Programació Televisiva
Llengua d'impartició principal: català
Responsable
Dr. Francesc ROBERT - frobert@uic.es
Horari d'atenció
Cita prèvia amb el professor
psanchez@uic.es
L'assignatura preten donar les eines per al coneixement del mesuratge d'audiències com a element fonamental per l'estudi del mercat audiovisual: tant des de l'àmbit dels mitjans tradicionals com després de la disrupció digital.
No són necessaris requisits previs.
L'alumne acabarà entenent com funcionen els mecanismes de mesura del sector audiovisual i les seves aplicancions tant en el mercat primari com en el mercat secundari. Al llarg del curs s'anirà avaluant la praxi programàtica que genera aquest anàlisi de les audiències i la nova dimensió que suposa la disrupció digital en aquest àmbit.
• Metodologies per a la mesura i anàlisi d'audiències
• Anàlisi d’audiències de televisió i estratègies de programació televisiva
• Audiències digitals: sistemes de mesura, anàlisi i optimització
• Audiències socials
• Audiències cross-mèdia
• Analítica editorial
• Mesura i anàlisi de continguts audiovisuals
Tema Dades d'audiència ràdio
Materials
EGM Catalunya Programes segona onada 2016 programasradiocatalunya162.xls
EGM Catalunya segona onada 2016 avancecatalunya162.xls
EGM Espanya segona onada 2016 resumenegm2ola2016.pdf
Graelles ràdios generalistes parrilladegeneralistas2016-2017.xlsx
Graelles ràdios temàtiques parrillasdetematicas2016-2017.xlsx
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|---|
Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. | 0.4 |
Classes magistrals: a les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 0.9 |
Focused praxis: Lliurament periòdic i individual d'exercicis per aprendre la teoria a través de la pràctica. Cada exercici anirà destinat a adquirir coneixements molt definits i adaptats a la persona concreta així com a esmenar llacunes particulars. seminaris: aquesta activitat que consistirà a aprofundir monogràficament en temàtiques específiques, d'especial actualitat en alguns casos, socialment debatudes, mitjançant treball actiu en grups reduïts. | 0.8 |
Meeting points: s'organitzaran punts de trobada entre personalitats del món professional, científic, àmbit internacional, etc. i els alumnes. Se'ls donarà forma de conferència, sessió de treball, tertúlia, entrevista, etc. | 0.2 |
E-learning: Es facilitarà l'aprenentatge no presencial fonamentat en les TIC. | 0.2 |
Taller: espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.). | 0.6 |
Les diferents activitats d'aprenentatge estan plantejades amb la finalitat d'assolir els objectius i les competències exposades amb anterioritat. Amb l'objecte d'avaluar la seva consecució, s'estableixen els següents criteris:
Cal aprovar les dues parts per fer la mitjana. Quant a la segona convocatòria, de la mateixa manera regeix el percentatge del 50% pràctiques i 50% examen. Cal tornar a presentar les pràctiques suspeses.
En funció de la normativa de la facultat, l'avaluació tindrà sempre una part de revisió ortogràfica. Caldrà aprovar aquest nivell per poder passar l'examen o la pràctica corresponent.
SISTEMA D'AVALUACIÓ | PERCENTATGE |
---|---|
Examen Final | 50 |
Pràctiques | 25 |
Pendent de publicació