Comunicació Corporativa
Llengua d'impartició principal: castellà
Aquesta assignatura es concep com un complement de Comunicació Institucional. Cerca introduir els alumnes en l’aprenentatge de les habilitats necessàries per la feina de comunicador corporatiu en una institució o empresa o en una agència de comunicació i relacions públiques.
A tal efecte, es té present el context comunicatiu que condiciona la seva activitat. Factors com ara la cultura, la geografia, el sector econòmic, la situació social, el moment, les expectatives dels diferents públics, les administracions públiques o la societat civil, entre d’altres, influeixen sobre qualsevol acció estratègica o de govern en l’empresa, amb conseqüències sobre la seva comunicació.
La forma com les persones entenem i gestionem la pròpia comunicació (els nostres gustos i preferències, el background cultural o fins i tot els nostres hàbits de vida) conformen un denominador comú present en tots aquests factors.
En aquesta assignatura s’abordarà, des d’un punt de vista teòric i pràctic, els recursos i les pràctiques comunes al sector que permeten gestionar amb eficàcia la comunicació corporativa.
Comunicació Institucional (recomanat)
1. Proporcionar un coneixement teòric i pràctic sobre els principals elements que conformen la feina de la comunicació corporativa.
2. Oferir una visió global del paper del context de la comunicació, fent especial èmfasi en aquells factors relacionats amb la presa de decisions i les habilitats de negociació i de lideratge.
1.- Comunicació i reputació:
2.- Dins la corporació:
3.- Comunicació interna:
4.- Comunicació externa:
5.- Pla de comunicació:
ACTIVITAT FORMATIVA | CRÈDITS ECTS |
---|---|
Classes magistrals: a les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants. | 1,4 |
Taller: espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.). | 1,4 |
Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats. | 0,2 |
La nota final s’obtindrà:
En primera convocatòria:
• Avaluació continua i pràctiques de classe (50%).
• Examen final escrit (50%).
En segona convocatòria, 100% examen teòric.
Seran definits en cadascuna de les sessions.