Creativitat i Innovació
Llengua d'impartició principal: català
En el món actual ja no comprem i venem productes; comprem i venem històries. Aquest curs té un doble objectiu. Per un costat, desenvolupar les competències creatives dels alumnes. Per l'altre, aprendre les eines pròpies de la narrativa, l'storytelling, per generar històries que atrapin al públic.
Grans escriptors han destacat com a periodistes i grans periodistes s'han convertit en escriptors reconeguts. La creativitat i l'habilitat en l'ús de les paraules són, sens dubte, les claus d'aquesta interrelació.
A través d'aquesta assignatura, els alumnes podran aprofundir en els seus coneixements periodístics i aplicar-los en àmbits i formats diferents que els obrin les possibilitats dins del mercat laboral.
No són necessaris requisits previs.
Tema 1. La creativitat
Tema 2. Beneficis i ús de l'storytelling
Tema 3. Tècniques d'storytelling
Tema 4. Consideracions ètiques de l'storytelling
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|---|
Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. | |
Meeting points: s'organitzaran punts de trobada entre personalitats del món professional, científic, àmbit internacional, etc. i els alumnes. Se'ls donarà forma de conferència, sessió de treball, tertúlia, entrevista, etc. | |
E-learning: Es facilitarà l'aprenentatge no presencial fonamentat en les TIC. | |
Labs: grups de treball en els quals es combina la teoria i la pràctica. En ells l'objectiu no consisteix tant a exercitar tècniques ja conegudes, sinó a fer avançar tant la teoria com la tècnica. Els labs culminaran també en un producte professional o semiprofessional, si bé aquesta vegada de caràcter necessàriament innovador (resultat de la combinació de reflexions o lectures innovadores dels mitjans i la realitat social). | |
Classes magistrals: En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | |
Aprenentatge entre iguals: Amb aquesta activitat es pretén que els alumnes guanyin capacitat d'anàlisi i capacitat crítica Una manera d'aconseguir-ho és corregir exercicis, productes, etc. dels seus propis companys. Cada estudiant obtindrà una doble avaluació: com a receptor i com a transmissor de coneixement crític. |
Sistemes i criteris d'avaluació
L'assistència a classe és obligatòria. Al llarg de l'assignatura, l'alumne ha d'assistir a un mínim del 80% de classes.
Escriure amb correcció és fonamental en totes les assignatures i, especialment, en aquesta. Seguint la normativa de la Facultat, les faltes d'ortografia descomptaran un punt en els treballs.
L'avaluació és contínua i, en primera convocatòria, no hi haurà examen final. La nota final serà el resultat de:
Altres convocatòries:
Segona convocatòria: Els alumnes de 2ª convocatòria hauran de realitzar un examen escrit sobre els aspectes teòrics i pràctics tractats en l'assignatura.
Tercera convocatòria: Si l'alumne suspèn en segona convocatòria l'assignatura, s'haurà de matricular de nou de tota l'assignatura i cursar-la. L'estudiant haurà d'assistir a les classes, fer les pràctiques i aprovar-les.
Quarta convocatòria: Els alumnes de 4ª convocatòria hauran de realitzar un examen escrit sobre els aspectes teòrics i pràctics tractats en l'assignatura.
Cinquena convocatòria: Si l'alumne suspèn l'assignatura en cinquena convocatòria, haurà d'acollir-se a les condicions establertes per a les convocatòries extraordinàries.
SISTEMA D'AVALUACIÓ | PERCENTATGE |
---|---|
Treballs Individuals | 75% |
Treballs en grup | 25% |