Ensenyament i Aprenentatge d'educació Musical, Plàstica i Visual 2
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: anglès
Responsable
Dr. Joan CAMPAMÀ - jcampama@uic.es
Dr. Tomas Joaquin CARR - tcarr@uic.es
Horari d'atenció
Segons l'horari establert, abans o després de les hores de classe es disposarà d'entre 15 o 30 minuts per realitzar tutories, les quals es realitzaran a petició tant del professorat com de l'alumnat. És millor escriure un mail per concretar dia i hora.
En l'asignatura de Visual i Plàstica volem educar i ensenyar en el coneixament i pràctica de l'art.
L'assignatura dins el curriculum escolar és un dels coneixements bàsics i fonamentals en el correcte desenvolupament del professsor i de l'alumne on l'equilibri de coneixement i habilitats es fa palesa en una bona formació.
Potenciar les habilitats de psicomotricitats fina i l'activitat creadora en la primària és la finalitat de l'asignatura
La nostra aposta decidida en potenciar l'assignatura en tots els cursos de la primària en qualitat i quantitat de temps i dedicació.
No es necessiten
El procés de treball en l’assignatura de l’Educació Plàstica i Visual 2 estarà emmarcada en el procés del PROJECTE , dins de cada una de les tècniques que es vagin proposant al llarg del semestre aquest projectes aniran plantejant-se i exposant en cada una de les correccions que es facin.
El PROJECTE com a procés de treball és l'eina bàsica per poder portar a terme el correcte desenvolupament de la creativitat i de la seva aplicació en l'aula.
Per part de l'alumne requereix una proposta de treball amb continuïtat i iniciativa per poder superar el mínim exigible i per l'adquisició de les pràctiques en l’àrea de Visual i Plàstica i la seva aplicació en cada una de les etapes de formació dins de l'ensenyament de primària.
Seguidament exposo la temporització del semestre. Aquesta estarà marcada pel ritme de treball que cada alumne pugui desenvolupar dins del mínim establert per assolir els crèdits de l’assignatura.
TEMPORALITZACIÓ CURS 2019-20
PRESENTACiÓ
Dia 28 de gener
EXAMEN PREVIA
Prova de dibuix: dia 6 de febrer
a. Dibuix al natural
b. Dibuix de imaginació
PRIMERA CORRECCIÓ dies 10 i 12 de març
SKETCH BOOK - 10 dibuixos (mínim) Viatge per l'art
1. PROJECTES DIBUIX
Dibuix - Tècnica grafit - Tres dibuixos . Format A3
Dibuix- Tècnica carbó - Tres dibuixos A3
Dibuix tècnica ceres - Tres dibuixos A3
Dibuix - Tècnica Pastel, guixos - Dos dibuixos A3
2- PROJECTES VOLUM
Tres projectes :Tècniques de fang - formes de revolució i figura .
jectes.
3- PROJECTES D'ANÀLISI
Presentació de tres escrits en l'educació i anàlisi de diferents texts.
SEGONA CORRECCIÓ 28 i 30 d'abril
SKETCH BOOK - 10 dibuixos (mínim) .Viatge per l’art
1- PROJECTES DE PINTURA
Pintura - Tècnica pintura al tremp, pintura acrílica, - Roda de colors . Una làmina A3
Pintura - 1. Tècnica pintura al tremp. 2. Pintura a l'oli - Variacions : armonies, complementaris, contrastos.
Tres làmines Format A4.
Pintura - 1.Tècnica aquarel·la. 2.Aiguada. 3. Llapis aquaralable
Tres lamines format A3
2- PROJETE DE VOLUM
Volum - 1. Tècnica cartró. 2.Cartolina. 3.Collage - Treball cooperatiu – (Grups de dos alumnes) .
3- PROJECTE D'ANÀLISI
Presentació de tres escrits en l'educació artística u obres d'art, anàlisi de diferents texts.
4 - PROJECTE WIKIPEDIA - YOUTUBE
Projecte que serà explicat per un especialista de wikipedia
ENTREGA FINAL 21 de maig del 2020
SKETCH BOOK
1 PROJECTE DIBUIX
Dibuix - Tècnica tinta, retoladors, bolígraf - dues lamines A3
2- PROJECTE VOLUM
Tècnica paper encolat, cap gros o màscares, pot ser treball cooperatiu.
3- PROJECTE GRAVAT
Tècniques de gravat - tres projectes . 1- Monotípia . 2- Linogravat . 3- Estampació sobre tela.
EXPOSICIÓ FINAL
Exposició en un dels espais de la Facultat de Magisteri dels treballs individuals i grupals.
Punts de valoració i execució de l'exposició:
a. Presentació de tots els treballs individuals i grupals del semestre.
b. Disseny de l’espai on s’exposaran una selecció obres.
c. Entrega d'un USB amb el recull dels tallers i treballs realitzats amb teoria i documentació del semestre..
SETMANA DE REVISIONS 28 de maig
COMPETÈNCIES | METODOLOGIA | ACTIVITAT FORMATIVA |
---|---|---|
CEM-54 CEM-55 CEM-56 CEM-57 CET-2 CET-3 CET-4 CET-5 CET-6 CG-01 CG-02 CG-03 CG-04 CG-09 CG-10 CG-11 | estudi de casos mètode expositiu / lliçó magistral resolució d'exercicis i problemes | classes pràctiques classes teòriques estudi i treball en grup estudi i treball individual / autònom seminaris tallers tutories |
CEM-57 | aprenentatge basat en problemes mètode expositiu / lliçó magistral resolució d'exercicis i problemes | classes pràctiques classes teòriques seminaris tallers tutories |
La presència i participació és necessària i obligatòria en tots els blocs. Per a superar l’assignatura, cal aprovar tots els blocs.
L'avaluació de l'assignatura tindrà en compte l'assoliment de les competències a través de l'anàlisi de les aportacions dels alumnes: treballs individuals o col·lectius, proves, entrevistes, presentacions, participació a classe, etc. El professor, per avaluar de forma continuada els diferents aspectes parcials, durant el semestre farà servir les qualificacions orientatives Excel·lent, Notable, Aprovat, Insuficient i Deficient com és norma a la Facultat d'Educació. La nota final serà numèrica i globalitzarà tots els blocs.
La avaluació és el resultat del dia a dia en el taller, amb un personal seguiment de les activitats fetes per cada alumne i la revisió del dossier on estaran tots els principis teòrics i un exhaustiu recull de totes les possibilitats tècniques i conceptuals de cada contingut, amb les necessàries imatges explicatives.
GOMBRICH, E. Historia del Arte, Alianza Editorial.
URBINA, P.A. Filocalia o amor a la bellesa, Ed. Rialp.
REINHARDT, G. Cómo hacer muñecos de guiñol, Ed. CEAC.
HETZEL, G. Máscaras, construcción y decoración, Ed. CEAC.
PARRAMÓN. Pintando paisajes a la acuarela, Ed. Parramón.
REINDL, R. Cómo hacer linóleo, Ed CEAC.
DELCLAUX, F. El silencio creador, Ed. Rialp.
WIDLÖCHER,D. Los dibujos de los niños, Bases para una interpretación psicológica, Ed.Herder.
GOLEMAN, D. Inteligencia emocional. Ed, Kairós.
RODRIGUEZ, J.L. Las funciones de la imagen en la enseñanza. Ed. Gustavo Gili.
EQUIPO DE EXPERTOS 2100. Curso básico de cerámica al alcance de todos. Ed. Vecchi.