Assignatura
Cerca de Recursos per a la Investigació
- codi 10576
- curs 1
- període Anual
- tipus OB
- credits 1
Llengua d'impartició principal: anglès
Altres llengües d'impartició: català, castellà
Professorat
Presentació
La investigació és un procediment reflexiu , sistemàtic , controlat i crític que té per finalitat descobrir o interpretar els fets i fenòmens , relacions i lleis d'un determinat àmbit de la realitat ...- una recerca de fets , un camí per conèixer la realitat , un procediment per conèixer veritats parcials , -o millor- , per descobrir no falsedats parcials . La investigació pot ser definida com una sèrie de mètodes per a resoldre problemes les solucions necessiten ser obtingudes a través d'una sèrie d'operacions lògiques , prenent com a punt de partida dades objectives
Una investigació és un procés sistemàtic , organitzat i objectiu , el propòsit és respondre a una pregunta o hipòtesi i així augmentar el coneixement i la informació sobre una cosa desconeguda . Així mateix , la investigació és una activitat sistemàtica dirigida a obtenir , mitjançant observació , l'experimentació , noves informacions i coneixements que necessiten per ampliar els diversos camps de la ciència i la tecnologia .
Requisits previs
No es requereixen
Objectius
- Conèixer el concepte de la investigació adquirint una visió integradora .
- Conèixer la classificació de la investigació .
- Conèixer concepte de convocatòries públiques i privades .
- Practicar escriure projectes
Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació
- CB10 - Adquirir habilitats d'aprenentatge que els permetin continuar estudiant de manera autodirigida i autònoma.
- CB6 - Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees en un context d'investigació.
- CB7 - Aplicar els coneixements adquirits, i desenvolupar la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relatius al seu camp d'estudi.
- CB8 - Integrar coneixements i enfrontar-se a la complexitat de formular judicis basats en l'evidència científica, a partir d'una informació que, tot i que pot ser incompleta o limitada, inclogui reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- CB9 - Comunicar les conclusions, els coneixements i les raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- CE10 - Saber aplicar els fonaments epistemològics, ètics, legislatius i humanitaris en l'exercici de la investigació i en la difusió dels resultats.
- CE5 - Saber comunicar els resultats de la recerca en format article científic, pòster, o exposició oral tant en àmbit científic com acadèmic.
- CE6 - Saber gestionar els recursos econòmics i humans d'un projecte d'investigació, així com conèixer les bases estratègiques per a la transferència de nou coneixement a l'empresa o la indústria.
- CG1 - Habilitat per integrar els nous coneixements adquirits mitjançant la investigació i l'estudi, i fer front a la complexitat.
- CG2 - Capacitat crítica d'anàlisi i discussió dels resultats experimentals, així com d'emetre'n les conclusions corresponents.
- CG3 - Capacitat d'autoaprenentatge en el desenvolupament de noves tècniques instrumentals, en l'adquisició de nous conceptes científics, i en la recerca de nova informació científica.
- CT1 - Capacitat d'integració en un equip de treball establert, multidisciplinar i multicultural.
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
- L'alumne sabrà concepte de la investigació adquirint una visió integradora .
- L'alumne tindrà coneixements de la classificació de la investigació .
- L'alumne té habilitat per treballar en un equip multidisciplinari .
- L'alumne coneixerà el concepte de convocatòries públiques i privades .
- L'alumne practicarà escriure projectes .
Continguts
ema 1: Concepte de la investigació
Tema 2: Convocatòries públiques i privades
Tema 3: Pràctica
Tema 4: Examen i presentació projectes
Metodologia i activitats formatives
Modalitat totalment presencial a l'aula
Metodología Docente: CM, MC, TRB
Activitats Formatives: SEM 1 ECTS
Sistemes i criteris d'avaluació
Modalitat totalment presencial a l'aula
avaluació contínua - EC (20%)
Resolució de casos - RC (30%)
prova final - PFE (50%)
Bibliografia i recursos
http://www.semergen.es/semergen/investigacion/recursos-investigacion
http://www.juntadeandalucia.es/fundacionprogresoysalud/index.php?option=com_content&task=view&id=39&Itemid=57
http://www.mecd.gob.es/biblioteca-central/recursos-electronicos/bases-datos.html
Material didàctic