Assignatura

Gestió de les Arts Escèniques

  • codi 11552
  • curs 1
  • període Trimestre 3
  • tipus op
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: anglès

Professorat

Presentació

Els nous hàbits de consum cultural condicionen la gestió de les arts escèniques en tota la seva cadena de valor: recerca i creació, producció, distribució, exhibició i recepció. Com a conseqüència, tots els agents que formen part del sector han de replantejar-se el seu paper, inclòs l'enfocament del que entenem per arts escèniques. Combinant una acurada selecció d'elements de teoria i metodologia amb la pràctica, coneixerem casos reals d'organitzacions i experiències referencials en el sector, entrant en els detalls en noves formes de gestió i considerant l'espai que aquests agents ocupen en l'ecosistema de les arts escèniques, permetent nosaltres per dur a terme una anàlisi crítica i transversal i obtenir una visió holística i global.

La indústria de la música es troba en una cruïlla. Els actors principals i l'estat de l'artista han canviat dràsticament en els últims anys. Mentre que l'educació musical i els esdeveniments específics de concerts en viu estan augmentant, la indústria discogràfica i els promotors i festivals tradicionals s'enfronten a una gran crisi. La indústria necessita redefinir el paper dels actors principals i detectar noves tendències i eines per gestionar aquest nou escenari.

Dins d'un entorn nacional i internacional que canvia ràpidament, el treball dels gestors culturals i artístics és cada vegada més complex i significatiu. Les indústries creatives estan creixent ràpidament i els patrons de treball cultural estan canviant. Les organitzacions culturals i els festivals es troben en un període de canvis fonamentals, generalitzats i de llarg termini; els gerents han de bregar amb una sèrie de demandes i desafiaments dramàtics, sovint contradictoris.

Objectius

- Oferir un marc general de tendències globals en la gestió musical.

- Desenvolupar habilitats de lideratge i coneixement intern per a un negoci altament competitiu i complex.

- Aprendre a bregar amb el capital artístic i el talent.

- Proporcionar als estudiants un marc teòric.

- Definició de l'estructura i les estratègies comercials en l'administració de les arts. Identificació de processos i procediments involucrats en la seva creació, programació, gestió i producció.

- Correcta descodificació del context de la indústria, els actors i l'impuls, que funcionen com a inspiració o guia per a projectes propis.

- Aplicar els coneixements i habilitats adquirits per resoldre problemes en entorns nous o desconeguts dins de contextos multidisciplinaris

Continguts

Gestió teatral:

1. Introducció a la matèria

2. Conceptes bàsics de les arts escèniques: #teatre #circ #dansa

3. Les arts de carrer d'avui: participació, transculturalitat i espai públic

4. Corda fluixa caminant ... o crear en temps desafiadors

5. Acrobàcies en la creació a nivell local, nacional i internacional

6. Caminar pel costat salvatge: produir el poc convencional

7. L'art de la seducció: comprar, vendre i la màgia de la comunicació

8. Comissariat per a festivals d'arts escèniques, teatres i alguns altres llocs d'exposicions exòtiques.

9. Cultura i indústria: quin parella més estranya!

Gestió de la música

1. Sector de la música en viu: cultura de l'esdeveniment versus preservació de l'art. Cultura vs. Entreteniment. Una descripció general de les tipologies de promotors de festivals i concerts.

2. Risc vs. Subvencions: Història de l'empresari. Dèficit com a regla? Recaptació de fons en diferents cultures. Responsabilitat social. Sostenibilitat aplicada a la indústria de la música.

3. Tots fan de tot: funcions, descripcions de treball i recursos humans en l'administració de música.

4. Tots som DJ: el consumidor com a prescriptor. Les mil cares del consumidor de música. L'oïdor és l'expert. Obrir plataformes de música. Mitjans socials o "mitjans de comunicació"?

5. Tendències de la música clàssica

6. Aprendre mentre s’escolta: un concert no és suficient. Vocació educativa.

7. Siguem pràctics: una guia per presentar els principals actors de la indústria: promotors, festivals, sales de concerts, agents artístics, administració pública (a Europa), societats de drets d'autor. Artistes.

8. Qui sap? Especulacions sobre el futur de la indústria de la música. Gestió col·laborativa.

- Activitats d'ensenyament i aprenentatge

Gestió teatral:

L'estudi de la gestió de les arts escèniques en aquest mòdul se centrarà en experiències i projectes reals. La teoria i els conceptes clau per adquirir habilitats apareixeran a través dels exemples pràctics que s'analitzaran durant les sessions.

 

Gestió de la música

Material del curs:

• Els casos d'estudi i els articles rellevants s'imprimeixen i es lliuren als estudiants a través de la intranet.

Metodologia del curs:

• El curs consta de 9 classes, diversos estudis de casos i casos pràctics, que seran discutits en classe.

• A més de les classes teòriques i els estudis de cas, el curs inclourà almenys una conferència convidada per professionals reconeguts en la indústria de la música.

 

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Gestió teatral:

L'assignatura s'avaluarà mitjançant la mitjana de dues notes: l'assistència a classes (est és un curs impartit en el qual l'assistència és obligatòria) més la creació d'un assaig final.

L'assaig final se centrarà en l'anàlisi crítica d'un article proposat pel professor al començament del mòdul.

Gestió de la música:

Assistència i participació en classe 30%

Assignació grupal i presentació 70 %

Material didàctic

      Materials
            ANGL uicexamplerisk.xlsx 
            ANGL assignmentdescriptionscopia.pdf 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00