L'escola d'educació Infantil
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: castellà
L'escolarització en l'etapa infantil és pràcticament universal en el context espanyol: als 3 anys, el 95% de la població està escolaritzada, arribant el 97% a l'edat de 5 anys. En aquesta assignatura estudiarem les característiques generals de l'educació infantil, la seva finalitat i estructura, des d'una perspectiva legislativa i també des de la pràctica. Serem capaços de conèixer a fons la posada en marxa i el funcionament d'una escola d'educació infantil i conèixer les diferents metodologies que s'empren tant a Espanya com a països amb cultures i sistemes educatius molt diferents al del nostre entorn.
Els objectius de la matèria són:
COMPETÈNCIES | METODOLOGIA | ACTIVITAT FORMATIVA |
---|---|---|
CEM-01 CEM-18 CEM-22 CEM-23 CET-2 CET-3 CG-02 CG-04 CG-06 | Mètode expositiu / lliçó magistral | Classes teòriques Estudi i treball individual / autònom |
CEM-19 CEM-20 CEM-21 CET-1 CET-4 CET-7 CG-04 CG-07 | Aprenentatge orientat a projectes Estudi de casos | Classes pràctiques |
CET-2 CET-3 CG-02 CG-06 | Aprenentatge basat en problemes | Estudi i treball en grup Tutories |
CEM-01 CEM-20 CEM-21 CEM-23 CET-1 CET-4 CG-02 | Aprenentatge cooperatiu Resolució d'exercicis i problemes | Estudi i treball en grup |
CEM-01 CEM-18 CEM-19 CEM-22 CET-2 CET-3 CET-7 | Aprenentatge orientat a projectes Estudi de casos | Estudi i treball individual / autònom |
CEM-21 CET-3 CET-4 CET-6 CG-05 CG-07 CG-08 | Aprenentatge basat en problemes Estudi de casos | Pràctiques externes |
RESULTATS D'APRENENTATGE | SISTEMA D'AVALUACIÓ |
---|---|
1, 2, 5, 6 | Proves objectives |
1, 2, 4 | Grau de participació |
1, 4, 5, 8 | Memòria |
2, 3, 5, 10 | Treballs i projectes |
3, 6, 7 | Autoavaluació |
2, 3, 6, 7, 9 | Dossier d'aprenentatge |