Assignatura

Economia

  • codi 12046
  • curs 4
  • període Semestre 1
  • tipus OB
  • credits 3

Llengua d'impartició principal: anglès

Professorat

Responsable

Dra. Rejina Mary SELVAM - rmselvam-alumni@uic.es

Horari d'atenció

Dilluns, dimarts i dimecres de 12:00 a 14:00 hores.
Per conveniència, correu electrònic per a reunions de programació:
rmselvam@uic.es

Presentació

L'objectiu principal d'aquesta assignatura al vostre programa acadèmic
no és dir-vos quines són les diverses coses. En canvi, el seu objectiu és
ajudar-vos a desenvolupar habilitats acadèmiques, la més important de les quals és una forma
creativa i crítica de gairebé qualsevol cosa. Aprendre què són les coses us proporcionarà un cert
coneixement, però no us proporcionarà l'habilitat del pensament analític. Per tant, el programa
acadèmic ha estat acuradament dissenyat per proporcionar als estudiants de la comunicació audiovisual
 l'exposició necessària als mètodes d'anàlisi més fonamentals que, esperem, us dotaran de la vida amb
la capacitat d'entendre les dimensions generals de les empreses, i la societat, per tal de contribuir i
beneficiar-ne.

Requisits previs

Els requisits previs a l'assignatura serien les matemàtiques bàsiques,
els termes econòmics bàsics i el coneixement sobre les decisions econòmiques
 i transaccions quotidianes que fem com a individus, empreses i com els governs
reaccionen davant d'alguns canvis en el mercat. De fet, és un tema complex.
Tot i així, és la nostra visió (i l'experiència) que amb paciència i treball, tothom
pot obtenir l'ordre necessari sobre això. • El propòsit d'aquesta guia temàtica és ajudar-lo
en el seu esforç i guiar-lo a través del laberint de materials, nivells de coneixements
i estàndards d'examen. Hi ha nombrosos llibres de text al nivell d'introducció.
Per tant, us aconsellem molt bé no triar un sol llibre de text i concentrar-ne l'esforç.
En lloc d'això, hauríeu de dur a terme el vostre estudi seguint les línies i recomanacions
 d'aquesta guia temàtica.

Objectius

• Introduir els estudiants a entendre el domini de l'economia com
a teoria social
• Introduir els estudiants a les principals eines analítiques
 que s'utilitzen en l'anàlisi econòmica
 • Introduir els estudiants a les principals
 conclusions derivades de l'anàlisi econòmica i desenvolupar la comprensió dels
 alumnes de les seves implicacions organitzatives i polítiques per a les empreses,
especialment en la comunicació audiovisual.
• Feu que els estudiants entenguin els
 conceptes de preus, ingressos, costos i negociacions de productes audiovisuals al mercat.
• Permetre als estudiants participar en debats sobre assumptes econòmics.

Resultats d’aprenentatge de l’assignatura

Al final d'aquest curs i havent realitzat la lectura i les activitats essencials, hauríeu de poder:
• definir els conceptes principals i descriure els models i mètodes utilitzats en l'anàlisi econòmica
• Formular els problemes descrits en el llenguatge quotidià en el llenguatge de la modelització econòmica
• aplicar i utilitzar els principals models econòmics utilitzats en l'anàlisi econòmica per resoldre aquests
problemes en empreses relacionades amb el sector de la comunicació audiovisual
 • avaluar els potencials i les limitacions dels models i mètodes utilitzats en l'anàlisi econòmica.

Continguts

Continguts principals del curs:
1. Fonaments de l'economia (per què necessitem l'estudi d'Economia)
 2. Definició de la indústria audiovisual
3. Costos de producció i ingressos de productes audiovisuals
 4. Preu i valor dels productes audiovisuals- La demanda, l'oferta i el comportament del consumidor
5. Macroeconomia des d'una perspectiva bàsica
- Creixement de diferents economies (història i futur)  
- Política econòmica
- Inflació  
- Desocupació  
- Pobresa
6. Competència entre els Estats Units i les indústries audiovisuals europees

Metodologia i activitats formatives

Modalitat totalment presencial a l'aula

Els alumnes tindran conjunts de problemes cada setmana per practicar
el tema tractat i les discussions de casos en classe  i altres exercicis,
 jocs econòmics que se centraran en treballar en grup.

Treballant amb els altres: El treball en grup és un element important de l'aprenentatge eficaç.
Per descomptat, podeu estudiar el material pel vostre compte, però discutir problemes i
coneixements amb altres és important per dos motius. En primer lloc, us exposa a diferents
maneres de pensar sobre el mateix problema. En segon lloc, obliga a convèncer els altres
sobre la vostra pròpia línia d'argument. El procés d'intentar convèncer els altres us permetrà
 comprendre molt més el material que està estudiant. ACTIVITAT DE FORMACIÓECTS CRÈDITS
Aprenentatge entre iguals. L'objectiu d'aquesta activitat és assegurar que els alumnes puguin ser capaços d'analitzar i ser crítics. Una manera d'aconseguir-ho és corregir els exercicis i resultats dels companys, etc. Cada alumne s'avaluarà dues vegades: tant un destinatari com un transmissor de coneixements crítics. 0.1
Classes Magistrals. En Clase Magistral, els professors / es no només transmeten continguts o coneixements, sinó també, i sobretot, actituds, motivacions, habilitats i valors, etc. També garanteixen que els participants puguin expressar les seves opinions i arguments als altres estudiants. 3 3
Coaching. Seguiment de com els estudiants aprenen el contingut de l'assignatura, individualment o en grup. En les sessions d'entrenament es corregiran els errors, es respondran les consultes i es suggeriran exercicis i activitats per assolir els objectius establerts. 0.5
Praxis enfocat. Impartir exercicis ocasionals per aprendre la teoria a través de la pràctica. 0.1
Seminari. Aquesta activitat consistirà a aprofundir en temes específics actualitzats de forma monogràfica, en alguns casos aquests temes haurien estat debatuts socialment, a través d'un treball actiu en grups reduïts. 0.1
Taller pràctic. Una activitat pràctica altament pràctica, on els estudiants poden adquirir habilitats pràctiques o teòriques (habilitats intel·lectuals, habilitats lògiques, habilitats crítiques, habilitats d'aprenentatge intel·lectual, habilitats d'estudi, habilitats de cites, etc.). 0.2
  
   
   
   
   
   
   

Sistemes i criteris d'avaluació

Modalitat totalment presencial a l'aula

Es basarà en una avaluació contínua sobre el treball individual,
 l'actitud, el treball en equip, la presentació ràpida d'obres, el contingut, etc.
Examen final: 50%
Exercicis pràctics presentats durant el curs: 10%
 Presentació (termini mitjà): 30%
Participació a classe: 10%
Es requereix un 80% de l'assistència per fer l'examen final

Bibliografia i recursos

Lectures recomanades: Lipsey, R.G. and K.A. Chrystal (2007). Principles of Economics.
Oxford: Oxford University Press, eleventh edition
  © 2024 Universitat Internacional de Catalunya | Contacta'ns | Privacitat i Protecció de dades | Propietat intel·lectual
  Campus Barcelona. Tel.: 93 254 18 00 | Campus Sant Cugat. Tel.: 93 504 20 00