Assignatura

Comunicació Corporativa

  • codi 12038
  • curs 4
  • període Semestre 2
  • tipus op
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: castellà

Professorat

Responsable

Lda. Raquel IRISO - ririso@uic.es

Horari d'atenció

A petició, després de les classes.

Presentació

Aquesta assignatura es concep com un complement de Comunicació Institucional. Cerca introduir els alumnes en l’aprenentatge de les habilitats necessàries per la feina de comunicador corporatiu en una institució o empresa o en una agència de comunicació i relacions públiques.

A tal efecte, es té present el context comunicatiu que condiciona la seva activitat. Factors com ara la cultura, la geografia, el sector econòmic, la situació social, el moment, les expectatives dels diferents públics, les administracions públiques o la societat civil, entre d’altres, influeixen sobre qualsevol acció estratègica o de govern en l’empresa, amb conseqüències sobre la seva comunicació.

La forma com les persones entenem i gestionem la pròpia comunicació (els nostres gustos i preferències, el background cultural o fins i tot els nostres hàbits de vida) conformen un denominador comú present en tots aquests factors.

En aquesta assignatura s’abordarà, des d’un punt de vista teòric i pràctic, els recursos i les pràctiques comunes al sector que permeten gestionar amb eficàcia la comunicació corporativa.

Requisits previs

Comunicació Institucional (recomanat)

Objectius

1. Proporcionar un coneixement teòric i pràctic sobre els principals elements que conformen la feina de la comunicació corporativa.

2. Oferir una visió global del paper del context de la comunicació, fent especial èmfasi en aquells factors relacionats amb la presa de decisions i les habilitats de negociació i de lideratge. 

Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació

  • 08 - Capacitat d'anàlisi crítica, síntesi, concreció i abstracció
  • 09 - Capacitat per objectivar i quantificar i interpretar (dades, estadístiques…)
  • 10 - Capacitat per afrontar dificultats i resoldre problemes
  • 11 - Capacitat per generar debat i reflexió
  • 12 - Capacitat de complir amb els terminis previstos, desenvolupar la puntualitat i el respecte pels recursos humans, tècnics i material
  • 16 - Capacitat de fer servir, analitzar i reflexionar sobre continguts
  • 20 - Coneixement i domini bibliogràfic mediàtic
  • 24 - Capacitat de planificació i organització de projectes a curt i llarg termini
  • 28 - Coneixement i domini dels principals conceptes econòmics
  • 29 - Capacitat de pressupostar projectes de diferents magnituds
  • 31 - Capacitat de comprendre els sistemes de finançament dels grups i empreses de comunicació
  • 35 - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament els productes de la indústria audiovisual
  • 36 - Capacitat per crear, dirigir i gestionar empreses audiovisuals
  • 37 - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament l'estructura orgànica de la comunicació global
  • 38 - Capacitat per entendre i aplicar l'estructura del sistema audiovisual
  • 41 - Capacitat de coneixement i funcionament dels diferents elements agents del sector audiovisual
  • 45 - Capacitat per conèixer i dominar les tècniques de la narrativa audiovisual
  • 51 - Coneixement i domini del funcionament de la Comunicació Corporativa i Institucional
  • 52 - Capacitat d'aplicar els coneixements i tècniques audiovisuals amb finalitats comercials en qualsevol de les seves formes
  • 53 - Capacitat lingüística en català, castellà i anglès

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

  • Adquirir coneixements bàsics sobre la gestió de la comunicació corporativa.

Continguts

 

1.- Comunicació i organització:

  • Gestió estratègica
  • Grups d'interès
  • Lideratge

 

2.- Dins la corporació:

  • Cultura corporativa
  • Conceptes clau en la comunicació corporativa
  • Direcció de comunicació

 

3.- Comunicació interna:

  • De la identitat a la imatge
  • Elaboració del discurs
  • Gestió de les eines de CI

 

4.- Comunicació externa:

  • Sistema discursiu corporatiu
  • Imatge corporativa i reputació
  • Responsabilitat social corporativa
 

5.- Pla de comunicació:

  • Conceptualització
  • Segmentació de públics i anàlisi
  • Programació i pressupost
  • Anàlisi de resultats. Parametrització. 

 

 

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

ACTIVITAT FORMATIVACRÈDITS ECTS
Classes magistrals: a les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants.
1,4
Taller: espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.).
1,4
Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats.
0,2

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

La nota final s’obtindrà:

 

En primera convocatòria:

 • Avaluació continua i pràctiques de classe (50%).

• Examen final escrit (50%).

 

En segona convocatòria, 100% examen teòric.

Bibliografia i recursos

Seran definits en cadascuna de les sessions.

  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00