Lideratge i Negociació
Llengua d'impartició principal: català
Altres llengües d'impartició: castellà
Responsable
Aquesta assignatura es concep com una continuació de Direcció de Comunicació. Cerca introduir els alumnes en l’aprenentatge de les habilitats de lideratge i negociació aplicades a la feina de comunicador corporatiu en una institució o empresa o en una agència de comunicació i relacions públiques.
A tal efecte, es té present el context comunicatiu que condiciona la seva activitat. Factors com ara la cultura, la geografia, el sector econòmic, la situació social, el moment, les expectatives dels diferents públics, les administracions públiques o la societat civil, entre d’altres, influeixen sobre qualsevol acció estratègica o de govern en l’empresa, amb conseqüències sobre la seva comunicació.
La forma com les persones entenem i gestionem la pròpia comunicació (els nostres gustos i preferències, el background cultural o fins i tot els nostres hàbits de vida) conformen un denominador comú present en tots aquests factors.
En aquesta assignatura s’abordarà, des d’un punt de vista teòric i pràctic, els recursos i les pràctiques comunes al sector que permeten gestionar amb eficàcia la comunicació corporativa.
Es recomana haver cursat prèviament Direcció de Comunicació.
1. Proporcionar un coneixement teòric i pràctic sobre els principals elements que conformen la feina de la comunicació corporativa.
2. Oferir una visió global del paper del context de la comunicació, fent especial èmfasi en aquells factors relacionats amb la presa de decisions i les habilitats de negociació i de lideratge.
Adquirir coneixements bàsics sobre la gestió del lideratge i desenvolupar la competència de negociació en el context de la comunicació.
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|---|
Classes magistrals: En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 2 |
Taller: espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.). | 1,6 |
Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. | 0,4 |
La nota final es compon de diferents paràmetres:
• avaluació contínua amb la resolució de casos (50%).
• Examen final escrit (50%).
En segona, tercera i successives convocatòries: 100% examen (amb pràctica inclosa)
SISTEMA D'AVALUACIÓ | PERCENTATGE |
---|---|
Examen Final | 50 |
Focused Praxis | 50 |
Seran definits en cadascuna de les sessions