Educació III: Organització Escolar i Materials
Llengua d'impartició principal: català
Responsable
Dra. Maria DOMINGO - mdomingoc@uic.es
Horari d'atenció
Dra. Maria Domingo-Coscollola mdomingo@uic.es. Abans i després de la sessió presencial a l'aula.
Des d'Educació III, pretenem promoure un aprenentatge actiu, personalitzat i significatiu. Aquesta matèria té 6 crèdits ECTS que s'impartiran durant el segon semestre distribuïts segons els continguts de:
Tecnologies de la informació i la Comunicació (TIC)
Organització escolar (OE)
Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC)
Organització Escolar (OE)
La metodologia serà variada: treball basat en projectes o reptes, gamificació, realitat augmentada, debats, recerca i exposicions. Es potenciarà la pràctica reflexiva i s'estimularà el paper actiu tot procurant gaudir de l'emoció d'aprendre a aprendre.
Els alumnes desenvoluparan activitats per lliurar-les en els terminis establerts. Es duran a terme diferents activitats: pràctiques, teòriques, treball en grup i individual, seminaris, tallers i tutories. Totes elles per afavorir l'aprenentatge i estimular l’intercanvi de coneixement des de la col·laboració, el diàleg, l'exploració, la intervenció i l'anàlisi. També, s’utilitzaran espais comuns de comunicació per poder avançar en el coneixement i... créixer junts.
L'assignatura té un caràcter especialment pràctic pel que caldria assistir presencialment a classe. L’avaluació d’aquesta assignatura és global, tot i que la impartim en 2 blocs d'aprenentatge: TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) i OE (Organització Escolar). Per tant, per poder aprovar l'assignatura, l’alumne haurà de demostrar que ha aconseguit un nivell mínim dels resultats d'aprenentatge de cada bloc. Així, quan l'alumne hagi aprovat els 2 blocs, li podrem assignar la nota global tenint en compte el pes ponderat dels blocs.
S’usaran diferents activitats avaluatives i sistemes d’avaluació: dossier d'aprenentatge, treballs de recerca grupals, seminaris, presentacions orals, debats, produccions escrites i audiovisuals, proves objectives, disseny d'activitats, autoavaluació i coavaluació. L’avaluació serà continuada. Es valorarà principalment el fer, el treball en equip, la implicació i la participació de l'alumnat. Per a obtenir la nota final de cada bloc, tindrem en compte les produccions fetes en grup (45%), una prova individual sobre l'aprenentatge i de l'aprenentatge (35%), i la autoavaluació i la coavaluació (20%).
El procés d’Ensenyament i Aprenentatge de cada bloc (TIC-OE) és pautat, continuat i amb acompanyament. S’ha dut a terme primer de forma presencial i després on line degut a la Pandèmia del Covid-19. Durant aquest procés, es realitzen les autoavaluacions, coavaluacions i les produccions en grup.
La proves individuals de cada bloc sobre l’aprenentatge i de l’aprenentatge seran qüestionaris on line. Detallo les dates:
Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC)