Assignatura

Anglès per a Odontologia 3

  • codi 10462
  • curs 5
  • període Semestre 1
  • tipus OB
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: anglès

Professorat

Responsable

Dra. Júlia BARÓN - jbaron@uic.es

Horari d'atenció

Hores convingudes

nnavarrog@uic.es

Presentació

 L'objectiu del programa és dotar els estudiants de les habilitats lingüístiques i els coneixements necessaris per poder interactuar en diverses situacions de la professió des d'un punt de vista internacional i multicultural. Per aquest motiu, es prestarà atenció al desenvolupament de les habilitats d'expressió i comprensió oral, així com a les habilitats d'expressió i comprensió escrita.

El programa consta de 3 parts: classes magistrals, tutories i aprenentatge autònom. Les classes magistrals se centren en el desenvolupament de les habilitats d'interacció oral necessàries per als futurs dentistes. Aquestes activitats estan dissenyades per a desenvolupar la comunicació oral i la comprensió en l'àmbit acadèmic i professional. Les tutories estan enfocades al desenvolupament de les habilitats interpersonals dels estudiants i inclouen la realització d'un treball en grup a avaluar. I finalment, l'aprenentatge autònom, o 'a distància' es centra en el desenvolupament de les habilitats d'expressió escrita i de comprensió oral i lectora; en la consolidació de la gramàtica i de vocabulari específic; i per últim, en l’adquisició d’una major autonomia de l'estudiant en l'aprenentatge d'una llengua estrangera.

Requisits previs

El nivell mínim global recomanat abans de l’inici del curs és de B1.

Objectius

 Classe magistral:

Preparar i dotar als estudiants dels coneixements de la llengua necessaris per a comprendre, sintetitzar i presentar aspectes bàsics de la recerca en Odontologia en anglès.

Consolidar les habilitats receptives de lectura i de comprensió oral a través de la pràctica usant diversos estímuls, així com potenciar el desenvolupament de les habilitats productives d'expressió oral i escrita.

Tutories:

Desenvolupar les habilitats interpersonals dels estudiants i la capacitat per a treballar en equip, tant en la seva llengua nativa com en llengua estrangera.

Aprenentatge autònom:

Reforçar la comprensió lectora de l'estudiant a través de la realització de tasques que requereixin una anàlisi detallada del llenguatge en l'àmbit lèxic i estructural, de les idees principals i secundàries, així com dels models organitzatius propis de literatura relativa a l'Odontologia en anglès; reforçar les habilitats de comprensió oral; repassar el vocabulari específic i les estructures gramaticals comunes de la professió odontològica.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 08 - Saber compartir informació amb altres professionals sanitaris i treballar en equip
  • 18 - Conèixer, valorar críticament i saber utilitzar les fonts d'informació clínica i biomèdica per obtenir, organitzar, interpretar i comunicar la informació científica i sanitària
  • 20 - Obtenir i elaborar una història clínica que contingui tota la informació rellevant

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

  1. Utilitzar amb habilitat la terminologia i la llengua (en anglès) relacionades amb l'àmbit de l'odontologia.
  2. Capacitat per a entendre i participar en conferències en un context acadèmic.
  3. Capacitat per a realitzar exposicions de forma oral/escrita en un context acadèmic
  4. Capacitat d'anàlisi i síntesi d'informació oral/escrita.
  5. Capacitat per a treballar en equip.

Continguts

 Temes:

Els estudiants treballaran temes relacionats amb la formació continuada en Odontologia. Aprendran els processos relacionats amb les àrees següents: reclutament i cerca de feina, diferents tipus de presentació individual i en grup, comunicació i col·laboració mitjançant Internet; i l'aplicació d'aquests en el curs de postgrau.

Habilitats lingüístiques específiques de la disciplina:

Els estudiants aprendran a cercar, llegir, entendre i discutir literatura relacionada amb l'Odontologia i el seu camp d'interès particular. Practicaran el discurs en públic i les habilitats de síntesis utilitzant el material del curs i de les seves pràctiques clíniques. Els estudiants aprendran a comunicar-se oralment i escrita en l'àmbit professional.

Coneixement lingüístic:

Els estudiants repassaran i consolidaran els coneixements sobre pronunciació de termes odontològics generals i de vocabulari d'ús freqüent relacionat amb els àmbits professional i acadèmic de l'Odontologia.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

 Els estudiants participaran activament en el procés de preparació pel món professional, escrivint el seu propi currículum vitae i cartes de presentació amb les seves idees, propostes i estudis. També presentaran i participaran en les presentacions de casos clínics basats en la seva experiència en la pràctica clínica. Els estudiants treballaran en equip a través de projectes, compartint idees amb els seus col·legues i col·laborant via on-line.

Els recursos virtuals d'internet també serviran com a eina lingüística que l'estudiant aplicarà al llarg del seu procés d'aprenentatge. Aquests recursos són part integral del seu estudi individual, ja que li proporcionaran les eines i motivació necessàries per a l'aprenentatge autònom de l'anglès en la seva àrea d'especialització, al llarg de la seva vida professional.

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

 Els estudiants seran avaluats en tres àrees generals:  d'interacció i participació a classe, una discussió grup final davant el jurat, i un grup de tasques relacionades amb el desenvolupament personal i professional. La distribució del pes de cada àrea d'avaluació, així com les corresponents activitats i temes del curs apareixen a la taula de sota.

 

Area of evaluation

%

Activities / Topics

 

 

 

Classroom interaction / participation

10

Cooperative learning activities (daily)

assessing peers

Professional interaction

30

Poster Session

Professional / personal development

60

  • Speaking

        Communicating with peers and Patients

        Interview

        Meetings

        Presenting a case

        Presenting a clinic design

  • Writing

        Formal letters (cover / personal statements, etc.).

        CVs / Summary

  • Email correspondence                            
  • Cultural Competence
  • Accessing & Searching for info on websites
  • Analyzing Language Needs

 

Si no aproves l'assignatura durant la primera convocatòria, hauràs de posar-te en contacte amb el teu professor perquè t'informi de les activitats requerides en la segona convocatòria.

Bibliografia i recursos

Els materials de classe s'han creat a partir de diversos recursos didàctics i professionals extrets de llibres de text i revistes especialitzades online d'actualitat.

Dofka C: Dental Terminology, New York, 2007, Thomson Delmar Learning

Lang T: How to Write, Publish, and Present in the Health Sciences: A Guide for Physicians and Laboratory Researchers, 2009, American College of Physicians

Període d'avaluació

E: data d'examen | R: data de revisió | 1: primera convocatòria | 2: segona convocatòria:

  • E1 07/01/2020 12:00h A22
  • E1 07/01/2020 12:00h A21
  • E1 07/01/2020 12:00h A09
  • R1 20/01/2020 09:00h A02
  • E2 30/06/2020 10:30h A21
  • R2 07/07/2020 10:00h A19
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00