Subject

Foreign Language Teaching: English

  • code 10633
  • course 3
  • term Semester 2
  • type OB
  • credits 3

Main language of instruction: English

Teaching staff

Head instructor

Dra. Janine Gwendolyn KNIGHT - janine@uic.es

Office hours

Janine Knight  - janine@uic.es

By appointment

Introduction

En un món cada cop més globalitzat, la importància de l’anglès per a les noves generacions ha esdevingut cabdal per viatjar, estudiar i accedir a la informació. 

L’aprenentatge primerenc de l’anglès és una realitat comuna a les llars d’infants i escoles catalanes. Aquest 2013, la Generalitat de Catalunya ha establert requisits lingüístics més ambiciosos per als futurs mestres (nivell B2) per tal d’intensificar els programes d’immersió en anglès (AICLE/CLIL/EMILE) en els propers 5 anys.

L’aprenentatge d’una o més llengües en l’educació infantil és molt beneficiós a nivell cognitiu i no crea sobrecàrrega cognitiva, a diferència de les creences comunes entre alguns pares i educadors. El multilingüisme escolar afavoreix la creativitat i el desenvolupament de la consciència metalingüística.

En aquesta asignatura explorarem l’aprenentatge primerenc de la llengua anglesa en el context escolar de Catalunya, presentant els reptes sociolingüístics i pedagògics que aquesta proposta educativa comporta.

Competences / Learning outcomes of the degree programme

  • CET-1 - Interpersonal responsibility: to be aware of professional performance and influence on students. To have the skills and knowledge to manage group processes and communication for good collaboration with and between students.
  • CET-4 - Expertise in the subject taught and teaching methodologies: to have the required knowledge in the subject taught and to know which teaching methods should be applied to create a good learning environment where students can acquire the cultural baggage they need to live in society. and to do so in an up-to-date, professional and systematic manner.
  • CG-04 - To promote and facilitate attention to the unique educational needs of students, gender equality, fairness and respect for human rights, in the contexts of learning and social harmony, both in the school and in relation to the surroundings.
  • CG-10 - To be familiar with the elements that make up entrepreneurial spirit, the different levels of proficiency and how to develop this skill as much as possible.
  • CEM-48 - To manage language-learning situations in multilingual contexts.
  • CEM-52 - To be able to foment initial contact with a foreign language.
  • CG-03 - To be able to communicate in English at level B1, according to the Common European Framework of Reference for languages (CEFR).
  • CG-11 - To be familiar with the elements that make up the quality-based approach, the different levels of proficiency and how to develop this skill as much as possible.

Teaching and learning activities


COMPETENCESMETHODOLOGYTRAINING ACTIVITY
Cooperative learning
Expository method / master class
Group study and work
Individual / independent study and work
Seminar-workshops

In blended

 

RESULTATS D'APRENENTATGE

SISTEMA D'AVALUACIÓ

2, 6, 14, 19, 20, 21

Grau de participació

Registre de conductes i observacions

Treballs i projectes

2, 6, 9, 10, 12, 19, 21

Informe

Presentacions orals

2, 5, 7, 8, 9, 13

Disseny d'activitats

Diari reflexiu

2, 5, 7, 8, 9, 13

Dossier d'aprenentatge

Evaluation systems and criteria


In blended

L’avaluació serà continuada, a través de la participació activa dels alumnes en les sessions i de petites activitats realitzades a classe vinculades a diversos aspectes de les assignatures. 

Language Biography: 15%

Active Participation and homework : 10%

Cal assistir a més del 80% de les sessions per a l’avaluació continuada. Aquest component no només inclou la participació activa a l'aula, les tutories amb la professora i la preparació per als "reading circles" així com el nivell d'anglès emprat a l'aula corresponent al B1.

Academic article presentation : 20%

Final project: 40%

Our contribution: 15%

Aquest component de l’avaluació és una aportació innovadora i única que fan els alumnes, en parelles o grups de tres. Cal desenvolupar una idea, compartir una experiència docent o una estrategia didàctica o bé crear uns materials pedàgogics  propis a partir de tot allò que s’ha après i reflexionat durant el semestre. Es tracta d’una activitat de co-avaluació entre la  professora i l’alumnat en què els membres de la classe es poden enriquir amb les troballes i les aportacions dels altres.

Els alumnes hauran de gravar en vídeo i compartir en línia una presentació de deu o quinze minuts de la seva aportació al final de l’assignatura. Aquelles aportacions que mostren una estratègia docent s’han de dur a la pràctica com si els oients fossin els infants.

