Assignatura

Anàlisi de Problemes Jurídics

  • codi 11081
  • curs 4
  • període Semestre 2
  • tipus op
  • credits 4

Llengua d'impartició principal: castellà

Altres llengües d'impartició: català,

Horari
 Sem.2  DJ 17:00 20:00 b502

Professorat

Responsable

Lc. Antoni BOSCH - abosch@uic.es

Horari d'atenció

Sempre que l'alumne ho necessite prèvia cita concertada per correu electrònic.

Presentació

En el cas que les autoritats sanitàries decretin un nou període de confinament davant l'evolució de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, el professorat comunicarà oportunament les afectacions possibles en les metodologies i activitats formatives, i també en els sistemes d'avaluació.

Aquesta assignatura pretén donar a l'alumne d'una banda, eines per poder afrontar el futur professional amb una sèrie d'estratègies d'habilitats i competències que no acostumen a trobar-se als programes acadèmics habituals.

D'altra, s'analitzaran diversos problemes jurídics i casos pràctics sobre matèries de dret. 

Els casos pràctics es treballaran de manera individual o en grups reduïts, i posteriorment de forma col·lectiva a classe. Es debatiran les diverses posicions o postures que en el mateix s'albiren. Els alumnes hauran de defensar la seva posició amb un argumentació lògic formal.

 


Requisits previs

Es imprescindible l'assistència a classe. L'examen final de primera convocatòria només és farà pels alumnes d'avaluació continua.

Objectius

Dar una visión práctica a alumnos de cursos superiores sobre el Derecho Privado.

El objetivo de la asignatura es que los alumnos conozcan y desarrollen  sus habilidades innatas, o simplemente, se conozcan. Los alumnos después de la asignatura deben conocer cuáles son fortalezas y sus debilidades para ejercer en las mayorías de las profesiones jurídicas. 

També es pretén que els alumnes coneixen les habilitats més habituals en l'exercici del dret. Per exemple, l'ús de la retòrica, la utilització d'arguments, dels mètodes analític i sintètic com a forma d'exposar. També, es donarà importància  als aspectes formals com la presentació, la indumentària, la forma de parlar o d'exposar i en general,  habilitats psicològiques que influeixen en la negociació.


Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 05 - Ser capaç de desenvolupar habilitats per treballar en equip
  • 23 - Identificar l'estat normatiu, doctrinal i jurisprudencial d'un problema jurídic complex
  • 24 - Adquirir habilitats en la resolució de problemes i en la presa de decisions utilitzant la informació rellevant, aplicant els mètodes adequats i situant el problema dins del conjunt de l'ordenament jurídic
  • 30 - Dominar les tècniques informàtiques en l'obtenció de la informació jurídica (bases de dades de legislació, jurisprudència, bibliografia)

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

1. Habrá adquirido habilidades para el trabajo en equipo

2. Será capaz de buscar información, interpretarla y utilizarla para la resolución de casos prácticos o la realización de trabajos relativos a esta materia

3. Será capaz de identificar con precisión el estado normativo, doctrinal y jurisprudencial de un problema jurídico relativo al ámbito de esta materia

4. Habrá desarrollado destrezas para detectar los problemas jurídicos que subyacen en un supuesto concreto

5. Habrá desarrollado habilidades en la resolución de conflictos jurídicos relacionados con los contenidos del módulo

6. Habrá adquirido habilidades para manejarse con los elementos comunes de las acciones procesales relativas a esta materia

7. Habrá adquirido destreza en el uso de las TIC’s en relación a la obtención de información jurídica (bases de datos de legislación, jurisprudencia, etc)

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

El mètode està basat en l'exposició de tècniques per millorar l'analítica i diagnòstic dels problemes, així com el desenvolupament de competències i habilitats dirigides a la seva resolució.

La metodologia és alhora reflexiva i pràctica, fomentant el treball tant individual com en grup.

ACTIVITAT FORMATIVACOMPETÈNCIES
Activitats a l'aula per al seguiment dels alumnes (individuals i en grup)
23 24
Estudi independent de l'alumne
23 24
Treballs individuals i en grup
05 23 24 30

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

CRITERIS D'AVALUACIÓ
1.- Les resposta de l'alumne durant la sessió pràctica. Es tindrà en compte l'assistència, l'atenció i les intervencions.
2.- A l'acabar cada suposit el professor realitzarà una sèrie de preguntes teòriques i pràctiques sobre el suposit que seran avaluades.

 

SISTEMA D'AVALUACIÓ
Assistència i participació a classe
Proves escrites
Resolució de casos

Bibliografia i recursos

CASANOVAS, MAGRE, LAUROBA (dir), Libro Blanco de la Mediación en Cataluña, Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, 2011.

SÉRIAUX ALAIN, Leçons sur la justice, Presses universitaires d'Aix Marseille, 2017.

 

Material didàctic

      Materials
            Caso testamento capacidad 300420 300420.pdf 
            Esquema T. 2 tema2esquema.docx 
            Esquema T. 3 tema3esquema.docx 
            Esquema T.4 tema4.esquema.docx 
            Esquema T. 5 tema5esquema.docx 
            Esquema T. 6 tema6.esquema.docx 
            Esquema T. 7 tema7.esquema.docx 
            Esquema T. 8 tema8.esquema.docx 
            Llei de Mediació boe-a-2013-13647-consolidado.pdf 
            Pràctica 2 del T. 3 textosjuiciossalomonysusana.docx 
            Pràctica T. 3 platon-criton.pdf 
            Pràctica T. 5. El client casopracticomundo.docx 
            Pràctica T. 6 practicanegociacion.pdf 
            Pràctica T. 7 casopractico.laaplicaciondelanorma.docx 
            Pràctiques T. 1 tema1.practicas.docx 
            Pràctiques T. 2 tema2casopractico1.docx 
            Puntuación 2021 puntuacion2021.pdf 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00