Radio Especialitzada
Llengua d'impartició principal: castellà
Responsable
Lc. Patricio SÁNCHEZ - psanchez@uic.es
Horari d'atenció
S'especificarà a principi del semestre.
Teoria i Pràctica del Muntatge Radiofònic pretén formar els alumnes en els hàbits, coneixements i capacitats per a la ideació, producció i realització de programes de ràdio. En el context del programa del Grau en Comunicació Audiovisual, aquesta assignatura suposa una aproximació a la tipologia de programes de ràdio, amb un aprofundiment teòric i pràctic en els espais més presents en la ràdio actual.
Aquesta assignatura no implica requisits previs.
Un cop acabin l'assignatura, els alumnes seran capaços de:
ACTIVITAT FORMATIVA |
---|
Aprenentatge entre iguals: Amb aquesta activitat es pretén que els alumnes guanyin capacitat d'anàlisi i capacitat crítica Una manera d'aconseguir-ho és corregir exercicis, productes, etc. dels seus propis companys. Cada estudiant obtindrà una doble avaluació: com a receptor i com a transmissor de coneixement crític. Classes magistrals: a les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. E-learning: Es facilitarà l'aprenentatge no presencial fonamentat en les TIC. Mentoring programme. per fomentar el repàs i l'aprofundiment en competències i coneixements, així com en el desenvolupament d'hàbits de compromís social i responsabilitat, els alumnes més avantatjats guiaran a alumnes de cursos inferiors, especialment si aquests tenen algun tipus de minusvalia personal (física, etc.). Labs: grups de treball en els quals es combina la teoria i la pràctica. En ells l'objectiu no consisteix tant a exercitar tècniques ja conegudes, sinó a fer avançar tant la teoria com la tècnica. Els labs culminaran també en un producte professional o semiprofessional, si bé aquesta vegada de caràcter necessàriament innovador (resultat de la combinació de reflexions o lectures innovadores dels mitjans i la realitat social). Meeting points: s'organitzaran punts de trobada entre personalitats del món professional, científic, àmbit internacional, etc. i els alumnes. Se'ls donarà forma de conferència, sessió de treball, tertúlia, entrevista, etc. |
Les diferents activitats d'aprenentatge estan plantejades amb la finalitat d'assolir els objectius i les competències exposades prèviament. Per tal d'avaluar-ne la consecució, s'estableixen aquestes vies:
a) Examen sobre els continguts teòrics i bibliografia (50%).
b) Producció i realització d'un reportatge, una entrevsita i un projecte de programa magazín (50%).
Tota avaluació, sigui de l'examen o dels projectes, inclou la revisió ortogràfica d'acord amb la normativa de la facultat.
Martínez-Costa, M.P.; Moreno, E. (Coord.) (2004). Programación radiofónica. Arte y técnica del diálogo entre la radio y su audiencia. Barcelona: Ariel.
Norberg, Eric G. Programación radiofónica: estrategias y tácticas. IORTV 2002.
Ries. Al, Trout. J, Kotler. P. Positioning: The battle for your maind.
Rodero, E. (2011). Creación de programas de radio. Madrid: Síntesis.