Innovació i Desenvolupament del Producte
Llengua d'impartició principal: castellà
Altres llengües d'impartició: català
Responsable
Professora: Dra. Anna Maria Sánchez Granados
Doctora en Organització d’Empresa, Executive Master en Administració Pública, enginyera de telecomunicacions, enginyera tècnica en electrònica.
Propietària d’ITimes Advisers, SL. Acompanya les institucions en totes les etapes de gestió de la innovació, del detall de l’estratègia a l’explotació dels resultats.
Directora general de l’Agència d’Acreditació en Recerca, Desenvolupament i Innovació Tecnològica, AIDIT, una empresa pionera en el desenvolupament de processos de certificació d’R+D+I.
Membre de diversos comitès tècnics nacionals i internacionals relacionats amb R+D+I; experta internacional en sistemes de gestió de la innovació, l’avaluació i la col·laboració de grups de treball per al CEN i la ISO; membre del comitè tècnic per a l’estandardització d’R+D+I a AENOR.
Professora de màsters i postgraus en mòduls d’R+D+I i gestió de la transferència de tecnologia en universitats públiques i privades —UPC, FPC, UB, Ramon Llull, ESADE, EOI, EADA. Cursos de capacitació “in company” per a diverses organitzacions públiques i privades.
Directora acadèmica del màster Management in Creative Industries.
Aquesta assignatura presenta les metodologies més eficaces per gestionar la innovació i el desenvolupament de nous productes i serveis, passant d’una idea a la seva invenció i explotació comercial al Time to Market (temps de llançament al mercat) més breu possible.
A més, se n’estudia l’aplicació en l’àmbit empresarial mitjançant l’estudi de casos reals d’empreses que destaquen per la seva innovació.
Cap.
Dominar i ser capaç de posar en pràctica les metodologies actuals més eficaços per gestionar la innovació i el desenvolupament de nous productes i serveis, passant d'una idea a la seva invenció i explotació comercial al Time to Market (temps de llançament al mercat) més breu possible.
Això requereix entendre que la innovació és el resultat d'una estratègia de negoci, reconèixer el valor del talent en els individus clau en el procés i crear una organització òptima per al desenvolupament de nous productes en projectes d'innovació que aconsegueixin els objectius de qualitat, costos i terminis previstos
Un cop cursada l’assignatura, l’alumne:
L’assignatura utilitza diferents metodologies:
Com a resultat, tenim diferents activitats formatives:
El llibre Innovation Management and New Product Development, 5a edició, de Paul Trott, editorial Pearson, 2013, conté els 14 casos que s’han de preparar en grup i debatre a classe.
NOTA MITJANA DE 2 CASOS D'ESTUDI / GRUP ASSISTÈNCIA A CLASSE I PARTICIPACIÓ |
80% 20% |
L’ASSISTÈNCIA A CLASSE ÉS OBLIGATORIA EN UN 80% PER NO FER EXAMEN. TOTS ELS CASOS S’HAN D’ACTUALIZAR. |
|
Bàsica:
Trott, Paul "Innovation Management and NewProduct Development", 5th edition, Editorial Pearson, 2013
CEN/TS 16555 Innovation Management Standards
Recomanada:
Barba, E. “Innovación:100 consejos para inspirarla y gestionarla”, 6ª edició. Editorial Libros de cabecera, 2011.