Assignatura

Lideratge, Cultura i Noves Tecnologies

  • codi 11553
  • curs 1
  • període Trimestre 3
  • tipus OB
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: català

Altres llengües d'impartició: anglès, castellà

Professorat

Responsable

Dra. Marta CRISPÍ - mcrispi@uic.es
Dra. Esther BELVIS - ebelvis@uic.es

Horari d'atenció

Si us plau, per establir una hora de tutoria adreceu-vos a: ebelvis@uic.es

Presentació

Les últimes dècades han estat un període extraordinàriament intens de l'experimentació amb la tecnologia dins de les arts escèniques. Els mitjans digitals s'han incorporat cada vegada més en el teatre, la dansa i l'òpera i han produït noves formes de rendiment interactiu i participatiu a través i més enllà de les disciplines. Això ha tingut un clar impacte en les experiències culturals i ha reformulat dràsticament el paper dels gestors culturals i la forma en què les produccions són creades, produïdes i comunicades. 

Les tecnologies han permès a les petites empreses d'arts escèniques i les grans institucions culturals establir nous paràmetres en la relació amb el públic. L'ús de les aplicacions tecnològiques tant d'alta com de baixa tecnologia ha expandit l'experiència del públic, la qual cosa ha permès la seva participació a través de processos de co-creació i la seva intervenció prèvia o durant el desenvolupament del propi espectacle. Així, els mecanismes creats per a la participació del públic apareixen com a igual d'importants que el contingut i l'estètica de la peça. Gradualment, l'estratègia creativa i el procés de màrqueting apareixen alineats; de vegades succeeix que l'aparell participatiu s'utilitza com a tàctica comercial per arribar a noves audiències o ampliar l'impacte de l'experiència més enllà de l'espai teatral. En aquest procés, les arts escèniques s'enfronten al desafiament d'harmonitzar els usos que el públic dóna a la tecnologia i els mitjans de comunicació amb els productes que les institucions culturals poden oferir per atreure-ho, educar-ho i fidelitzar-lo. Els gestors culturals han de ser conscient del potencial de la tecnologia a l'hora d'establir nous enfocaments en la creació de l'espectacle, incloent la realitat virtual, performance telemàtica, en la qual llocs remots estan connectats en temps real, comunitats i webcams en línia en les quals altres públics apareixen i no coincideixen necessàriament amb els assistents a l'espai teatral. 

Aquest mòdul identifica noves pràctiques d'acompliment en l'avantguarda de l'experimentació en relació amb la tecnologia. Se centra en les pràctiques que són fonamentals en el rendiment alternatiu i també el corrent principal i la cultura popular per proporcionar una comprensió Ampliar dels reptes que els gestors culturals necessiten per fer front alhora que proporciona els coneixements necessaris per respondre de manera efectiva als diferents contextos organitzacionals i interculturals. Aborda els temes clau en relació amb l'entreteniment, la tecnologia i la comunicació gestors de manera culturals poden adaptar-se amb èxit o millorar les seves habilitats d'acord amb l'escenari de mercat de les arts escèniques en curs perquè puguin dissenyar, gestionar i proporcionar estratègies reeixides d'acord a les expectatives de les audiències i objectius i necessitats dels artistes.

Requisits previs

Són desitjables coneixements bàsics en arts escèniques, especialment en relació amb la producció i el màrqueting. No obstant això, el mòdul està dissenyat per a estudiants de tots els orígens.


Objectius

• Entendre les tendències actuals en tecnologia i arts escèniques. • Identificar els reptes que els gestors culturals poden trobar-se relacionats amb la producció, audiència o difusió. • Administrar i comprendre les necessitats i reptes en diferfents organitzacions culturals. • Ser capaç d'alinear les estratègies creatives i de màrqueting d'acord amb els objectius de producció.

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

Competències Bàsiques
CB6: Posseir i comprendre coneixements que aporten una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d'idees, sovint en el context de la recerca.
CB7: Saber aplicar els coneixements adquirits i la seva capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seva àrea d'estudi.

Competències generals
CG1: Analitzar i interpretar entorns socials i culturals per identificar necessitats, oportunitats, febleses, fortaleses.
CG2: Liderar, coordinar i formar part d'equips de treball interdisciplinaris.
CG7: Saber aplicar i adaptar-se a les noves tecnologies en el procés de gestió, producció i difusió de la cultura

Competències transversals
CT1: Dissenyar, dirigir, produir i avaluar projectes, programes, estratègies, polítiques o accions culturals en els quals estan implicats perfils variats de professionals, agents i institucions.

Competències específiques:
CE9: Coordinar equips de treball interdisciplinaris i utilitzar les noves tecnologies en gestionar, produir i difondre productes i serveis culturals.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

  • Capacitat per a comprendre i gestionar les arts escèniques entorns basats en tecnologia . • Capacitat de produir i difondre estratègies creatives i de comunicació d'acord amb les necessitats de l'organització. • Capacitat per identificar possibles dificultats i establir procediments alternatius eficaços. • Capacitat d'aplicar els instruments i processos adequats per arribar a noves audiències.

