Ensenyament i Aprenentatge d'educació Musical, Plàstica i Visual 2
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: castellà
Responsable
Dra. Carmen CARRILLO - ccarrillo@uic.es
Dr. Joan CAMPAMÀ - jcampama@uic.es
Horari d'atenció
Segons l'horari establert, abans o després de les hores de classe es disposarà d'entre 15 o 30 minuts per realitzar tutories, les quals es realitzaran a petició tant del professorat com de l'alumnat. És millor escriure un mail per concretar dia i hora.
L’assignatura dóna a conèixer les principals característiques del llenguatge visual i plàstic, a partir de coneixements teòrics i pràctics, amb la intenció d'afavorir i potenciar el gust estètic i les ganes de submergir-se en activitats plàstiques de tota mena. Es farà especial atenció en com mantenir despert el gust per l’art que porten els nens que arriben a la primària i que, per una inadequada formació, acostumen a perdre.
No es necessiten
El procés de treball en l’assignatura de l’Educació Plàstica i Visual 2 estarà emmarcada en el procés del PROJECTE , dins de cada una de les tècniques que es vagin proposant a lo llarg del semestre aquest projectes aniran plantejant-se i exposant en cada una de les correccions que es facin.
El PROJECTE com a procés de treball és l'eina bàsica per poder portar a terme el correcta desenvolupament de la creativitat i de la seva aplicació en l'aula.
Per part de l'alumne requereix una proposta de treball amb continuïtat i iniciativa per pogué superar el mínim exigible i per la adquisició de les pràctiques en l’àrea de Visual i Plàstica i la seva aplicació en cada una de les etapes de formació dins de l'ensenyament de primària
Seguidament exposo la temporització del semestre . Aquesta estarà marcada pel ritme de treball que cada alumne poguí desenvolupar dins del mínim establert per assolir els crèdits de l’assignatura.
TEMPORALITZACIÓ
PRIMERA CORRECCIÓ 6 i 8 d'octubre.
Book de dibuixos i apunts - 20 dibuixos (mínim).
1. PROJECTES DIBUIX
Dibuix - Tècnica grafit - Tres dibuixos . Format, A4 A3 ,A4
Dibuix- Tècnica carbó - Tres dibuixos A3,A4
Dibuix tècnica ceres - Tres dibuixos A3,A4
Dibuix - Tècnica Pastel, guixos - Dos dibuixos A3,A4
2- PROJECTES VOLUM
Tècniques de fang - formes de revolució i figura . Dos projectes.
3- PROJECTES D'ANÀLISSI
Presentació d'escrits en l'educació artística i obres d'art . Tres escrits o un projecte.
SEGONA CORRECCIÓ 10 i 12 de novembre
Book d'apunts - i projectes 20 dibuixos (mínim).
1- PROJECTES DE PINTURA
Pintura - Tècnica pintura al tremp, pintura acrílica, - Roda de colors . Una làmina A3
Pintura - Tècnica pintura al tremp , pintura a l'oli - Variacions - Tres làmines Format A4.
Pintura - Tècnica aquarel·la ,Aiguada, Llapis de colors - Tres lamines format A3,A4.
2- PROJETE DE VOLUM
Volum - Tècnica cartró, cartolina, collage - Treball cooperatiu - Grups de tres persones màxim .
3- PROJECTE D'ANALISSI
Presentació d'escrits en l'educació artística o obres d'art . tres escrits o un projecte.
TERCERA CORRECCIÓ 15 17 de desembre
Book de dibuix i apunts - 10 dibuixos (mínim).
1 PROJECTE DIBUIX
Dibuix - Tècnica tinta, retoladors, bolígraf - dues lamines mínim.
2- PROJECTE VOLUM
Tècnica paper encolat, cap gros o mascares, port ser treball cooperatiu.
3- PROJECTE GRAVAT
Tècniques de gravat - tres projectes . 1- Monotípia . 2- Linogravat . 3- Estampació sobre tela.
PROJECTES D'ANÀLISSI
Presentació d'escrits en l'educació artística i obres d'art . Tres escrits o un projecte.
ENTREGA FINAL 12 de gener del 2016
Entrega d'un CD o un PEN amb el resum de tots els projectes realitzats i el seu desenvolupament.
COMPETÈNCIES | METODOLOGIA | ACTIVITAT FORMATIVA |
---|---|---|
CEM-54 CEM-55 CEM-56 CEM-57 CET-2 CET-3 CET-4 CET-5 CET-6 CG-01 CG-02 CG-03 CG-04 CG-09 CG-10 CG-11 | estudi de casos mètode expositiu / lliçó magistral resolució d'exercicis i problemes | classes pràctiques classes teòriques estudi i treball en grup estudi i treball individual / autònom seminaris tallers tutories |
CEM-57 | aprenentatge basat en problemes mètode expositiu / lliçó magistral resolució d'exercicis i problemes | classes pràctiques classes teòriques seminaris tallers tutories |
La presència i participació és necessària i obligatòria en tots els blocs. Per a superar l’assignatura, cal aprovar tots els blocs.
L'avaluació de l'assignatura tindrà en compte l'assoliment de les competències a través de l'anàlisi de les aportacions dels alumnes: treballs individuals o col·lectius, proves, entrevistes, presentacions, participació a classe, etc. El professor, per avaluar de forma continuada els diferents aspectes parcials, durant el semestre farà servir les qualificacions orientatives Excel·lent, Notable, Aprovat, Insuficient i Deficient com és norma a la Facultat d'Educació. La nota final serà numèrica i globalitzarà tots els blocs.
La avaluació és el resultat del dia a dia en el taller, amb un personal seguiment de les activitats fetes per cada alumne i la revisió del dossier on estaran tots els principis teòrics i un exhaustiu recull de totes les possibilitats tècniques i conceptuals de cada contingut, amb les necessàries imatges explicatives.
GOMBRICH, E. Historia del Arte, Alianza Editorial.
URBINA, P.A. Filocalia o amor a la bellesa, Ed. Rialp.
REINHARDT, G. Cómo hacer muñecos de guiñol, Ed. CEAC.
HETZEL, G. Máscaras, construcción y decoración, Ed. CEAC.
PARRAMÓN. Pintando paisajes a la acuarela, Ed. Parramón.
REINDL, R. Cómo hacer linóleo, Ed CEAC.
DELCLAUX, F. El silencio creador, Ed. Rialp.
WIDLÖCHER,D. Los dibujos de los niños, Bases para una interpretación psicológica, Ed.Herder.
GOLEMAN, D. Inteligencia emocional. Ed, Kairós.
RODRIGUEZ, J.L. Las funciones de la imagen en la enseñanza. Ed. Gustavo Gili.
EQUIPO DE EXPERTOS 2100. Curso básico de cerámica al alcance de todos. Ed. Vecchi.