Assignatura

Tècniques d'expressió Oral

  • codi 10784
  • curs 4
  • període Semestre 2
  • tipus op
  • credits 1

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: castellà

Professorat

Responsable

Dr. Ricardo María JIMÉNEZ - rmjimenez@uic.es

Horari d'atenció

El professor atendrà als alumnes després de concertar una cita per correu electrònic: rmjimenez@uic.es

Presentació

Per preparar encertadament les oposicions a cossos de l'Estat és imprescindible conèixer i aplicar les principals tècniques d'expressió oral.

Requisits previs

L'alumne ha d'entrevistar-se amb el professor-coordinador del mòdul, abans d'iniciar-se les classes.

Objectius

  • Aprendre a expressar i defendre un tema davant d'un examinador.
  • Desenvolupar les habilitats de generar idees i organitzar un discurs previament estudiat.
  • Aconseguir seguretat al expressar-se en públic.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 03 - Ser capaç d'expressar idees i arguments amb ordre i coherència de forma oral i escrita (tècniques d'expressió oral i escrita)
  • 12 - Tenir capacitat d'organització i planificació

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

1. Haurà desenvolupat tècniques de parlar en públic.

2. Haurà adquirit habilitats en la comunicació oral.

Continguts

1. La persuasió: pathoslogos i ethos de l'estudiant d'oposicions.

2. El llenguatge oral:

Claredat, precisió, brevetat, veu, entonació, respiració, pauses…

3. El llenguatge corporal.

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

La primera classe tindrà una part teòrica-expositiva. Es dedicarà un temps important de les classes a conèixer i practicar les tècniques d'expressió oral. L'alumne s'exercitarà en la recitació d'idees memoritzades de documents. Es filmaran les recitacions i es visionaran a l'aula.

ACTIVITAT FORMATIVACOMPETÈNCIES
Presentación en el aula de los conceptos y su aplicación práctica
03
Estudio independiente del alumno
12

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

El mòdul s'avaluarà a partir dels exercicis realitzats per l'alumne a l'aula (40%), pels que serà necessària una preparació prèvia. 

També es redactarà una recensió d'un llibre i es faran exercicis gravats per millora l'entonació (25%).

L'exercici final tindrà més valor (35%).

No es permet faltar a classe.  Si hi ha una absència, es penalitzarà amb -30 punts, sobre 100 a la nota final. Dos retards es penalitzarán amb -30 punts, sobre 100, a la qualificació final.

No es faran servir ni telèfons ni ordenadors portàtils a l'aula, tret que el professor ho autoritzi.

Si l'alumne suspèn la 1.ª convocatòria, la nota màxima que pot aconseguir a les següents serà de 50 punts.

SISTEMA D'AVALUACIÓ
Asistencia y participación en clase
Pruebas orales

Bibliografia i recursos

Orden Jiménez, R. y Julio García Ramírez (2006). Técnicas de oratoria para opositores. Madrid: Colex.

Vallejo-Nájera, J.A. (2010). Aprender a hablar en público hoy: cómo cautivar y convencer por medio de la palabra. Barcelona: Planeta

 

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00