Assignatura

Pràctiques a l'Empresa

  • codi 11233
  • curs 1
  • període Semestre 2
  • tipus PR
  • credits 18

Llengua d'impartició principal: castellà

Altres llengües d'impartició: català

Professorat

Responsable

Dra. Beatriz LUCAYA - bealucaya@uic.es

Horari d'atenció

El departament de pràctiques està integrat per:

Prof. Ramon Bastida. Coordinador. Adreça electrònic: rbastida@uic.es

Prof. Beatriz Lucaya. Adreça electrònic: bealucaya@uic.es

Secretària administrativa: Laura Francisco. Adreça electrònica: lfrancisco@uic.es

Presentació

Els programes de formació de la Universitat tenen una forta orientació professional, cosa que fa que siguin molt importants els períodes de pràctiques a l’empresa. Les pràctiques en empreses són un mitjà més de formació de l’alumne pel que fa a coneixements i capacitats i es realitzen a l’empara d’un conveni amb l’empresa i sota la supervisió i el seguiment de la Universitat i un representant de l’empresa.

Les pràctiques s’enfoquen com una eina més de formació de l’alumne i és l’inici a la reflexió sobre on es vol desenvolupar professionalment un alumne. El seguiment s’efectua a través del tutor de la Universitat i del tutor d’empresa. Aquest seguiment es fa de manera continuada i es formalitza mitjançant diferents informes i reunions amb el tutor de la Universitat, en les quals es realitza un treball personalitzat de seguiment amb cadascun dels alumnes. 

Requisits previs

Els alumnes del programa d’ADE + Enginyeria s’han de matricular de l’assignatura de pràctiques en el tercer curs. Els alumnes d’ADE i ADE anglès es poden matricular de l’assignatura optativa de pràctiques en el quart curs de Grau. 

Objectius

Els objectius d’aquestes pràctiques són la inserció de l’estudiant en el món laboral, que permeten la integració i l’aplicació dels coneixements teòrics en els diferents contextos professionals, així com la potenciació del desenvolupament de les diferents habilitats, competències, actituds i aptituds. 

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • CB6 - Tenir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o l’aplicació d’idees, sovint en un context de recerca.
  • CB9 - Saber comunicar les conclusions i els coneixements i les raons últimes que les sustenten tant a públics especialitzats com no especialitzats d’una manera clara i sense ambigüitats.
  • CE9 - Valorar els processos de les organitzacions i proposar noves millores sobre la base dels coneixements adquirits.
  • CG3 - Tenir la capacitat de generar noves idees i avaluar de manera crítica les alternatives en presència de múltiples criteris i actors.
  • CG4 - Tenir la capacitat de contrastar i prendre decisions seguint un determinat rigor metodològic, i assumir la responsabilitat de les decisions.
  • CT2 - Tenir la capacitat reflexiva i de pensament crític en contextos interdisciplinaris.
  • CT4 - Aplicar els coneixements adquirits per resoldre problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos multidisciplinaris relacionats amb l’àrea d’estudi.
  • CT5 - Manifestar sensibilitat pels valors ètics, personals i socials, en la relació amb els altres i en les decisions pròpies.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

El resultat de les pràctiques consisteix en el fet que l’alumne haurà tingut l’oportunitat d’aplicar els coneixements teòrics i els continguts acadèmics en el treball desenvolupat. Així mateix, el període de pràctiques haurà introduït l’estudiant en la realitat empresarial i farà que aquest desenvolupi una sèrie de competències i habilitats que ajudaran l’alumne en la seva inserció futura al món laboral. 

Continguts

L’objectiu principal de les pràctiques és inserir l’alumne en la realitat empresarial, per això li oferim una sèrie d’eines per ajudar-lo a buscar pràctiques. Aquesta presa de contacte amb el món empresarial i el seu seguiment quedarà reflectida en una sèrie de documents i de reunions amb el tutor de la Universitat. En aquests documents l’alumne ha de demostrar els coneixements, les habilitats i les competències que ha adquirit.

L’alumne haurà de presentar els documents següents:

Informes de seguiment i d’autoavaluació de competències, en què l’alumne:

• Ha de descriure  la seva jornada laboral.

• Ha de detallar les funcions que realitza.

• Ha de destacar els elements que tant per part de l’empresa com per part de la Universitat l’ajuden en el seu aprenentatge o bé aquells que troba a faltar.

• Ha de crear un pla personalitzat de millora de competències.

Memòria escrita en què l’alumne haurà de demostrar el seu coneixement sobre:

• L’empresa: sector i mercat on opera.

• Descripció del departament on ha fet les pràctiques.

• Detall de les tasques realitzades.

• Anàlisi dels processos interns que es realitzen a l’empresa i reflexió sobre possibles millores per implementar en aquests.

• Anàlisi amb esperit crític i constructiu de les pràctiques realitzades, fent una autoavaluació del grau de desenvolupament personal adquirit en diferents competències. 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Per desenvolupar competentment els continguts, la Universitat ofereix els serveis de:

Programa PROFESIONALÍZATE!, en el qual els alumnes gaudiran de diferents sessions, entre les quals hi ha les següents:

• Sessió de preparació del CV: tallers i revisió

• Assessorament vocacional

• Sessió sobre com fer una entrevista personal

• Sessió de Social Media: com estar present a la xarxa

• Sessions de mentoring i professionalitat a l’empresa

Seguiment i suport personalitzat durant la recerca i el període de pràctiques:

• Recerca d’empreses i gestió de convenis

• Seguiment i suport a l’alumnat durant les pràctiques

• Sessions de tutoria: realització d’un pla personalitzat de millora en competències

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

L’avaluació de les pràctiques es farà de la manera següent:

• Activitats realitzades abans de la pràctica:

o Lliurament de CV i manifestació de preferències.

o Assistència a les activitats de Profesionalízate.

o Proactivitat en la recerca de pràctiques.

o Comunicació amb el coordinador.

• Comunicació amb el tutor de la Universitat durant les pràctiques:

o Informes de seguiment.

o Models d’autoavaluació.

o Comunicació i reunions amb el tutor de la Universitat.

• Informes del tutor d’empresa.

• Memòria de pràctiques. 

Bibliografia i recursos

Guia de pràctiques d'empresa 

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00