En el cas que les autoritats sanitàries decretin un nou període de confinament davant l'evolució de la
crisi sanitària provocada per la COVID-19, el professorat comunicarà oportunament les afectacions
possibles en les metodologies i activitats formatives, i també en els sistemes d'avaluació.
Aquesta assignatura es concep com un complement de Comunicació Institucional. Cerca introduir els alumnes en l’aprenentatge de les habilitats necessàries per la feina de comunicador corporatiu en una institució o empresa o en una agència de comunicació i relacions públiques.
A tal efecte, es té present el context comunicatiu que condiciona la seva activitat. Factors com ara la cultura, la geografia, el sector econòmic, la situació social, el moment, les expectatives dels diferents públics, les administracions públiques o la societat civil, entre d’altres, influeixen sobre qualsevol acció estratègica o de govern en l’empresa, amb conseqüències sobre la seva comunicació.
La forma com les persones entenem i gestionem la pròpia comunicació (els nostres gustos i preferències, el background cultural o fins i tot els nostres hàbits de vida) conformen un denominador comú present en tots aquests factors.
En aquesta assignatura s’abordarà, des d’un punt de vista teòric i pràctic, els recursos i les pràctiques comunes al sector que permeten gestionar amb eficàcia la comunicació corporativa.
Requisits previs
Sense requisits previs
Objectius
1. Proporcionar un coneixement teòric i pràctic sobre els principals elements que conformen la feina de la comunicació corporativa.
2. Oferir una visió global del paper del context de la comunicació, fent especial èmfasi en aquells factors relacionats amb la presa de decisions i les habilitats de negociació i de lideratge.
Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació
08 - Capacitat d'anàlisi crítica, síntesi, concreció i abstracció
09 - Capacitat per objectivar i quantificar i interpretar (dades, estadístiques )
10 - Capacitat per afrontar dificultats i resoldre problemes
11 - Capacitat per generar debat i reflexió
12 - Capacitat de complir amb els terminis previstos, desenvolupar la puntualitat i el respecte pels recursos humans, tècnics i material
16 - Capacitat de fer servir, analitzar i reflexionar sobre continguts
20 - Coneixement i domini bibliogràfic mediàtic
24 - Capacitat de planificació i organització de projectes a curt i llarg termini
28 - Coneixement i domini dels principals conceptes econòmics
29 - Capacitat de pressupostar projectes de diferents magnituds
31 - Capacitat de comprendre els sistemes de finançament dels grups i empreses de comunicació
35 - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament els productes de la indústria audiovisual
36 - Capacitat per crear, dirigir i gestionar empreses audiovisuals
37 - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament l'estructura orgànica de la comunicació global
38 - Capacitat per entendre i aplicar l'estructura del sistema audiovisual
41 - Capacitat de coneixement i funcionament dels diferents elements agents del sector audiovisual
45 - Capacitat per conèixer i dominar les tècniques de la narrativa audiovisual
51 - Coneixement i domini del funcionament de la Comunicació Corporativa i Institucional
52 - Capacitat d'aplicar els coneixements i tècniques audiovisuals amb finalitats comercials en qualsevol de les seves formes
53 - Capacitat lingüística en català, castellà i anglès
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
Adquirir coneixements bàsics sobre la gestió de la comunicació corporativa.
Continguts
1.- Comunicació i reputació:
Gestió estratègica
Grups d'interès
Lideratge
2.- Dins la corporació:
Cultura corporativa
Conceptes clau en la comunicació corporativa
Direcció de comunicació
3.- Comunicació interna:
De la identitat a la imatge
Elaboració del discurs
Gestió de les eines de CI
4.- Comunicació externa:
Sistema discursiu corporatiu
Imatge corporativa i reputació
Responsabilitat social corporativa
5.- Pla de comunicació:
Conceptualització
Segmentació de públics i anàlisi
Programació i pressupost
Anàlisi de resultats. Parametrització.
Metodologia i activitats formatives
ACTIVITAT FORMATIVA
CRÈDITS ECTS
Classes magistrals: a les classes magistrals, el professor, no només transmet continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivació, aptituds, valors, etc. També facilita que els assistents puguin manifestar les seves opinions i els seus arguments enfront de la resta d'estudiants.
1,4
Taller: espai de treball eminentment pràctic, en el qual s'adquireixen competències (comportaments observables i habituals que condueixen a l'èxit en l'acompliment d'una funció o tasca) pertanyents a matèries pràctiques o també teòriques (capacitats intel·lectuals, lògiques, crítiques, d'aprenentatge intel·lectual, estudi, citació, etc.).
1,4
Coaching: Seguiment, individual o en grups molt reduïts, de com els alumnes assimilen els continguts de l'assignatura. En les sessions de coaching, es corregiran defectes, s'aclariran dubtes, es proposaran exercicis i activitats necessàries per aconseguir els objectius fixats.