Assignatura

Seminari Clínic II

  • codi 11825
  • curs 2
  • període Anual
  • tipus OB
  • credits 12

Llengua d'impartició principal: castellà

Altres llengües d'impartició: català, anglès

Professorat

Responsable

Lda. Maria Mercè VIROLÉS - mviroles@uic.es

Horari d'atenció

Cristina Cuadros

cuadros@uic.es

Dilluns i divendres 9.00-13.00h

Presentació

Mètode del cas per a l'anàlisi y ressolució de casos clínics a classe.

Requisits previs

No hi han requisits previs.

Objectius

L'objectiu d'aquesta assigantura és que l'alumne exposi els casos clínics de pacents tractats a clíniques externes a la universitat. Aquests casos seràn presentats per els alumnes amb la història clínica, radiografies, fotografies i describint i argumentant la orientació terapèutica proposada que serà comentada per la resta d'alumnes i professors del màster. Aquesta documentació clínica serà tractada segons les lleis de protecció de dades dels pacients.

Aquells casos complexes i/o multidisciplinars que plantegin diferents opcions terapèutiques, hauràn d'anar acompanyades de la pertinent revisió bibliogrpafica actualitzada; de manera que, al final del programa de la formació del màster, els alumnes hauràn obtingut una formació teòrica sobre tota la patologia relacionada amb la odontologia restauradora del pacient pediàtric.

Les exposicions es realitzaràn davant de la resta de companys de primer i segon curs aixió com diferents professors del departament, de manera que l'alumne ha de ser capaç de respondre els dubtes o qüestions que puguin surgir durant l'exposició. 

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

- Realitzar un correcte diagnòstic extraoral i intraoral.

- Realitzar una orientació terapèutica adequada per a cada cas.

- Ser capaç de realitzar presentacions de manera pública els casos clínics propic justificant i basant-se en la literatura científica.

- Tenir la capacitat per comunicar-se amb els pares o tutors per explicar, amb criteris científics, però amb llenguatge senzill, el diagnòstic, pla de tractament i pronòstic del pacient.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

- L'alumne apendrà a fer servir correctament la terminologia científica relacionada amb la patologia oral i la odontologia restaurados del pacient infantil.

- L'alumne és capa´de realitzar presentacions de manera pública sobre casos clínics, amb tots els detalls diagnòstics i exploracions complementàries requerides. 

- L'alumne adquirirà els coneixements necessaris per proposar plans de tractaments referenciats i justificats amb la literatura científica.

Continguts

Els continguts vindràn determinats per els casos presentats per els alumnes.

 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

La metodologia utilitzada està basada en les presentacions orals dels casos clínics.

 

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

 L'alumne serà evaluat en diferents aspectes:

- Qualitat de la presentació.

- Expressió oral i estètica.

- Participació en els debats conjunts dels diferens casos presentats per la resta d'alumnes.

- Capacitat de resposta davant les qüestions que puguin surigr durant l'exposició del cas.

L'evaluació serà contínua durant tot el curs.

 

Bibliografia i recursos

International Journal of Pediatric Dentistry

Pediatric Dentistry

European Journal of Pediatric Dentistry

Auropean Archives of pediatric Dentistry

Journal of Clinical Pediatric Dentistry

Dental Traumatology

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00