Emprenedoria
Llengua d'impartició principal: castellà
Responsable
Lc. Antoni Maria PIQUÉ - ampique@uic.es
Horari d'atenció
Els alumnes poden contactar amb els professors a través de correu electrònic.
Aquesta assignatura pretén oferir a l'alumne recursos per emprendre, desenvolupar projectes periodístics i buscar-ne la viabilitat dins dels diferents sectors:
Cap.
El cas Amazon.com i la transformació que aquesta companyia ha operat en el sector editorial.
Aplicació al sector dels mitjans informatius. Cadena de valor, dinàmica del negoci: producció, tecnologia, costos del contingut, costos de venda, competència.
Dinàmiques imposades per internet a les empreses informatives: compromís v abast, abundància v escassetat i els paràmetres per a mesurar el valor i l'èxit d'un mitjà.
Ingressos: la classe examinarà els models d'ingressos dels mitjans informatius: pagament per continguts (subscripcions, peatge, membership…), i altres fonts d'ingrés (publicitat, comerç electrònic, esdeveniments…).
Continguts: la classe examinarà els canvis en l'exercici de la professió informativa que la revolució digital comporta.
Cada alumne haurà de proposar a la classe una idea editorial concreta i un pla de negoci per a un nou mitjà informatiu o per a transformar-ne algun d’existent.
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|---|
Classes magistrals: En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 1,5 |
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 0,5 |
Seminari. aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 1 |
Els alumnes, dividits en equips, presentaran la proposta de valor i el pla de negoci d’un projecte innovador.
El professor tindrà en compte l'assistència a classe i les intervencions en els debats que se suscitin al llarg del curs.
http://www.catedradatos.com.ar/
http://www.poynter.org/category/latest-news/media-lab/
http://www.poynter.org/category/latest-news/business-news/
http://www.poynter.org/category/how-tos/digital-strategies/
http://periodisme.tumblr.com
DOCTOR, Ken. Newsonomics. Twelve new trends that will shape the news you get. Edició de l’autor, 2011.
MANCINI, Pablo. Hackear el periodismo. La Crujía, Buenos Aires, 2011.
VARA, Alfonso. Economía Básica para comunicadores. Eunsa, Pamplona, 2011.
MARTÍNEZ ABASCAL, Eduardo. Finanzas para directivos. McGraw-Hill, Barcelona, 2005.
El professor facilitarà alguns textos i materials específics abans i durant les classes. Aquests documents variaran en funció del moment que travessi el sector de mitjans informatius.