Reportatge Audiovisual
Llengua d'impartició principal: castellà
Reportatge Audiovisual és una assignatura de 3 crèdits que s'imparteix en el segon semestre del tercer curs del grau en Comunicació Audiovisual. Aquesta assignatura posseeix trets periodístics. L'alumne aprendrà a dominar tant la redacció com la realització de programes dels diferents formats de infoentreteniment i reportatge. A més, l'alumne aprendrà la importància de la documentació audiovisual a l'hora de construir un programa d'aquest tipus.
No requereix requisits previs.
L'objectiu d'aquesta assignatura és apropar els alumnes al reportatge, des dels seus inicis fins als nostres dies. Analitzar els diferents formats de la producció i fer un recorregut a través de les adaptacions tecnològiques que han sorgit. De manera paral·lela, també es realitzarà un taller de creació audiovisual on els alumnes hauran d'elaborar diferents exercicis.
·
1. Gèneres del reportatge audiovisual | 70% teoria 30% pràctica
2. La vocació d’explicar històries. Idea i pre-guió| 60% teoria 40% pràctica
3. La imatge i la paraula en el guió | 60% teoria 40% pràctica
4. Narració audiovisual. Estructures narratives en l’era digital: Mobile Journalism | 40% teoria 60% pràctica
5. MOJO i xarxes socials | 30% teoria 70% pràctica
6. El guió literari i el guió tècnic | 20% teoria 80% pràctica
7. El muntatge | 20% teoria 80% pràctica
8. La locució | 20% teoria 80% pràctica
9. Reportatges enquesta | 20% teoria 80% pràctica
10. Visionat i debat | 100% pràctica
Clases Magistrales
Taller práctico
ACTIVITAT FORMATIVA |
---|
Clases Magistrales. En las clases magistrales, el profesor, no sólo transmite contenidos o conocimientos, sino también, y sobre todo, actitudes, motivación, aptitudes, valores, etc. También facilita que los asistentes puedan manifestar sus opiniones y sus argumentos frente al resto de estudiantes. Coaching. Seguimiento, individual o en grupos muy reducidos, de cómo los alumnos asimilan los contenidos de la asignatura. En las sesiones de coaching, se corregirán defectos, se aclararán dudas, se propondrán ejercicios y actividades necesarias para conseguir los objetivos fijados. Guiding Junior. Para fomentar el repaso y la profundización en competencias y conocimientos, así como el desarrollo de hábitos de compromiso social y responsabilidad, los alumnos más aventajados guiarán a alumnos de cursos inferiores, especialmente si éstos tienen algún tipo de minusvalía personal (física, etc.). Meeting Point. se organizarán puntos de encuentro entre personalidades del mundo profesional, científico, ámbito internacional, etc. y los alumnos. Se les dará forma de conferencia, sesión de trabajo, tertulia, entrevista, etc. Taller. Espacio de trabajo eminentemente práctico, en el que se adquieren competencias pertenecientes a materias prácticas o también teóricas (capacidades intelectuales, lógicas, críticas, de aprendizaje intelectual, estudio, citación, etc.). |
Per determinar.
Per determinar.