En qualsevol moment se li pot escriure un correu electrònic al responsable de l'assignatura per a concretar una entrevista o resoldre dubtes. La seva direcció és lacasa@uic.es
Presentació
En el cas que les autoritats sanitàries decretin un nou període de confinament davant l'evolució de la
crisi sanitària provocada per la COVID-19, el professorat comunicarà oportunament les afectacions
possibles en les metodologies i activitats formatives, i també en els sistemes d'avaluació.
A l'ètica de la comunicació no li ha resultat senzill trobar el seu camí. Unes vegades ha concentrat els seus esforços en destil·lar regles (massa) senzilles de comportament que substituïssin la necessitat de reflexionar i decidir personalment. Altres s'ha perdut en discussions teòriques que han acabat provocant escepticisme entre els professionals. Com a saber aplicat, l'ètica de la comunicació s'enfronta al problema de com poden ser traslladats els valors i màximes a una praxi diària, plena de circumstàncies i complexitats.
Requisits previs
Cap.
Objectius
Aquesta assignatura pretén ajudar a harmonitzar perspectives teòriques i pràctiques mitjançant l'accés combinat a continguts sistemàtics de la comunicació i a casos i aplicacions reals. Es pretén, així, capacitar els estudiants per a saber analitzar situacions professionals i actuacions personals, adquirir l'hàbit d'estar disposat a donar resposta coherent dels seus propis actes, saber argumentar en termes de drets i deures, tractar d'actuar amb consciència i exposar al públic o als membres del seu equip de treball l'origen de les seves decisions.
Competències / Resultats d’aprenentatge de la titulació
01 - Capacitat d'adaptació a circumstàncies variables
02 - Capacitat de comprensió, acceptació de critiques i correcció d'errors
03 - Capacitat per administrar i gestionar recursos humans i tècnics
04 - Capacitat per treballar en equip i autònomament
05 - Capacitat per organitzar temps i espai
06 - Capacitat de desenvolupar rigor acadèmic, responsabilitat, ètica i professionalitat
07 - Capacitat per aplicar la deontologia i el respecte pel gremi audiovisual
08 - Capacitat d'anàlisi crítica, síntesi, concreció i abstracció
09 - Capacitat per objectivar i quantificar i interpretar (dades, estadístiques )
10 - Capacitat per afrontar dificultats i resoldre problemes
11 - Capacitat per generar debat i reflexió
12 - Capacitat de complir amb els terminis previstos, desenvolupar la puntualitat i el respecte pels recursos humans, tècnics i material
13 - Capacitat de crear comunicació oral i escrita
14 - Coneixement i domini de la retòrica i oratòria per comunicar idees pròpies
15 - Coneixement i domini de l'expressió corporal i la tècnica de locució
16 - Capacitat de fer servir, analitzar i reflexionar sobre continguts
18 - Capacitat i desenvolupament de cultura general i interès pels esdeveniments socials
21 - Coneixement i domini de la cultura digital
25 - Capacitat de potenciar al màxim el desenvolupament creatiu
26 - Capacitat de desenvolupar sentit del gust i la perfecció en l'acabat final i estètica dels projectes
37 - Capacitat per contextualitzar i analitzar críticament l'estructura orgànica de la comunicació global
50 - Capacitat per adaptar-se, entendre i aplicar les possibilitats expressives de les noves tecnologies i els seus canvis futurs
53 - Capacitat lingüística en català, castellà i anglès
54 - Capacitat de fer us amb habilitat la bibliografia, terminologia i estructures lingüístiques de la llengua anglesa relacionades amb l'àmbit de la Comunicació.
Resultats d’aprenentatge de l’assignatura
Els estudiants:
S'il·lustraran en els diferents corrents de pensament ètic i quedaran en una millor disposició d'afrontar amb autonomia i responsabilitat els diferents problemes ètics que la seva professió tard o d'hora els plantejarà.
Coneixeran els processos morals presents en els individus, els grups socials i la gran societat. Així mateix seran més capaços de gestionar aquelles situacions de la seva labor professional en les quals el factor humà sigui dominant.
A més d'adquirir coneixements i competències, coneixeran protocols útils per a treballar en el món de la comunicació, el qual està fortament condicionat per dinàmiques i exigències econòmic-empresarials.
Adoptaran com un dels punts bàsics de la seva perspectiva professional el coneixement i atenció dels públics i les audiències.
Continguts
Tema 1.
Ètica, deontologia i moral.
Tema 2.
Aspiració a la felicitat, sentit de la vida i sentit del treball.