i escrita.
Tutories:
Desenvolupar les habilitats interpersonals dels estudiants i la capacitat per a treballar en equip, tant en la seva llengua nativa com en llengua estrangera.
Aprenentatge autònom:
Reforçar la comprensió lectora de l'estudiant a través de la realització de tasques que requereixin una anàlisi detallada del llenguatge en l'àmbit lèxic i estructural, de les idees principals i secundàries, així com dels models organitzatius propis de literatura relativa a l'Odontologia en anglès; reforçar les habilitats de comprensió oral; repassar el vocabulari específic i les estructures gramaticals comunes de la professió odontològica.
Temes:
Els estudiants treballaran temes relacionats amb la formació continuada en Odontologia. Aprendran els processos relacionats amb les àrees següents: reclutament i cerca de feina, diferents tipus de presentació individual i en grup, comunicació i col·laboració mitjançant Internet; i l'aplicació d'aquests en el curs de postgrau.
Habilitats lingüístiques específiques de la disciplina:
Els estudiants aprendran a cercar, llegir, entendre i discutir literatura relacionada amb l'Odontologia i el seu camp d'interès particular. Practicaran el discurs en públic i les habilitats de síntesis utilitzant el material del curs i de les seves pràctiques clíniques. Els estudiants aprendran a comunicar-se oralment i escrita en l'àmbit professional.
Coneixement lingüístic:
Els estudiants repassaran i consolidaran els coneixements sobre pronunciació de termes odontològics generals i de vocabulari d'ús freqüent relacionat amb els àmbits professional i acadèmic de l'Odontologia.
Els estudiants participaran activament en el procés de preparació pel món professional, escrivint el seu propi currículum vitae i cartes de presentació amb les seves idees, propostes i estudis. També presentaran i participaran en les presentacions de casos clínics basats en la seva experiència en la pràctica clínica. Els estudiants treballaran en equip a través de projectes, compartint idees amb els seus col·legues i col·laborant via on-line.
Els recursos virtuals d'internet també serviran com a eina lingüística que l'estudiant aplicarà al llarg del seu procés d'aprenentatge. Aquests recursos són part integral del seu estudi individual, ja que li proporcionaran les eines i motivació necessàries per a l'aprenentatge autònom de l'anglès en la seva àrea d'especialització, al llarg de la seva vida professional.
Els estudiants seran avaluats en tres àrees generals: d'interacció i participació a classe, una discussió grup final davant el jurat, i un grup de tasques relacionades amb el desenvolupament personal i professional. La distribució del pes de cada àrea d'avaluació, així com les corresponents activitats i temes del curs apareixen a la taula de sota.
Area of evaluation |
% |
Activities / Topics |
|
|
|
Classroom interaction / participation |
10 |
Cooperative learning activities (daily) assessing peers |
Professional interaction |
30 |
Poster Session |
Professional / personal development |
60 |
Communicating with peers and Patients Interview Meetings Presenting a case Presenting a clinic design
Formal letters (cover / personal statements, etc.). CVs / Summary
|
Si no aproves l'assignatura durant la primera convocatòria, hauràs de posar-te en contacte amb el teu professor perquè t'informi de les activitats requerides en la segona convocatòria.
Els materials de classe s'han creat a partir de diversos recursos didàctics i professionals extrets de llibres de text i revistes especialitzades online d'actualitat.
Dofka C: Dental Terminology, New York, 2007, Thomson Delmar Learning
Lang T: How to Write, Publish, and Present in the Health Sciences: A Guide for Physicians and Laboratory Researchers, 2009, American College of Physicians
E: data d'examen | R: data de revisió | 1: primera convocatòria | 2: segona convocatòria: