Assignatura

Formats Televisius

  • codi 12031
  • curs 3
  • període Semestre 1
  • tipus op
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: castellà

Professorat

Presentació

En el cas que les autoritats sanitàries decretin un nou període de confinament davant l'evolució de la crisi sanitària provocada per la COVID-19, el professorat comunicarà oportunament les afectacions possibles en les metodologies i activitats formatives, i també en els sistemes d'avaluació.

En aquesta assignatura s'estudiaran diferents formats televisius, la viabilitat d'un projecte, les rutines per a la seva elaboració i les diferents possibilitats de consum per part de l'espectador. En concret s'ofereix una aproximació a diferents modalitats de programes informatius i d'actualitat, formats híbrids d'entreteniment i especialitzats. Tot això en un marc general que busca incidir en la identificació de la nova narrativa audiovisual nascuda a partir del desenvolupament d'Internet, les xarxes socials i altres plataformes digitals.

Requisits previs

No és necessari cap requisit per a cursar aquesta assignatura

Objectius

Dotar als alumnes de les eines necessàries per a identificar i interpretar un format televisiu des d'una perspectiva professional. Adquirir les competències per a poder desenvolupar un programa de televisió en qualsevol format a partir d'una bona idea.
Potenciar la capacitat analítica, creativa i organitzativa de l'alumne que tingui interès pel mitjà televisiu

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 01 - Capacitat d'adaptació a circumstàncies variables
  • 06 - Capacitat de desenvolupar rigor acadèmic, responsabilitat, ètica i professionalitat
  • 07 - Capacitat per aplicar la deontologia i el respecte pel gremi audiovisual
  • 08 - Capacitat d'anàlisi crítica, síntesi, concreció i abstracció
  • 11 - Capacitat per generar debat i reflexió
  • 13 - Capacitat de crear comunicació oral i escrita
  • 14 - Coneixement i domini de la retòrica i oratòria per comunicar idees pròpies
  • 16 - Capacitat de fer servir, analitzar i reflexionar sobre continguts
  • 19 - Capacitat de documentació informativa
  • 20 - Coneixement i domini bibliogràfic mediàtic
  • 22 - Coneixement i domini de la distinció entre opinió i informació/ registres col·loquials i cultes.
  • 25 - Capacitat de potenciar al màxim el desenvolupament creatiu
  • 26 - Capacitat de desenvolupar sentit del gust i la perfecció en l'acabat final i estètica dels projectes
  • 27 - Capacitat d'adaptació als diferents públics i mercats audiovisuals
  • 30 - Capacitat d'estudi de la viabilitat d'un producte audiovisual
  • 31 - Capacitat de comprendre els sistemes de finançament dels grups i empreses de comunicació
  • 37 - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament l'estructura orgànica de la comunicació global
  • 38 - Capacitat per entendre i aplicar l'estructura del sistema audiovisual
  • 39 - Capacitat per entendre i aplicar la dimensió legal d'un producte audiovisual
  • 41 - Capacitat de coneixement i funcionament dels diferents elements agents del sector audiovisual
  • 42 - Capacitat de distingir, analitzar, i dominar els diferents gèneres i formats televisius, cinematogràfics, i radiofònics
  • 50 - Capacitat per adaptar-se, entendre i aplicar les possibilitats expressives de les noves tecnologies i els seus canvis futurs
  • 51 - Coneixement i domini del funcionament de la Comunicació Corporativa i Institucional
  • 53 - Capacitat lingüística en català, castellà i anglès
  • 54 - Capacitat de fer us amb habilitat la bibliografia, terminologia i estructures lingüístiques de la llengua anglesa relacionades amb l'àmbit de la Comunicació.

Continguts

Tema 1. INTRODUCCIÓ

El mitjà televisiu.

Programació i graelles

Gèneres i formats.



Tema 2. DE LA IDEA Al FORMAT

Imaginació i creativitat.

Materialitzar un projecte; producció pròpia i producció aliena.

Pressupostos i fórmules de finançament.

Registre i propietat intel·lectual.



Tema 3. TRACTAMENT DE L'ACTUALITAT

Telenoticiarios.

Entrevistes i debats.

Reportatges i documentals.

Exteriors i grans esdeveniments.



Tema 4. FORMULES ESPECIALITZADES. MICROMUNDOS

Singularitat temàtica: Infantils, esports, meteorologia.

Programes i canals especialitzats: culturals, musicals.

Les fórmules informatives contínues All news.



Tema 5. GÈNERES I FORMATS HÍBRIDS

Espectacularización de l'actualitat.

La reinvenció del reportatge.

Infotainment per a temàtiques especialitzades.



Tema 6. TELEVISIÓ I INTERNET

Introducció al transmèdia.

Formats multiplataforma, streaming i TV mòbil.

Continguts i xarxes socials. Cocreación.

Impacte en la televisió convencional.

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00