Disseny de Projectes Periodístics
Llengua d'impartició principal: castellà
Altres llengües d'impartició: català
Responsable
Dr. Santiago JUSTEL - sjustel@uic.es
Horari d'atenció
Mitjançant cita prèvia acordada per mail amb cadascun dels professors de l'assignatura.
Aquesta assignatura constitueix un laboratori de projectes periodístics. Els alumnes aprendran a conceptualitzar, desenvolupar i distribuir projectes periodístics en cada un dels principals sectors en els quals, en finalitzar el grau, podran desenvolupar la seva carrera professional: el de la comunicació empresarial, el de les publicacions impreses i digitals o del periodisme transmèdia i, finalment, l'audiovisual.
Durant la primera meitat de l'assignatura, es desenvoluparan mòduls especialitzats destinats a la conceptualització individual per part dels alumnes d'un projecte per a cada un dels principals sectors professionals. En finalitzar els tres mòduls, els alumnes tindran els coneixements i eines necessaris per decidir el tipus de projecte que volen realitzar com a Treball Final de Grau (TFG).
Durant la segona meitat de l'assignatura, en grups de 3 persones i sota la supervisió d'un tutor acadèmic, els alumnes elaboraran la memòria que justificarà el projecte que volen dur a terme com a TFG. En finalitzar el semestre, el presentaran davant un tribunal de professionals especialitzats. Les valoracions d'aquests professionals serviran per orientar el projecte i reconsiderar els aspectes que sigui necessari de cara a l'execució del TFG, que els alumnes realitzaran al llarg del segon semestre.
No hi ha.
Els diferents tallers amb convidats del món professional es distribueixen en tres grans blocs:
I. Ideació d'un projecte periodístic per al mercat audiovisual
II. Ideació d'un projecte periodístic per al mercat digital
III. Innovació i propostes de valor en l'entorn digital
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|---|
Classes magistrals: En les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 1,4 |
Meeting points: s'organitzaran punts de trobada entre personalitats del món professional, científic, àmbit internacional, etc. i els alumnes. Se'ls donarà forma de conferència, sessió de treball, tertúlia, entrevista, etc. | 0,4 |
Labs: grups de treball en els quals es combina la teoria i la pràctica. En ells l'objectiu no consisteix tant a exercitar tècniques ja conegudes, sinó a fer avançar tant la teoria com la tècnica. Els labs culminaran també en un producte professional o semiprofessional, si bé aquesta vegada de caràcter necessàriament innovador (resultat de la combinació de reflexions o lectures innovadores dels mitjans i la realitat social). | 1,4 |
Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. | 0,8 |
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 2 |
SISTEMA D'AVALUACIÓ | PERCENTATGE |
---|---|
Treballs Individuals | 60 % |
Treballs en grup | 30 % |
Exposició oral davant un Tribunal | 10 % |
Anderson, Chris W.; Bell, Emily; Shirky, Clay (2012). Post-industrial Journalism: Adapting to the Present: a Report. Columbia: Columbia Journalism School
Els diferents professors seran els encarregats de facilitar la bibliografia recomanada en cada àmbit