L’aportació es lliura en format digital i aquest material podrà ser compartit amb la classe. En el format digital cal incloure una mostra de tots els recursos emprats durant la presentació (enllaços web, fotografies, fitxes, bibliografia etc.).

**Si un alumne suspèn l’avaluació continuada, pot acollir-se a una prova objectiva final. Aquesta prova també està destinada als alumnes que no assisteixin a més d'un 80% de les sessions i/o no presentin més del 60% de les activitats i proves de l’avaluació continuada.

RESULTATS D'APRENENTATGESISTEMA D'AVALUACIÓ
  prova d'execució
presentació d'un treball
proves de resposta curta
proves objectives
grau de participació
observacions
preguntes orals

Bibliography and resources

**Durant el curs, s'aniran afegint nous recursos per a cada tema a l'espai Moodle.

Readings:

Baetens Beardsmore, Hugo (2009). Language Promotion in European Supra-national Institutions. In García, Ofelia (2009). Bilingual Education in the 21st Century: A Global Perspective. Oxford: Wiley-Blackwell.

Barragán, Catalina (2002). Llengua oral en aules multiculturals i plurilingües en educació infantil. Guix d’Infantil, 10, p.17-21.

García, Ofelia,  Theorising Translanguaging for Educators. In Celic, Christina and Seltzer, Kate (Eds). Translanguaging: A CUNY-NYSIEB Guide for Educators, p.1-6. URL:http://www.nysieb.ws.gc.cuny.edu/files/2012/06/FINAL-Translanguaging-Guide-With-Cover-1.pdf

Noguerol, Artur (2008). El tratamiento integrado de las lenguas en el marco europeo. Textos de didáctica de la lengua y de la literatura, 47, p. 10-19.

Pujolar, Joan; González, Isaac;  i Martínez, Roger (2010). Les mudes lingüístiques dels joves catalans. Llengua i Ús, 48, p.65-75. URL: http://www6.gencat.net/llengcat/liu/48_42.pdf

Documents:

Currículum del segon cicle d’educació infantil

http://www20.gencat.cat/docs/Educacio/Documents/ARXIUS/curriculum_segon_cicle_infantil.pdf

Marc europeu comú de referència per a les llengües: aprendre, ensenyar, avaluar (MECR)

http://www20.gencat.cat/portal/site/Llengcat/menuitem.b318de7236aed0e7a129d410b0c0e1a0/?vgnextoid=7b76bd051ca62110VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextchannel=7b76bd051ca62110VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextfmt=default

The Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment (CEFR)

http://www.coe.int/t/dg4/education/elp/elp-reg/cefr_EN.asp

My Language Biography/La meva biografia lingüística

http://www.oapee.es/documentum/MECPRO/Web/weboapee/iniciativas/portfolio/portfolios-validados-esp/primaria/castellano/pelbiografiaprimaria.pdf?documentId=0901e72b8000449f

Clark, Eve (2003). First Language Acquisition. Cambridge: Cambidge University Press.

Cenoz, Jasone. El aprendizaje del inglés desde educación infantil: efectos cognitivos, lingüísticos y afectivos. URL: http://www.ub.edu/ice/portaling/eduling/esp/n_1/cenoz-art.htm

Muñoz, Carme; Pérez, Carmen; Celaya, Mª Luz; Navés, Teresa;  Torras, Mª Rosa; Tragant, Elsa and Victori, Mia. En torno los efectos de la edad en el aprendizaje escolar de una lengua extranjera.

Bibliografia:

García, Ofelia (2009). Bilingual Education in the 21st Century: A Global Perspective. Oxford: Wiley-Blackwell.

Muñoz, Carme (2000). Bilingualism and Trilingualism in Catalonia. In Cenoz, Jasone & Jessner, Ulrike (Eds.). English in Europe: The acquisition of a third language. Clevedon: Multilingual Matters, p. 157-178.

Pérez Esteve Pilar  & Roig Estruch, Vicent  (2004). Enseñar y aprender inglés en educación infantil y primaria. Barcelona: ICE Universitat de Barcelona.

Piquer , Immaculada (2005). Aprendre anglès a l’escola des dels tres anys. Phonica, vol 1.

Recursos online:

Página web CIREL, Generalitat de Catalunya

http://phobos.xtec.cat/cirel/cirel/index.php?option=com_content&view=article&id=119&Itemid=125

 

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contact us | Privacy and data protection | Intellectual property
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00