Continguts

Els continguts estan estructurats en tres blocs principals, pretenent proporcionar una perspectiva inclusiva de les diferents tendències i reptes en arts escèniques al respecte de la tecnologia i la comunicació


Tema 1 Introducció a les arts escèniques, la tecnologia i la comunicació
      1. Tendències actuals: de les arts escèniques tradicionals a les pràctiques interdisciplinars emergents
      1.1 La incorporació de tecnologia a les arts escèniques

Tema 2 Anàlisi de casos sobre tecnologia i comunicació en les arts escèniques
      2.1 Processos de digitalització i pre-producció a les arts escèniques: estrategia, pressupost, gestió i desenvolupament digital
      2.2 Processos de digitalització i disseminació en arts escèniques: expandiendo la experiencia teatral
      2.3 Digitalizació i processos educatiu-comercials en arts escèniques: atraient i ampliant públics a través de productos innovadores

Tema 3 Reptes i tendències
      3.1 Principlas reptes pels gestors culturals: digitalitzación de la teoria a la práctica

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Las activitats d'aprenentatge que ajudarán a aprendre els conceptes teòrics a través de la práctica son:

Sessions magistrals, análisis de contingut i estudi de casos, correcció d'exercicis pràctics, presentació oral d'un grup de treball.

La assignatura pot incloure una visita a una institució cultural.

 

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Los sistemes i criteris d'avaluació inclouen:

Assistència i participació a classe: 10% avaluació final

Anàlisi d'un cas pràctic: 10% avaluació final

Presentació oral per grups: 30% avaluació final

Prova escrita final: 50% avaluació final

Bibliografia i recursos

Benson, S. & Giannachi,G. (2011). Performing Mixed Reality.  Massachussets: MIT Press.

Bilton, C. (2007) Management and creativity. From creative industries to creative management, Blackwell publishing: Oxford.

Blake, B. (2014). Theatre and the Digital. New York: Palgrave Macmillan.

Byrnes, W.J. (2009)  Management and the arts, 4th edition, Elsevier: Oxford.

Dixon, S. (2007). Digital Performance: a History of New Media in Theatre, Dance, Performance Art and Installation, Massachusetts: MIT Press.

Napoli, P.M. (2010). Audience Evolution: New Technologies and the Transformation of Media Audiences. Columbia University Press: New York.

Rosewall, E. (2013). Arts Management: Uniting Arts and Audiences in the 21st Century, Oxford: Oxford University Press.

Townley, B. & Beech,N.(2009) Managing Creativity: Exploring the Paradox. Cambridge University Press: Cambrigde.

Other materials such as texts and presentation might be delivered throughout the sessions according to the students' needs. 

Material didàctic

      Materials
            English Avolio, Walumbwa, Weber - 2009 - Leadership Current theories, research, and future directions(2) englishavolio,walumbwa,weber-2009-leadershipcurrenttheories,research,andfuturedirections2.pdf 
            English Boyatzis and Goleman---Reawakening Your Passion for Work englishboyatzisandgoleman---reawakeningyourpassionforwork.pdf 
            English Case_MetOpera englishcase_metopera.pdf 
            English Collins, Jim---Level 5 Leadership_ The Triumph of Humility and Fierce Resolve englishcollins,jim---level5leadership_ thetriumphofhumilityandfierceresolve.pdf 
            English Collins-Porras_Building Your Companys Vision englishcollins-porras_buildingyourcompanysvision.pdf 
            English Davis - 1971 - That's interesting englishdavis-1971-thatsinteresting.pdf 
            English Goffee and Jones---Leading Clever People englishgoffeeandjones---leadingcleverpeople.pdf 
            English Goffee and Jones---Managing Authenticity englishgoffeeandjones---managingauthenticity.pdf 
            English Leadership---Anthony Silard----UIC englishleadership---anthonysilard----uic.pdf 
            English Tony Silard_Case IESE Jose Bove FH-368-E-1490119 englishtonysilard_caseiesejosebovefh-368-e-1490119.pdf 
            ENG. Presentation 1 - Museums and Heritage Sites course1newtechnologiesinheritageandmuseums1.pdf 
            HERVÉ ROUSSEAU: AUGE Y CAÍDA DE UN JOVEN CONSULTOR (A) dpo-66-1519865.pdf 
            Leadership Syllabus - Prof. Anthony Silard leadershipofculturalorganizations---anthonysilard----uic.docx 
            Liderazgo. Guia docente - Prof. Horacio Rousseau elliderazgodelasorganizacionesculturales---horaciorousseau----uic1.docx 
            ROB PARSON EN MORGAN STANLEY (A) 402s01-pdf-spa.pdf 
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00