Assignatura

Comunicació i Infomació Cultural

  • codi 10661
  • curs 1
  • període Trimestre 2
  • tipus OB
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: anglès

Altres llengües d'impartició: castellà

Professorat

Presentació

Tots els sectors culturals han de tenir un bon recolzament en comunicació per assegurar-se l’èxit. I ja entrat al segle XXI, el camp de la comunicació s’està renovant. Han sorgit nous mitjans on cal ser presents, s’han diversificat molt els canals a través dels quals el públic s’informa de l’oferta cultural, el públic és molt més selectiu i més coneixedor del que vol i el que li agrada, i hi ha un gran camp per recórrer en la incentivació d’hàbits nous de consum cultural.

En aquest curs es planteja posar al descobert els reptes actuals de la comunicació cultural a través de casos que exemplifiquen com els diferents sectors culturals s’hi enfronten cada dia, en el present.

Requisits previs

Els del master

Objectius

  • Entendre i conèixer la comunicació cultural en tots els seus aspectes
  • Dotar als alumnes de coneixements amplis i de recursos que els permetin afrontar-se a la realitat de la comunicació cultural
  • Conèixer les bases, la metodologia i l’aplicació de les tècniques de comunicació en els diferents sectors culturals
  • Analitzar i debatre els casos pràctics de cadascun dels sectors

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

Competència bàsica

Saber comunicar les seves conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüetats.

Competències generals

Liderar, coordinar i formar part d'equips de treball interdisciplinars.

Saber comunicar, dinamitzar i mediar entre els diferents agents que intervenen en un projecte, programa o servei cultural.

Competència transversal

Dissenyar, dirigir, produir i avaluar projectes, programes, estratègies, polítiques o accions culturals en els que estan implicats perfils variats de professionals, agents i institucions.

Competència específica

Analitzar, aplicar i evaluar les estratègies de màrqueting en els distints sectors, institucions i projectes culturals i organitzar una estratègia de comunicació bàsica per a una institució o projecte cultural.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

L'estudiant:

  • Comunica les seves conclusions i els coneixements i raons últimes que les sustenten a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüetats.
  • Lidera, coordina i forma part d'equips de treball interdisciplinars.
  • Comunica, dinamitza i media entre els diferents agents que intervenen en un projecte, programa o servei cultural.
  • Dissenya, dirigeix, produeix i avalua projectes, programes, estratègies, polítiques o accions culturals en les que estan implicats perfils diversos de professionals, agents i institucions
  • Analitza, aplica i avalua les estratègies de màrqueeting en els diferents sectors, institucions i projectes culturals i organitza una estratègia de comunicació bàsica per a una institució o projecte cultural. 

Continguts

Pla de comunicació, amb el seu pressupost

Introducció al protocol i a les Relacions Públiques

Gabinet de premsa. El cas del CCCB

Webs i xarxes socials. El cas del CCCB

Pla de comunicació del Festival del Grec

Clase práctica de comunicación entre empresas culturales y medios de comunicación

Màrqueting cultural. El cas del Mercat dels Flors

Generació de comunitats. 

Accessibilitat. El cas del CCCB

Visita a dues entitats culturals (Teatre Lliure, La Pedrera...a concretar)

Els públics de la cultura. L'experiència del visitant

Acompanyament als plans de comunicació dels projectes finals dels estudiants

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

 

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

L'avaluació de l'assignatura és una avaluación continua, durant tot el trimestre, en tres parts:

·         L'assistència i participació a classe (20%)

·         Els exercicis pràctics que es demanin (30%)

·         La presentació d'un pla de comunicació (50%), on se valorarà el treball escrit i la presentació oral

Bibliografia i recursos

WEBS de referència

IFACCA - International Federation of Arts Councils and Culture Agencies - www.ifacca.org

Culture Action - The european Forum for the arts and heritage - www.cultureactioneurope.org  

Associació de Gestors Culturals de Catalunya – APGCC – www.gestorcultural.org  

Ministerio de Cultura – Bases de datos culturales: www.mcu.es/culturabase

Fundazione Fizzcarraldo – Marketing culturale e dintorni - www.fizz.it 

Arts Marketing Association - www.a-m-a.org.uk   

Arts Marketing on-line - www.artsmarketing.org 

Revista Marketing Cultural Online - www.marketingcultural.com.br   

Dosdoce – Nuevas tecnologías - www.dosdoce.com   

Visitor Studies Association – www.visitorstudies.org 

The Audience Agency / Insight resources - www.theaudienceagency.org/insight 

Material didàctic

      Materials
             7pp.27february.pptx 
             2pp.11january2018.pptx 
             3pp.16january2018.pptx 
             4pp.23january2018.pptx 
             5pp.30january2018.pptx 
             bibliography.pdf 
             1pp.9january2018.pptx 
             6ppnovideos.13february2018.pptx 
             programme2018imribas.culturalcommunicationandinformation.pdf 
            CAST- 180220_pepezapata.pdf 
            CAST- 180219_pepezapata.pdf 
            CAST- 180305_pepezapata1.pdf 
            Comunicación Cultural - Accesibilidad CCCB uic-comunicacioncultural-accesibilidadcccb.pdf 
            Cultural stadistics Europe 2015 culturalstadistics2015.pdf 
            Encuesta hábitos y consumo cultural España 2014-15 encuesta_de_habitos_y_practicas_culturales_2014-2015_sintesis_de_resultados.pdf 
            Estudios de Público en Museos Iberoamericanos 2014 publicosmuseosiberoamericanos.pdf 
            UIC- Comunicació Cultural Calendari curs 2017-18 uic-comunicacioncultural-calendario2017-2018.pdf 
            UIC- Comunicació Cultural PLA DE COMUNICACIÓ uic-plancomunicacion-esquema.pdf 
            UIC- Comunicació Cultural Sesión introducción guía asignatura uic-sessionintro-guiaasignatura.pdf 
            UIC- Comunicació Cultural XARXES SOCIALS xarxessocials-presentacio?_def2.pdf 
            UIC-Comunicación cultural - Presupuesto Plan de Comunicación uicpresupuestoplancomunicacion.pdf 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00