Assignatura

Comunicació de Moda i Tendències

  • codi 10999
  • curs 3
  • període Semestre 1
  • tipus op
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: castellà,

Professorat

Presentació

  El periodista especialitzat en moda és una figura clau per fer d'intermediari entre el món creatiu dels dissenyadors, la producció i venda, i els públics. Els coneixements d'aquest univers creatiu, de la indústria, així com la seva manera pecualir d'explicar històries, marquen la diferència per realitzar un periodisme de qualitat, enfront del sensacionalisme rosa centrat freqüentment en la vida d'artistes, models i / o celebrities. L'assignatura tracta d'apropar els alumnes al treball dels periodistes especialitzats en comunicació de moda, per tal d'adquirir els coneixements bàsics requerits i despertar el desig d'una major aprofundiment en els que vegin en aquest camp el seu futur professional. D'altra banda, i ja que la indústria de la moda va més enllà del "vendre roba / productes", s'ha de prendre consciència sobre el fenomen total i la seva realitat canviant, així com sobre els estils de vida que proposa i la seva repercussió en la construcció del nostre entorn social i personal. També s'abordarà el fenomen i repte emergent de la sostenibilitat.

Objectius

1. Contextualize the current fashion situation in its historical evolution, as well as the particularities of its operation, economic and market context, etc. to acquire a global and integrative vision of the sector. 2. Acquisition of knowledge about how trends arise and their influence on the configuration of people and lifestyles. 3. Know the work of the fashion journalist. Investigate the process of documentation, sources and fashion communication 4. Knowledge and awareness about responsible fashion consumption, its influence on our environment and on people.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 29 CE - Capacitat per entendre i aplicar els diferents gèneres i formats periodístics
  • 30 CE - Capacitat per entendre i aplicar les diferents fases de creació i realització d'un programa televisiu o de ràdio
  • 48 CE - Capacitat de perspicàcia, d'enginy i creativitat
  • 27 CE - Capacitat per entendre i treballar amb els diferents agents de la professió periodística
  • 03 CG - Capacitat per treballar en equip
  • 54 CE - Capacitat d'anàlisi i comprensió de les audiències
  • 19 CE - Capacitat d'elaborar un pressupost d'un projecte periodístic

Continguts

1. Aproximació al panorama actual de la moda. Importància de la comunicació i adaptació al canvi. conceptes clau

2. Moda, tendències i lifestyle. Identitat i imatge personal

3. Breu recorregut per la història i cultura de la moda

4. Tipologia de disseny de moda i sistemes productius.

5. Indústria de la moda i sostenibilitat. Situació a Espanya. 

6. El periodista de moda, els gèneres periodístics i el llenguatge tècnic de la moda. 

7. Mitjans de comunicació i publicity

 

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

1a Convocatòria

- Exercicis/Tallers a l'aula: 50%

- Treball final (realització d'una crònica o entrevista de moda): 25%

- Examen: 25%

2a Convocatòria

Es conservarà la nota dels Ejercicis i treball (suposarà un 50% de la nota)

Es realitzarà un examen (suposarà un 50% de la nota)  

Bibliografia i recursos

  • Díaz S., Paloma (2014). Comunicación y gestión de marcas de moda. Madrid: Gustavo Gili.
  • Pérez Curiel, C. & Naranjo, E. (2018). Periodismo e industria de la moda. Salamanca: Comunicación social, Ediciones y Publicaciones (*)
  • Del Olmo, J.L.; Paricio, M.P.; Sánchez, M. (2018). Marketing y Comunicación de Moda, Lujo y Lifestyle. Madrid: CEU Ediciones (*)
  • Posner, H. (2011). Marketing de moda. Barcelona: Gustavo Gili. (*)
  • Salcedo, Elena (2014). Moda: ética para un futuro sostenible. Madrid: Gustavo Gili (*)
  • Lipovetsky, Gilles (2011). El imperio de lo efímero. ANAGRAMA (*)
  • Del Olmo Arriaga, J. L. (2005). Marketing de la moda. Pamplona: EIUNSA.

 (*) En Biblioteca UIC

ARTICULOS DE INTERÉS

1. Branding de moda estratégico

2. Las macrotendencias 2019 según WGSN, Inspiramais y Getty

3. Cómo presentar tu marca de forma cautivadora

4. Cómo crear una marca reconocida en el mercado de la ropa vaquera

5. 10 tendencias de comsumo globales en el 2020

6. Qué contenidos tienen más interés para los medios especializados en moda

7. Dentro de las tripas de INDITEX: así funciona el cerebro de ZARA

8. Consejos de comunicación para empresarios y directivos del sector de la moda que desean potenciar su marca personal

9. Los 10 mejores Fashion Films de la temporada

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00